بهینه سازی فایل Robot txt آموزش کامل ساخت فایل robots.txt همیار وردپرس-لیلی ری | سئو

این واقعاً مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شود. در غیر این صورت ممکن است سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل محو و پنالتی شود که نتیجه آن بر باد رفتن زحمات شما خواهد بود. در URL Cloacking از روشی استفاده می شود که شرایط و قوانین گوگل را کاملا نقض می کند و به همین دلیل است که به آن روش سئوی کلاه سیاه می گویند. در این دستور شما زمان تاخیر را هم به ربات ها اعلام می کنید؛ البته این دستور برای رباتی مانند Googlebot قابل اجرا نیست و برای انجام آن باید از ابزاری مانند گوگل سرچ کنسول بهره بگیرید. Crawl-delay به موتور های جستجو دستور می دهد که صفحه ای را با تاخیر ایندکس کنند؛ این دستور زمانی کاربرد دارد که صفحه شما دارای مشکل است و می خواهید آن را برطرف کنید.

  • بعد از اینکه وب سایت ما به طور کامل طراحی و آماده نمایش به گوگل شد، باز هم ما با فایل robots سایت کار داریم.
  • فقط اینکه سرچ کنسول تغییر کرده و دیگه چنین مسیری برای دسترسی به تستر ربوت وجود نداره.
  • شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید؛ همچنین اگر محتوای امروز همیار وردپرس برایتان مفید بود، خوشحال می‌شویم آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید نقشه سایت خود را به موتورهای جستجو نشان دهید، پس باید از این فایل استفاده کنید. ما به شدت توصیه می‌کنیم اگر فایل robots.txt را در سایت خود ندارید، بلافاصله آن را ایجاد کنید. فایل robots.txt سایت شما نقش مهمی در عملکرد کلی سئو شما دارد. این فایل شما را قادر می‌سازد تا با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کنید و به آن ها نشان دهید که چه بخشی از سایت شما را باید ایندکس کنند و چه بخش‌هایی را نباید ایندکس کنند. اگر از تگ نوایندکس استفاده کنید مستقیما به ربات‌های کراولر اعلام می‌کنید که این صفحه نباید در نتایج جستجو نمایش داده شود.

همانطور که می‌بینید دیجیکالا دستور سایت مپ را در فایل robots.txt خود قرار داده است. امکان دارد هر کدام از ربات‌ها دستورات را به شکل متفاوتی درک کند. یعنی امکان دارد دو ربات متعلق به یک موتور جستجو یا هر سرویسی، یکی از دستورات پیروی کند و دیگری پیروی نکند. هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود. به این ترتیب صفحات ارزشمند و مهمی که واقعاً نیاز به ایندکس شدن دارند خیلی دیرتر به نتایج جستجو راه پیدا می‌کنند. گوگل اعلام کرد که برای حذف صفحه‌ها از نتایج جستجو، بهتر است از را‌ه‌های دیگری به جز فایل Robots.txt استفاده کنید.

زمانی که به مدیریت بودجه خزش و دسترسی ربات های گوگل می پردازیم، اولویت بررسی صفحات را مشخص کرده ایم. در حقیقت این امکان را فراهم می کنیم که صفحات اصلی در ساختار سایت بیشتر مورد توجه گوگل بوده و بررسی شوند. همه ما می دانیم برای ورود به بازار رقابت تجارت های آنلاین، با سئو و بهینه سازی سایت سرو کار خواهیم داشت. در این مقاله به 9 نکته مهم و ابتدایی سئو برای کسب رتبه عالی در گوگل اشاره می کنیم. است که با کمک آن و درج دستورات تحت وب می‌توان کارهای مختلفی از جمله ایجاد دسترسی یا محدودسازی ربات موتورهای جستجو را انجام داد.

روش کسب بهترین نتیجه از ربات

Robots.txt فایلی است که به ربات‌های موتورهای جستجو می‌گوید که چه صفحات یا بخش‌های خاصی از یک وب سایت را بررسی نکنند و مجاز به بررسی چه صفحاتی هستند. دستور دیر خزیدن یا crawl-delay، مقداریست که توسط برخی از ربات‌های خزنده وب پشتیبانی می‌شود. از آنجایی که این دستور در استاندارد وب ربات‌ها تعریف نشده است، هر ربات می‌تواند به شکل خاصی آن را تغبیر کند.

کلیه حقوق این سایت برای شرکت “بهسازان مجازی فناوری اطلاعات آمارد” محفوظ می‌باشد. این یکی ازبهترین برنامه هاوپرکاربرترین برنامه هایی هست که تاالان باهاش کار کردم وپشتیبانی بسیارقوی منوحمایت کردندوازتمام… واقعادمتون گرم.ربات روامروزباخط خودم تنظیماتشوانجام دادم وبرای چند تاخط آزمایشی ارسال انجام دادم.خیلی خیلی عالیه. درعین سادگی تعریف واقعی یک نرم افزارتبلیغاتی حرفه ای می باشد،نهایت استفاده رابردیم مخصوصاازپشتیبانی24ساعته که… متشکرم ازتیم خلاق ومبتکر کاربرمجازی،که بااجرایی کردن این ایده بسیارعالی فعالیت های وقت گیرانسانی رابه فعالیت رباتیک تغییر…

و همینطور هر چیزی که بعد از “Disallow” شما آن را برای خزیدن ربات ها مسدود می کنید. دستورالعمل های متا نمی تواند برای منابع چندرسانه ای مانند PDF ها و تصاویر به خوبی Robots.txt عمل نماید. بنده معمولا دیدگاه ثبت نمی‌کنم اما حیفم اومد برای این مقاله تشکر نکنم. (همچنین، اگر از پلاگین های وردپرس برای ریدایرکت یا کاستومایز پرمالینک ها استفاده کرده باشید، ممکنه اشکال از این پلاگین ها باشه و با غیر فعال کردنشون ممکنه که این مشکل برطرف بشه). در مورد مشکلت فکر نمی کنم robots.txt بتونه بهت کمکی بکنه چون این مشکل باید از یک جای دیگه درست بشه. بازم ممنون بابت صبر و حوصلتون و اینکه سرتونو بدرد آوردم امیدوارم جوابی بمن بدید که مشکلات سایتمو حل کنه و راه حلاتون عملی باشه عین مقاله هاتون .

این محصول در حقیقت پکیجی شامل ربات های متعدد، آموزش‌ها و ابزارهای لازم برای ارتقاء سئو سایت شما می‌باشد. ربات های این پکیج دارای امکان بی نظیری حل کپچای گوگل (من ربات نیستم) هستند. همچنین این پکیج دارای تضمین 100% پنالتی نـشدن و ثبت قطعی تک تک بازدیدها در گوگل کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز می‌باشد. اما اگر تعداد صفحات ایندکس شده دقیقا و یا تقریبا همان تعداد صفحاتی بود که انتظار دارید در داخل گوگل ایندکس شده باشند، نیازی به ساخت و یا تغییر فایل robot سایت خود ندارید.

مسدود کردن تمامی شاخه‌های سرور

مطالعه این راهنما به شما در مورد فایل robots.txt سایت و نحوه ساخت فایل ربات سایت و اهمیت آن در سئو اطلاعات زیادی خواهد داد. با مطالعه این مقاله شما می‌توانید فایل robots.txt سایت خود را ایجاد و بررسی کنید و مطابق با ساختار سایتتان اصلاح کنید. از روش‌های ساده و آسانی که می‌توانید برای بهبود و بهینه‌سازی سایت کمک بگیرید از طریق بهینه سازی فایل Robot.txt صورت می‌گیرد. در ادامه مقاله با ساخت فایل robots.txt بیشتر آشنا خواهید شد. امروزه با رشد روز افزون کسب و کارهای اینترنتی رقابت سختی میان وبسایت‌ها درگرفته است و مدیران سایت‌ها همواره در تلاشند تا سایت خود را جزو نتایج اولیه در گوگل نمایش دهند. متدها و راهکارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که یکی از این موارد با کمک بهینه سازی فایل Robot.txt انجام می‌شود.

درصورتی که از افزونه یواست برای سئو سایت وردپرسی خود استفاده می‌کنید، این افزونه برای مدیریت و ویرایش فایل ربات سایت‌تان یک بخش ویژه را در نظر گرفته است. برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا مجله خبری سئو همانند وردپرس، به صورت خودکار اقدام به ایجاد فایل robots.txt می‌کنند. به این معنی که اگر شما به ریشه هاست سایت خودتان مراجعه کنید فایلی تحت عنوان robots.txt را پیدا نخواهید کرد.