سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت-لیلی ری | سئو

بعد از انجام این کار متوجه می‌شوید که سایت شما به صورت طبیعی برای کلیدواژه‌های مهم بهینه شده است. جمع بندی محتوا / آموزش تولید محتوای سئو شده تخصص میخواهد. درک این موضوع که کاربران به دنبال چه کلمات کلیدی هستند؟ افراد به روش های مختلف برند یا کسب و کار شما را جستجو می کنند.

امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمی‌خوانند، بلکه محتوا را اسکن می‌کنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند. بهتر است نگارش محتوا به گونه‌ای باشد که کاربر با یک نگاه بتواند ساختار آن را درک کند. ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک می‌کند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینک‌های داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید. در مقدمه محتوا علاوه بر تکرار کلمه کلیدی، بهتر است محتوا جذاب باشد و روند کلی محتوا را تشریح کند، نباید محتوا کلی یا خیلی جزئی باشد، ترجیحاً از سایت یا اسم برند صحبت شود. به زبان ساده پارگراف‌های طولانی، استفاده کم یا زیاد از افعال و عدم تطابق فعل و فاعل باعث می‌شود خوانایی محتوا کاهش پیدا کند.

  • مثلاً در مقالات آکادمی کاپریلا، خلاصه مقاله به صورت آموزک‌های ویدئویی تهیه شده و در مقاله منتشر می‌شود.
  • بنابراین توصیه می کنیم برای هر صفحه از سایت خود یک متا دیسکرپشن منحصر به فرد بنویسید.
  • به یاد داشته باشید که یک صفحه بنیادی خوب باید دارای یک موضوع اساسی باشد که ارتباط بسیار نزدیکی با یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت کسب و کار شما داشته باشد.
  • عموم محتواهای سئو شده از این اصول و چارچوب پیروی کرده و به این موارد دقت می‌کنند.
  • همچنین در نظر داشته باشید که این نمونه در نرخ‌های میزان کلیک نیز تأثیر زیادی دارد چون هدف خاص خواننده را محقق می‌کند و هرچه مرتبط‌تر باشد بهتر است.
  • چون که قاعدتا کلمه “سئو” از “آموزش سئو محتوا” کمتر سرچ میشود.

باید هدف کاربر از سرچ کلمات را دانسته و ببینید که می‌خواهد چه چیزی را مطالعه کند. باید بار دیگر یادآور شویم که منظور از محتوا، صرفاً محتوای متنی نیست، بلکه محتوا می‌تواند قالب‌‌های مختلف تصویری، صوتی و .. اما مواردی که ما در این مقاله به آن اشاره کردیم، پیرامون محتوای متنی و متن داخل در صفحه بود. محتوای متنی که می‌تواند فرمت‌های دیگر مجله خبری سئو محتوا مثل تصویر، جداول، اینفوگرافیک، پادکست، ویدیو و… را درون خود جای دهد. در حقیقت باید بدانید محتوای متنی پایه و بنای هر نوع محتوایی در وبسایت است. حتی اگر شما در یک صفحه از سایت خود بخواهید فقط یک ویدیو منتشر کنید، باز هم باید یک محتوای کوتاه متنی در مورد آن محتوا تهیه کرده و نکات گفته شده در این مقاله را برایش بکار ببرید.

بسیاری از برندها در کنار تولید محتوای متنی، پادکست تولید می‌کنند. این موضوع علاوه بر این که می‌تواند باعث ارتقای وبسایت در نتایج جستجو شود، باعث تجربه کاربری بهتری نیز خواهد شد. تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلید واژه اصلی، بنیان محتوای شما را تشکیل می‌دهد. باید تحقیق کلمات کلیدی را در مورد موضوع مورد نظر خود انجام دهید، تا متوجه شوید که کاربر دقیقاً به دنبال چه چیزی است و چه کلماتی را در گوگل جستجو می‌کند. چنین محتوایی خیلی ساده‌تر و سریع‌تر می‌تواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه کسب کرده و رقابت کند.

ساختار سایت شما به گوگل سرنخ های خوبی را در مورد پیدا کردن مهمترین مطالب می دهد. بنابراین یک ساختار سایت خوب منجر به رتبه بالاتر در گوگل خواهد شد. تایتل شما علاوه بر اینکه باید کلمه کلیدی را داشته باشد همچنین باید از جذابیت خوبی برخوردار باشد تا به افزایش CTR کمک کند. اما در این مطلب یک سری تکنیک فوق العاده که در تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می کند را آورده ایم. الگوریتم‌های گوگل برای تیترهای داخلی محتوا، ارزش بیشتری نسبت به سایر قسمت های محتوا قائل هستند.

به چه محتوایی ، محتوای سئو شده گفته می شود؟

اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده می‌شود. از دید کاربران، سئو محتوا به معنی فراهم کردن محتوای با کیفیت به صورت مستمر است، به گونه‌ای که پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشد. اگر کاربر سوالی داشته باشد، محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد. از دید موتورهای جستجو، سئو محتوا شامل تمام روش‌های سئو و تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود محتوایتان به راحتی برای ربات‌های خزنده قابل شناسایی و خواندن باشد و ساختار مناسبی داشته باشد. محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد .

امیدوارم منظورتون رو به درستی متوجه شده باشم و پاسخ مناسبی داده باشم. سلام لطفا میفرمایید که لینک خروجی در پست گزاری تا چند عدد طبیعی است و اگر نسبتی هم از آن موجود است بفرمایید. در این راستا پیشنهاد میکنم مطلب تکنیک های سئو صفحه فرود را مطالعه بفرمایید. شدیدا توصیه میکنم ، صفحه آموزش رایگان لینک بیلدینگ فرین آکادمی را مطالعه کنید.

۱۶. محتوای آموزشی طولانی منحصربه‌فرد

برای اینکه در نتایج سرچ گوگل، با عبارات بیشتری رتبه بگیرید نیاز به عبارات کلیدی بیشتر و نیاز به محتواهای سئو شده بیشتر دارید. پس به صورت جداگانه در مورد تحقیقات کلمات کلیدی ، روش های مختلف آن + یک تمرین عملی خواهیم پرداخت. همچنین اگر هنوز فکر میکنید به طور کامل با کلمات کلیدی lsi آشنا نشده اید ، مقاله کلمات کلیدی lsi فرین آکادمی را بخوانید. در نگاه اول از نظر کسانی که پروژه سئو انجام نداده اند، لانگ تیل کیورد ها خوب نیستند و کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند. وقتی تعداد سیلابس های عبارت کلیدی از 3 تا بیشتر میشود، آن کلمه کلیدی لانگ تیل کیورد محسوب میشود.

اصول سئو در تولید محتوا چیست؟

اولین نیاز برای کپی رایتینگ با کیفیت بالا، نوشتن محتوای اصلی است. باید با همه پست‌ها و مقالات دیگر وبلاگ که قبلاً در اینترنت هستند متفاوت باشد. اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام داده باشید، در نهایت به لیست طولانی از عباراتی که می خواهید آنها را پیدا کنید، خواهید رسید. باید مطمئن شوید که یک ایده اصلی برای پست وبلاگ خود دارید. ایده ای که در آن کلمه کلیدی مورد نظر جایگاه برجسته ای دارد. همه ما می دانیم تحقیق کلمات کلیدی در مرحله تدوین استراتژی سئو سایت انجام می شود.

دقت کنید متنی بنویسید که نه خیلی ساده و نه خیلی پر از اصطلاحات تخصصی باشد. گوگل هنوز توانایی این را ندارد که عکس‌ها و ویدیوها را به طور دقیق و از لحاظ میزان ارتباط به موضوع مورد جستجو بسنجد. صفحات فرعی یا دسته‌ای، صفحاتی هستند که موضوعات زیردسته‌ای مربوط به صفحه بنیادی را پوشش می‌دهند. این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهند.