سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-لیلی ری | سئو

به عبارت دیگر، یک فهرست نقشه سایت شامل چندین نقشه سایت است که شامل کل اطلاعات یک وب سایت است. با این حال، XML رایج ترین قالب نقشه سایت است که توسط اکثر وب مسترها استفاده می شود. و از آنجایی که اکثر وب سایت ها و وبلاگ ها توسط وردپرس پشتیبانی می شوند، وردپرس به طور کامل از فرمت XML پشتیبانی می کند.

  • شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید.
  • از دید سئو این کار می تواند نشانه ای برای میزان اهمیت صفحات باشد.
  • موتور‌های جستجو از نقشه سایت xml استفاده می‌کنند تا ساختار لینک سازی داخلی سایت را یاد بگیرند.
  • همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید.
  • اینجاست که نقشه‌های سایت مثل یک قهرمان وارد می‌شوند و سایت شما را نجات می‌دهند.

خوشبختانه قابلیت نمایش سایت مپ در وردپرس به صورت خودکار از نسخه 5.5 وردپرس به بالا انجام می‌گیرد. بنابراین ایجاد سایت مپ در سایت می‌تواند نقش مهمی را برای خزنده گوگل داشته باشد تا راحت‌تر بتواند از تغییرات و به‌روز‌رسانی لینک‌ها در سایت آگاهی داشته باشد. نقشه سایت برای کاربران شناخته شده نیست؛ چون برای آن‌ها ایجاد نشده است. در زیر یک نمونه از فایل‌های XML برای شما آورده شده تا با آن آشنا شوید. سایت شما با داشتن نقشه، به موتورهای جستجوگر گوگل اجازه می‌دهد تا وارد سایت شما شده و در اصطلاح در بین صفحات آن بخزند.

فایل ایندکس نقشه سایت چیست؟

علاوه بر این، دسترسی را نیز افزایش می دهد – زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد به تمام صفحات وب سایت شما دسترسی داشته باشند. در نهایت، این قابلیت دسترسی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و آنها را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه مجله خبری سئو سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد. در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند. بر خلاف فایل robots.txt، موتورهای جستجو نمی‌توانند به صورت خودکار به دنبال نقشه سایت بگردند و آن را بخوانند.

امّا به یاد داشته باشید گوگل از طریق نقشه سایت شما می تواند سریع تر صفحات شما را توسط ربات هایش کرال کند و ایندکس کند. برای ایجاد نقشه سایت XML استاتیک می ­توانید از ابزاری مانند Screaming Frog استفاده کنید. اگر وب‌سایت شما به خوبی طراحی شده باشد و تجربه کاربری خوبی داشته باشد به این نوع نقشه سایت نیازی ندارد.

سایت مپ HTML

با این کار به خزنده ­های موتور جستجو اعلام می­ کنید که نقشه سایت اعلام شده را بخوانند. درج زمان و تاریخ آخرین تغییرات سایت و بروز رسانی محتوای سایت در فایل نقشه سایت خیلی کاربردی هستش، مخصوصاً وب‌سایت‌هایی محتوا محور و وبلاگی هستند . این تغییر و بروز رسانی به‌ویژه در مورد فایل نقشه­ سایت (سایت مپ) که تقریباً به اندازه خود سئو سایت مهم است، صدق می کند. طبعاً ربات های گوگل باید بدانند که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده تا بتوانند آن را بخوانند.

روش اول: اضافه کردن پسوند به انتهای دامنه سایت

سایت مپ XML لیستی از صفحات مهم وب سایت را برای موتورهای جستجو آماده می کند. شما باید مهمترین صفحات سایت خود را درون نقشه سایت قرار دهید. از اضافه کردن صفحات با محتوای تکراری در نقشه سایت نظیر برچسب‌های نوشته و محصولات خودداری کنید.