سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-لیلی ری | سئو

از xml استفاده‌های گسترده‌ای می‌شود و حتی برای توسعه رابط کاربری در اندروید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از آن گوگل می‌تواند متوجه محتوای سایت شما بشود. فایل­ نقشه سایت را در صورتی حجم آن زیاد شد حتما حجم آن را کم کنید. شما با کم مجله خبری سئو کردن و محدودتر کردن تعداد صفحات و URL ها در نقشه سایت هزینه کرال صفحات را مدیریت می کنید. صفحاتی که در نتایج جستجو در وب‌سایتتان نمایش داده می­ شود. علاوه بر این بهترین روش سئو تصاویر استفاده از اسکیما تصاویر براساس ساختار JSON – LD می باشد.

  • با این وجود اگر سایت شما تک صفحه‌ای یا یک سایت کوچک با تعداد صفحات کم (زیر ۵۰ صفحه) است می‌توانید از استفاده از این ابزار صرف نظر کنید.
  • و وقتی به URL‌های آن‎ها نگاهی بی‌اندازیم‌، می‌بینیم این‌ها صفحاتی هستند که از ابتدا نمی‌خواستیم ایندکس شوند.
  • این سایت مپ ها از لحاظ سئو، ارزش چندانی ندارند، ولی با این حال می‌توانند کمی به ایندکس شدن بهتر صفحات کمک کنند.

مهم است که Sitemap و Robots.txt شما با هم کار کنند و همکاری داشته باشند. و وقتی به URL‌های آن‎ها نگاهی بی‌اندازیم‌، می‌بینیم این‌ها صفحاتی هستند که از ابتدا نمی‌خواستیم ایندکس شوند. در تب های بعدی به ترتیب آخرین تاریخ به روز رسانی صفحات، اهمیت صفحات و همچنین این که صفحات هر چند وقت یک بار به روز رسانی می‌شوند را مشخص می‌کنید. برای شروع کافی است تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس خود بروید. افزایش احتمال قرار گرفتن محتوای تصویری در GOOGLE IMAGE و GOOGLE VIDEO و جذب بیشتر مخاطب. بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد.

مزایای ساخت و داشتن نقشه سایت چیست؟

این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است. همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند. بیشتر نقشه‌های سایت استاندارد 0.9 را به کار می‌گیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است.

محاسبه بانس ریت یا نرخ پرش سایت و نحوه کاهش آن

همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. اینجاست که نقشه‌های سایت مثل یک قهرمان وارد می‌شوند و سایت شما را نجات می‌دهند. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که محتواهای سایت شما آخرین بار کی به روز رسانی شده‌اند. (تاریخ آخرین به روز رسانی برای گوگل و به طور کلی برای سئو اهمیت ویژه‌ای دارد). سایت مپ های XML بیشتر شبیه یک فایل متنی هستند که لینک های مختلف سایت در آن ها قرار گرفته.

جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است. در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید. جاب تیم در زمینه های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کند. سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید.