فایل‌ robots txt چیست؟ 5 تاکتیک سئو برای فایل‌ robots.txt-لیلی ری | سئو

اگر فایل robots.txt خود را به‌روزرسانی کردید و باید در اسرع وقت نسخه ذخیره‌شده گوگل را بررسی کنید. اگر در نحوه دسترسی به ریشه وب سایت خود مشکل دارید یا برای انجام این کار به مجوز نیاز دارید، با ارائه دهنده خدمات میزبانی سایت تماس بگیرید. اگر نمی توانید به ریشه وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، از یک روش مسدودسازی جایگزین مانند متا تگ‌ها استفاده کنید. گوگل این فرمان را نمی‌شناسد، اگرچه موتورهای جستجوی دیگر آن را تشخیص می‌دهند.

از آن جایی که فایل Robot.txt یک فایل متنی ساده است، ایجاد کردن آن کار دشواری نیست؛ برای انجام این کار نیاز به یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad دارید. در این ویرایشگر صفحه ای را باز کنید و یک برگه خالی را با نام robots.txt ذخیره کنید؛ سپس وارد cPanel شوید و بعد public_html را برای دسترسی به دایرکتوری روت سایت، باز کنید. فایل Robots.txt یک فایل متنی کاملا ساده است؛ همانطور که از نام این فایل پیداست، فرمت .txt دارد و در دایرکتوری سایتتان قرار خواهد داشت. شما با کمک این فایل می توانید به ربات های گوگل و کراولر ها دستورات دلخواه خود را بدهید. هر شخص و یا هر برنامه کامپیوتری فعال روی شبکه جهانی اینترنت دارای یک user-agent (یک نام اختصاص داده شده) است. برای کاربران واقعی user-agent شامل نوع مرورگر، و سیستم عامل است و حاوی اطلاعات شخصی نیست.

  • ربات گوگل ، به شکلی طراحی شده است تا شهروند خوبی برای دنیای اینترنت باشد.
  • با تغییر عدد 10 به دیگر اعداد، می‌توانید مدت زمان مربوطه را کم یا زیاد کنید.
  • هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود.
  • درود بر شما، این فایل توسط افزونه های سئو مثل یوآست ساخته می شود.
  • شناخته می‌شوند را مدیریت کرده و آدرس آن‌ها را مخفی کنید تا کاربران به نوعی مجبور به کلیک روی آن‌ها شوند.

همه چیز در مورد مالیات بر درآمد فروشگاه اینترنتی برخی از دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین این تصور را دارند که به دلیل نداشتن یک مکان رسمی‌ مشمول مالیات نمی‌شود و… را فعال کنید تا دسترسی تمامی ربات‌ها به سایت شما مسدود شود. اما اگر ایرادی در فایل دیده شود، لاین (دستور) مشکل دار هایلایت شده و مشخص می‌شود. می‌توان این مدل لینک‌ها را مدیریت کرده و آدرس آن‌ها را پنهان کرد.

۲ـ مشخص کردن صفحات و بخش‌های غیرمجاز با Disallow

برای قرار دادن کامنت می توانید از کاراکتر # در ابتدای توضیحات استفاده نمایید. همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی وردپرس می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر وردپرس ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. اول تشکر کنم بابت سایت که همجوره جامعه وردپرس ایرانی داره ارتقا میده من از اولین روز یادگیری وردپرس همیشه تو این سایت مشکلات حل کردم. و با استفاده از پلاگین و تم های این سایت پروژه زیاد انجام دادم. این ارور از سمت سرور شماست و باید از طریق هاستینگ پیگیری کنید.

عدم استفاده از فایل robots.txt می‌تواند به افت عملکرد بهینه سایت دامن بزند

علاوه بر دستورات “User-agent” و “Disallow”، ربات گوگل دستور دیگری به نام “Allow” را نیز درک می‌کند. با استفاده درست از فایل robots.txt می توانید به ربات‌های جستجو بگویید که Crawl Budget سایت‌تان را به درستی مصرف کنند. همین قابلیت است که اهمیت فایل robots.txt را در سئو دوچندان می‌کند. هر کدام از این ربات‌ها به صورت مداوم، صفحه‌های وبسایت را بررسی می‌کنند. شما می‌توانید در صورت نیاز هرکدام از ربات‌ها را محدود کنید.

آموزش‌ها

البته لازم به ذکر است این یک روش مطمئن برای جلوگیری از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو نیست و باید صفحات سایت را no-index کنید. موتورهای جست‌وجو برای خزیدن در سایت‌ها لینک‌ها را دنبال مجله خبری سئو می‌کنند و از این سایت به سایت‌های دیگر می‌روند تا میلیاردها صفحه و لینک‎‌های دیگر را کشف کنند. برخی این حرکت موتورهای جست‌وجو را به عنکبوت نسبت داده‌اند و نامش را گذاشته‌اند.