سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید. معیار گوگل برای تعیین رتبه شما کیفیت محتوا، بهینه بودن ساختار کدنویسی و سرعت صفحه و در نهایت لینک سازی های داخلی و خارجی است. اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست. در نتیجه به جای پیدا کردن راه های جایگزین بهتر است بر کیفیت محتوا و بهبود صفحات فعلی تمرکز کنید. به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است.

یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند. اگر در مورد سئو محتوا اطلاعات کمی دارید، به مقاله رایگان آموزش سئو محتوا که به صورت جامع و ویدیویی تدوین شده مراجعه کنید. این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود. وب سایتی مثل دیجی کالا از همین قدرت seo استفاده کرده و ماهانه بیشتر از ده ها میلیارد تومان فروش محصول دارد.

  • بِیس دوره مگاسئو فرین آکادمی، آموزش سئو کلاه سفید به همراه تکنیک های کلاه خاکستری سئو است.
  • ناگفته نماند که صدها مورد از کلمات کلیدی Long-tail در هر کسب و کاری وجود دارد.
  • چون نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است.
  • در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند.

ابتدا با استفاده از ابزارهای مشاهده بک لینک (مانند ابزاری که در گوگل سرچ کنسول قرار دارد) به مشاهده و بررسی بک لینک های سایت بپردازید. وضعیت آن وب سایت ها و میزان ارتباط آنها با سایت خود را چک کنید. لینک هایی که از وب سایت های اسپم به شما داده شده اند، فایده ای برای شما نخواهند داشت.

میشه اگر مقاله خوبی در مورد پاک کردن لیک های مخرب دارید لینکش رو بدید و یا اگر ندارید یه توضیحی در این مورد بدید لطفا؟ ممنون . این بود تمام آن چیزهایی که برای شروع یادگیری سئو لازم است بدانید. الگوریتم BERT کمک می‌کند تا گوگل ریزه‌کاری‌های زبان انسان را بهتر درک کند. تمرکز آپدیت برت روی نکات ریز دستوری، جملات و کلماتی که درمحاورهبه‌کار می‌روند و به خصوص رویعبارت‌های طولانی یا Long Tail Keywordsاست. این الگوریتم، برای مبارزه با نقض قانون کپی‌رایت آمده است و با هر نوع محتوای کپی یا دزدی برخورد می‌کند.

آموزش سئو رایگان با استفاده از کتاب و فیلم آموزش سئو

به بیان دیگر، در ابتدا باید تحقیق عبارات کلیدی را انجام داده و سپس محتوای مورد نظرتان که تولیدش کرده اید را بر اساس همان عبارات کلیدی به دست آمده، بهینه و سئو کنید. بر اساس بیانات تمامی دوره ها و کلاس های آموزش سئو، هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، تجربه کاربری هم ارتقا پیدا خواهد کرد. همانطور که بارها به این مسئله اشاره کرده ایم، سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی است؛ بنابراین در زمینه سرعت صفحه، شاهد یک رابطه شفاف و مستقیم بین سئو و UX هستیم.

بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین میزان تلاش و مزایای بالقوه انتخاب های خود، تعادل ایجاد کنید. بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اند، اما بسیاری از آنها در سطح گمانه زنی و نظریه باقی مانده اند. از نقطه نظر عملی، بهتر است بر روی عواملی تمرکز کنید که تأثیرشان ثابت شده است، اما همچنین سعی کنید که امتیاز خوبی را در همه زمینه ها کسب کنید. این بروزرسانی ها همیشه به صورت رسمی توسط گوگل اعلام شده و به دنبال آن سروصدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می شود. در پاراگراف های بعدی نگاه دقیق تری به الگوریتم جستجوی گوگل می اندازیم. ممنون میشم اگر مقاله ای کامل و جامع در مورد تکنیک آسمان خراش دارید لینکش رو بهم بدید یا هنوز اگر مقاله ای در این مورد ننوشته اید مقاله ی کامل بنویسید.

۷. موبایل فرندلی بودن سایت

شما یک نمای کلی عالی از کلمات کلیدی “سخت” و بازیکنان “بزرگ” در کسب و کارتان دریافت خواهید کرد. همه چیز در مورد ارزیابی شانس واقعی شما برای کسب رتبه است. معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند. گوگل از هزاران کارمند خود تحت عنوان ارزیابی کنندگان کیفیت نتایج جستجو تحت شرایطی خاص استفاده می کند تا آنها به ارزیابی دقیق تر نتایج جستجو و امتیازدهی به کیفیت صفحات جستجو شده بپردازند.

صفحات YMYL مواردی هستند که بدون تعارف تمرکز اصلی الگوریتم های گوگل بر روی این صفحات می باشد. بگذارید مطلب را ساده تر کنیم؛ گوگل اعتقاد دارد آن صفحاتی که می توانند تاثیر زیادی بر ذهن افراد بگذارند، باید شدیدا مورد بررسی قرار بگیرند تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. شاید یکی اصلی بروز رسانی هایی که در الگوریتم گوگل ایجاد می شود، همین باشد؛ گوگل نمی خواهد سایت هایی در رتبه های برتر نتایج جستجو باشند که بر اهداف صحیحی پشت آن ها نیست.

قابل‌توجه‌ترین نمونه‌های این موارد، کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و جمهوری چک هستند که به ترتیب، بایدو، یاهو، ژاپن، ناور، یاندکس و شزنم پیش روی بازارها هستند. موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتم‌های خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دست‌کاری رتبه‌ها، مجدداً سازگار کردند. در سپتامبر سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که گوگل پنگوئن به الگوریتم اصلی رتبه‌بندی گوگل ملحق شده‌است و دیگر آپدیت‌های آن اعلام نمی‌شود. از سال ۲۰۱۶ به بعد، الگوریتم پنگوئن گوگل دیگر به صورت لحظه‌ای نتایج جستجو را بررسی خواهد کرد.

این باعث می شود که سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل نسبت به رقبا قرار گرفته و راحت تر به نتایج برتر گوگل برسد. طبعا انجام برخی اقدامات سئو فنی نیازمند دانش کدنویسی است. به همین دلیل معمولا سئوکارانی که مهارتی در این زمینه ندارند، مشکلات شناسایی شده را به توسعه دهنده وب سایتشان انتقال می دهند و از او می خواهند تا این مشکلات را مرتفع کند. بعد از آن، مسیر بهینه سازی سایت هموار شده است و شما به راحتی می توانید به دیگر بخش های سئو سایت بپردازید و بهترین نتیجه را بگیرید. پروفایل های شرکت شما در رسانه های اجتماعی نیز می توانند در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. لینک به محتوای اسپم؛ در بخش قبلی، ما در رابطه با بک لینک از منابع با کیفیت و تاثیر مثبت آن بر روی اعتبار وبسایت شما صحبت کردیم که باعث می شود رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا کند.