مهم ترین به روز رسانی گوگل در سال 2022 (تا کنون)


خلاصه ای از به روز رس، های گوگل در سال 2022 تاکنون

ماهیت به روز رس، های گوگل در حال تغییر است.

به‌روزرس،‌های اصلی که نتایج جستجو را کاملاً متز،ل می‌کنند، کمتر می‌شوند. در عوض، تشخیص به‌روزرس،‌ها از نوسانات SERP «معمولی» سخت‌تر می‌شود. به نظر می رسد تاثیر کاهش یابد. علاوه بر آن، گوگل می سازد هزاران پیشرفت جزئی به جستجو هر سال – و این تعداد به طور پیوسته در حال افزایش است.

این امر تشخیص به روز رس، ها، تجزیه و تحلیل اثرات و تطبیق استراتژی سئوی خود را بر این اساس برای سئوکاران دشوار می کند. به خصوص که ارتباطات گوگل در مورد به روز رس، الگوریتم معمولا مبهم و غیر شفاف است.

همچنین ارائه یک خلاصه مفید و آموزنده از تغییرات (همراه با توصیه های ملموس) پس از هر به روز رس، اصلی برای ما سخت تر می شود. اما به ،وان یک سئو، هنوز نیازی به به روز ماندن با پیشرفت های جدید و مهم نیست.

بنابراین در این مقاله، نگاهی گذشته‌نگر به مهم‌ترین به‌روزرس،‌های ۶ ماه گذشته می‌اندازیم. ما همچنین توضیح خواهیم داد که آنها چه روندهایی را منع، می کنند که قطعاً باید در استراتژی سئوی خود بگنج،د.

آماده؟ سپس بیایید با اولین موضوع بزرگ سال 2022 شروع کنیم.

تجربه صفحه

انتشار به‌روزرس، تجربه صفحه برای جستجوی دسک‌تاپ

با به روز رس، Page Experience، Core Web Vitals گوگل حدود یک سال پیش به یک فاکتور رتبه بندی رسمی برای جستجوی موبایل تبدیل شد. در فوریه 2022، گوگل به دنبال عرضه برای جستجوی دسکتاپ بود که تکمیل شد در اوایل ماه مارس.

در بیشتر موارد، به‌روزرس، شامل سیگنال‌های مشابه نسخه موبایل بود. تنها عاملی که نسخه دسکتاپ کنار گذاشته است (به طور طبیعی) “موبایل دوستی” است.

سیگنال های تجربه صفحه برای دسکتاپ در مقابل موبایل
منبع

چند هفته قبل، گوگل قبلاً یک را اضافه کرده بود گزارش جداگانه برای “رومیزی” به گزارش Core Web Vitals در Search Console تا SEO و اپراتورهای سایت بتوانند برای به‌روزرس، فوریه آماده شوند.

دو معیار جدید در PageS،d ​​Insights موجود است

و سپس حدود دو ماه بعد، گوگل این ابزار را گسترش داد PageS،d ​​Insights که می تواند برای ارزیابی Core Web Vitals شما استفاده شود. اکنون شامل می شود دو چهره جدید به شما این امکان را می دهد که تجربه کاربری خود را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنید: زمان برای اولین بایت (TTFB) و تعامل با رنگ بعدی (INP).

معیارهای جدید تعامل با رنگ بعدی و زمان تا اولین بایت

شاید شما قبلاً نام اولین مورد را شنیده باشید زیرا مدتی است که وجود داشته است. آنچه جدید است این است که اکنون در PageS،d ​​Insights در دسترس است. TTFB زمان بارگذاری یک صفحه وب را اندازه گیری می کند که چقدر طول می کشد تا یک سرور اولین بایت را ارسال کند. این باعث می شود که این معیار شاخص خوبی برای زمان پاسخگویی سرور شما باشد.

از سوی دیگر، INP یک معیار کاملاً جدید است که زمان واکنش صفحه را در طول بازدید کامل کاربر اندازه‌گیری می‌کند – بر خلاف تاخیر ورودی اول (FID) که فقط زمان پاسخگویی را اندازه‌گیری می‌کند. اولین تعامل کاربر معمولا، طول، ترین زمان پاسخ کلی به ،وان INP نمایش داده می شود.

اما یک نکته احتیاط: هر دو معیار هنوز آزمایشی هستند و داده های مید، بیشتری باید برای هر دو جمع آوری شود. بنابراین در حال حاضر، این معیارها را با کمی نمک در نظر بگیرید.

آیا تجربه صفحه در آینده اهمیت بیشتری پیدا می کند؟

آ،ین تحولات نشان می دهد که ارتباط تجربه صفحه برای Google کاهش نخواهد یافت.

با ویژگی های جدید در کنسول جستجو و PageS،d ​​Insights، شما از آن برخوردار هستید حتی راه های بیشتری برای تجزیه و تحلیل تجربه کاربری سایت شما. و حتی اگر Core Web Vitals هنوز آنقدر تاثیر روی نتایج جستجو ندارند، باید سعی کنید این معیارها را در محدوده “خوب” نگه دارید. حداقل، کاربران شما بابت آن از شما تشکر خواهند کرد!

Core Web Vitals خوب

علاوه بر این، معرفی Page Experience به ،وان یک فاکتور رتبه بندی، نشانه تلاش گوگل برای قابل سنجش ، تجربه کاربری وب سایت و گنجاندن آن در الگوریتم خود است. حتی اگر تا به حال به این عامل اهمیت زیادی داده نشده باشد، مشخص می کند که گوگل برای مدت طول، به دنبال کدام هدف اصلی بوده است: ارائه بهترین تجربه جستجوی ممکن به کاربران. و تجربه صفحه خوب برای آن ضروری است.

خط پایین: اگر می خواهید به موفقیت پایدار در جستجو دست یابید، هیچ راه حلی برای بهینه سازی تجربه کاربری خود ندارید (چه آن را با Core Web Vitals اندازه گیری کنید یا با روش دیگری).

برای بهینه‌سازی معیارهای تجربه صفحه خود، توصیه می‌کنیم به راهنمای Core Web Vitals نگاهی بیندازید، جایی که رایج‌ترین مشکلات منجر به نتایج ضعیف را توضیح می‌دهیم و چگونه می‌تو،د آنها را برطرف کنید.

همچنین، این فضا را برای مقاله آینده که به موضوع تجربه کاربر به طور کلی اختصاص داده شده است، تماشا کنید. می تو،د برای خبرنامه ما در انتهای صفحه ثبت نام کنید تا آن را از دست ندهید. 🙂

بیایید با به‌روزرس، اصلی بعدی که تمرکز ویژه‌تری داشت ادامه دهیم…

به‌روزرس، نظرات محصول مارس 2022

مارس شاهد عرضه سومین به‌روزرس، بررسی محصول بود که بر اساس دو نسخه قبلی خود در سال 2021 ساخته شد.

به‌روزرس، بررسی‌های محصول مارس 2022 ما اکنون برای صفحات ،یسی زبان منتشر می‌شود. چند هفته آینده تکمیل خواهد شد. ما همچنین توصیه های خود را برای بررسی چند محصول ارائه کرده ایم. برای جزئیات بیشتر، پست وبلاگ ما را بررسی کنید:

— مرکز جستجوی Google (@googlesearchc) 23 مارس 2022

هدف این به روز رس، نمایش بیشتر است کیفیت بالا بررسی‌های محصول و گزارش‌های آزمایشی در نتایج جستجوهای مربوط به محصول. به این ترتیب، گوگل می‌خواهد به سازندگان محتوایی که بررسی‌های واقعاً مفیدی درباره محصول در سایت‌های خود ارائه می‌کنند، پاداش دهد. گوگل دارد مجموعه ای از دستورالعمل ها را منتشر کرد که می تواند به شما کمک کند تا نظرات محصول را با کیفیت بالا بنویسید.

به‌روزرس،‌ها بر بررسی‌های تک تک محصولات و همچنین فهرست‌ها و مقایسه‌های چند محصول تأثیر می‌گذارند. با این حال، به‌روزرس،‌ها تا این مرحله دارند فقط برای صفحات وب ،یسی منتشر شده است. گوگل می‌گوید زم، که برای سایر زبان‌ها آماده شد، به صورت عمومی اعلام می‌کند.

اگر استراتژی محتوای شما شامل بررسی یا مقایسه محصول باشد، قطعا ارزش دارد اکنون به دستورالعمل ها نگاهی بیندازید و محتوای خود را بر این اساس بهینه کنید. حتی اگر این به‌روزرس،‌ها هنوز برای زبان شما منتشر نشده باشد، به شما کمک می‌کند از هرگونه تأثیر منفی در آینده جلوگیری کنید.

به روز رس، هسته مه 2022

آ،ین به روز رس، در سال 2022 (تا کنون) نیز بزرگترین بوده است: در 25 می، حدود 6 ماه پس از آ،ین به روز رس، هسته بزرگ، گوگل شروع به عرضه به روز رس، اصلی می 2022.

امروز، همانطور که چندین بار در سال انجام می دهیم، یک به روز رس، هسته گسترده را منتشر می کنیم. این به روز رس،، به روز رس، اصلی می 2022 نامیده می شود. بیشتر بد،د:

— مرکز جستجوی Google (@googlesearchc) 25 مه 2022

فقط در صورتی که با به‌روزرس،‌های اصلی آشنا نیستید: هدف Google از به‌روزرس،‌های اصلی، بهبود کیفیت کلی نتایج جستجو است. برای مثال، برخلاف به‌روزرس، تجربه صفحه، این به‌روزرس،‌ها فاکتورها یا صفحات رتبه‌بندی فردی را هدف قرار نمی‌دهند. در عوض، آنها در مورد بهبود نحوه ارزیابی کیفیت محتوا به طور کلی توسط گوگل هستند.

پس از هر به روز رس، اصلی، گوگل آن را ارائه می دهد توصیه های مشابه برای وب سایت های آسیب دیده، که در درجه اول نحوه بهبود “EAT” (تخصص، اقتدار و اعتماد) وب سایت شما را توضیح می دهد.

اثرات به‌روزرس، اصلی می 2022 بود در عرض 24 ساعت به وضوح احساس می شود. ولی به گفته سمروش، به‌روزرس، تأثیر کمتری نسبت به به‌روزرس، اصلی نوامبر داشت – که از روند پیش‌بینی‌شده تأثیر به‌روزرس،‌های هسته‌ای کوچک‌تر پیروی می‌کند.

درست مانند آنچه که پس از هر به روز رس، اصلی انجام می دهند، سئوکاران از سراسر جهان داده های مربوط به وب سایت های آسیب دیده را به اشتراک می گذارند و تجزیه و تحلیل های خود را انجام می دهند تا دریابند که آیا انواع خاصی از وب سایت ها به طور خاص تحت تأثیر قرار گرفته اند یا خیر. اگرچه باید با احتیاط با این تحلیل‌ها برخورد کرد، اما همچنان می‌توانند گرایش‌های جالبی را آشکار کنند.

در اینجا مروری سریع از تجزیه و تحلیل ها و بینش ها در مورد به روز رس، اصلی می 2022 است.

  1. ویدئو به جای متن: با به‌روزرس،، وب‌سایت‌های ویدیویی مانند TikTok و YouTube به طور متوسط ​​۲۵ درصد بیشتر دیده شدند.
  2. متخصصان به جای کلیات: وب سایت های تخصصی در مقایسه با وب سایت های عمومی تر که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند، مورد توجه قرار گرفتند. این نشان می دهد که الگوریتم گوگل درک بهتری از EAT ایجاد کرده است و اکنون قادر است کارشناسان را در یک موضوع با دقت بیشتری شناسایی کند.
  3. تطبیق بهتر هدف جستجو: گوگل در درک هدف جستجوی کاربران و ارائه نتایج منطبق بهتر شد.
  • ماری هاینز همچنین به اهمیت EAT اشاره کرد و چند مورد را به اشتراک گذاشت موارد در کانال توییتر او. او دریافت که وب‌سایت‌هایی که قبلاً محتوای خود را برای EAT بهینه‌سازی کرده بودند از این به‌روزرس، بهره‌مند شدند.
  • اول، یک سایت مشاوره پزشکی.
    ➡️نوشته شده توسط دکتری که بسیار شناخته شده است.
    ➡️صفحات به خوبی با سرفصل‌ها ساختار یافته‌اند – به راحتی قابل مرور هستند
    ➡️در پاسخ به سوالاتی که جستجوگر برای هر موضوع می‌خواهد بسیار خوب عمل می‌کند
    2/7 pic.twitter.com/PYV9E1G0fA

    — دکتر ماری هاینز🐧 (@Marie_Haynes) 14 ژوئن 2022

  • لیلی ری نیز به نتیجه ای مشابه رسید: وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر به‌روزرس،‌های اصلی قبلی قرار گرفته‌اند، به‌نظر می‌رسد پس از تمرکز استراتژی‌های محتوای خود حول EAT، به آرامی در حال بهبود هستند.
  • اگر رتبه شما بین 25 می تا 9 ژوئن به میزان غیرمعمولی کاهش یافته است، قطعا باید نگاهی به EAT بیندازید. در اینجا در وبلاگ ما، راهنمای گسترده ای برای بهبود رتبه خود با EAT پیدا خواهید کرد.

    اما به خاطر داشته باشید که بهینه سازی یکباره برای بازگرداندن ترافیک شما کافی نخواهد بود. در عوض، شما باید نگاهی جامع به وب سایت خود بیندازید و به این فکر کنید که چگونه می تو،د کیفیت کلی آن را بهبود بخشید.

    در نتیجه

    تاکنون، به‌روزرس،‌های 2022 دو روند اصلی سئو را تأیید می‌کنند که مدتی است ظهور کرده‌اند: EAT و تجربه کاربری. در ابتدا، EAT اغلب به ،وان موضوعی که فقط برای وب‌سایت‌های YMYL – سایت‌های «پول شما، زندگی شما» که موضوعات حساسی مانند سلامت و امور مالی را پوشش می‌دهند، رد می‌شد. اما کاملاً واضح است که گوگل به این مفهوم پایبند است. امروزه، برای هر نوع محتوا (به درجات مختلف) مرتبط است. و موضوع تجربه کاربری در آینده نزدیک از بین نخواهد رفت.

    پس قبل از شروع کار روی این مسائل زیاد منتظر نم،د! ممکن است به‌روزرس، بعدی گوگل در گوشه و کنار منتظر باشد.

    PS: به روز رس، های وبلاگ را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید!

    سئوبیلیتی

    تیم Seobility با کمال میل شما را با هر سوالی در مورد Seobility و بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو پشتیب، می کند!

    همه پست ها بر اساس seobility




    منبع: https://www.seobility.net/en/blog/recap-google-updates-2022-so-far/