سئو و بازاریابی محتوا چیست؟ خدمات تولید محتوا رادزاد-لیلی ری | سئو

امروزه بیشترین تمرکز بر روی تجربه کاربری ، تعامل او و تشویق آنها به اشتراک گذاری محتوا است. به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید. محتواهای ویدیویی نیز همچون دیگر محتواها، تاثیر مثبتی در سئو سایت دارند و از این جهت از محبوبیت بالایی برخورداند که پیام را به صورت مستقیم­تر و واضح­تر به مخاطب هدف می­رسانند.

پیش از الگوریتم‌های پاندا و مرغ مگس‌خوار، موتور جست‌وجو وسواس خاصی روی چگالی کلمات کلیدی داشت. در بسیاری از موارد هنگام نوشتن، به‌شکل طبیعی از کلمات یا عباراتی استفاده می‌کنید که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند. از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است. به‌آسانی می‌توانید ببینید چگونه و چرا ویدئوها و تصاویر می‌توانند زمان توقف کاربر و درگیرشدن او را در سایت افزایش دهند.

  • وقتی محتوایی کاربر پسند را با جانمایی طبیعی کلیدواژه‌ها ایجاد کنید، کار را برای گوگل در اثبات ارتباط مطلب خود برای صفحه نتایج موتور جستجو آسان کرده‌اید.
  • راه دیگر پی بردن به کلمات کلیدی متشابه استفاده از ابزارهایی مانند LSI Graph می باشد.
  • شخصی که این کار را انجام می‌دهد، حتما باید از تخصص کافی برخوردار باشد، در غیر این صورت ممکن است نه تنها باعث رشد رتبه های شما نشود بلکه باعث افت آن شود.
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید (اما از انباشتگی کلیدواژه‌ها پرهیز کنید).
  • بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی مترادف باعث می‌شود تا به طور همزمان در چندین کلمه رتبه‌بندی شوید و به این ترتیب شانس شما برای جذب کاربران بیشتر خواهد شد.

همچنین با این کار موتوهای جستجو نیز به پایش و ایندکس بیشتر سایت شما خواهند پرداخت. با استفاده از بازاریابی محتوا و تولید محتوای ارزشمند می توان کاربران را راغب به استفاده از خدمات و محصولات مورد نظر خود کرد و از این راه به کسب درامد پرداخت. بازگشت سرمایه در فرایند بازاریابی محتوا، در صورت اجرای درست بسیار بالاست مجله خبری سئو و به همین دلیل رادزاد خدمات تولید محتوا را برای هر گونه سایتی پیشنهاد می کند. رادزاد با بررسی سایت شما و نیاز شما به نوع محتوا، استراتژی بازاریابی محتوا را برای شما پیاده سازی کرده و محتوای مناسب و جذب کننده ترافیک برای شما تولید می کند. برای سئو تولید محتوا باید بتوانید محتوای منحصر به فرد تولید کنید.

در واقع یک تقویم کاری، به شما در تولید محتوا یک نظم خاصی می دهد. محتواهای صوتی یا پادکست­ها نیز توانسته­اند در بین دیگر انواع محتوا، جایگاه مناسب خود را در مقابل طرفداران و علاقمندان محتوا و سئو محتوا به دست بیاورند. شاید جالب باشد که بدانید محتواهای صوتی شامل انواع صوت­های هنری، آموزشی، تبلیغاتی، انگیزشی و یا حتی طنز هستند. طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می کند تا بر اساس نیازهای واقعی کاربر محتوا تولید کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا بفهمید کاربر شما چه می خواهد، بلکه بیشتر بر آنچه کاربر واقعاً نیاز دارد تمرکز می کند.

نحوه ی نوشتن محتوای متنی مناسب برای سئو

ایجاد پیوند به سایت‌هایی که اعتبار پایینی دارند، اسپم اسکور آنها بالا است یا با موضوع محتوای شما ارتباطی ندارد، نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بکه اثر منفی را به همراه خواهد داشت. اگر سایت شما خبری است و هدفتان فقط تولید مقاله است، پس باید برروی تولید محتوا با ارزش تمرکز کنید و بیشتر در بهینه سازی محتوای بخش مقالات خود فعالیت نمایید. طول یک تکه از رشته چقدر است؟ صادقانه بگویم، هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد، اما این سوالی است که بارها و بارها پرسیده شده­است. محتوا باید به اندازه­ای باشد که برای رتبه بندی، یک موضوع را با عمق کافی پوشش دهد. هنگام ایجاد محتوا، باید به آنچه قبلاً رتبه بندی شده­است نگاه کنید.

از تصاویر و ویدیوها به عنوان چاشنی موثر محتوای خود استفاده کنید.

موتورهای جستجو از الگوریتم هایی مثل tf-idf و bm25 برای بدست اوردن چگالی مناسب کلمه استفاده میکنن و چگالی یک عبارت را نسبت به کل صفحات ایندکس شده مشابه بررسی میکنند. هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که می‌توان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد). به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری می‌دهد لینک بدهید. اگه هم صاحب کسب‌وکار باشی، می‌تونی خودت مو رو از ماست بیرون بکشی و کارشناس تولید محتوا رو بگیری تو مشتت که یه وقت راه رو اشتباه نره! دیگه سر درمیاری رقیبت داره چیکار می‌کنه، چه محتوایی به دردت می‌خوره و فروشت رو بیشتر می‌کنه… خلاصه بگم؛ دیگه پولت رو برای تولید محتوا دور نمی‌ریزی و درست و به جا هزینه می‌کنی. تقریبا برای اکثر افرادی که در حیطه وبسایت و تولید محتوا فعالیت می کنند، این سوال به وجود آمده که طول محتوای ایده آل برای سئو بهتر صفحه،…

نه تنها سئو باعث گسترش پایگاه مخاطبان بالقوه ست، بلکه به شما کمک می کند تا در بازارهای جدید وارد شوید. جستجوگران فردی تنها کسانی نیستند که از موتورهای جستجو استفاده می کنند. وقتی محتوای شما به عنوان یک نتیجه ارگانیک با رتبه برتر نشان داده شود، می توانید به بازارهای کاملاً جدیدی دست پیدا کنید. همچنین می توانید با استفاده از سئو محتوا استعدادهای جدیدی را به کسب و کار خود جذب کنید. ممکن است بپرسید که اصلاً چرا باید این کار را کرد؟ چون موتورهای جستجو نمی‌توانند مثل انسان تصویری را ببینند و درک کنند بنابراین متن آلت درباره تصاویر توضیحاتی را به موتور جستجو ارائه می‌کند. اینکار نهایتاً کمک می‌کند که آن تصاویر در صفحه نتایج تصاویر یافته شده رتبه‌بندی شوند.

بروزرسانی محتوا مهمتر از تولید محتوا

سئو محتوا از اولین و اصولی ترین مباحث سئو می باشد که هر مدیر سایت می بایست دارای اطلاعات کافی نسبت به آن باشد. منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد. این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود. تولید محتوا بسیار باسئونیز در ارتباط است به گونه ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند.