سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-لیلی ری | سئو

شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمی‌گذارد، اما سبب می‌گردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد. نرخ پرش یا Bounce Rate درصد کاربران را نشان می‌دهد که به یکی از صفحات سایت وارد شده و بدون اینکه عکس‌العملی نشان دهند و یا بین صفحات جابجا شوند و کلیک کنند، از صفحه خارج مجله خبری سئو شوند. تکنیک‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با پیاده‌سازی آنها نرخ پرش را کاهش دهید. توصیه می‌کنیم حتما به صفحه مربوط به کاهش نرخ پرش مراجعه و با پیاده‌سازی صحیح آنها، تعامل کاربران با سایت خود را افزایش دهید. موتورهای جستجو از خزنده‌هایی که ربات یا عنکبوت نامیده می‌شوند برای پیداکردن صفحات جدید وبسایت‌ها استفاده می‌کنند.

  • با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند.
  • می توانید با استفاده از افزونه SEOquake و نصب آن برروی گوگل کروم به صورت دستی آن را بررسی کنید.
  • توجه به این نکته که بازدیدکنندگان برای جستجوی خدمات و محصولات از موتورهای جستجو همانند گوگل استفاده می کنند، این امر را مهمتر می کند که سایت شما از نظر موتورهای جستجو باید بهینه و عالی باشد.
  • این صفحات که هیچ بک لینکی به آن ها داده نشده است، صفحات یتیم گفته می شوند؛ در صورتی که این صفحات یتیم، در نقشه سایت شما فهرست شده باشند، برای سئو شما مشکل محسوب می شود.
  • کاربران روی عنوانی کلیک می کنند که هم مرتبط به جستجوی آن ها باشد و هم جذاب باشد و حس کنجکاویشان را تحریک کند؛ پس در انتخاب عنوان دقت زیادی داشته باشید.

وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت می‌کند، بدون انجام فرآیند اضافه‌ای، به درخواست پاسخ می‌دهد. اما صفحات دینامیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP، Java، ASP و JSP نوشته می‌شوند. از آنجاییکه این کد‌ها مستقیما روی سرور اجرا می‌شوند، هر بار که صفحات دینامیک بارگذاری شوند، سرور امکان تولید محتوایی جدید را خواهد داشت.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو سایت

یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است. به این سه بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند. این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید!

متا تایتل در سئو سایت چیست؟

اگر می‌خواهید مطالب سئو را به صورت صفحه به صفحه و با عمق بیشتر مطالعه کنید می‌توانید وارد صفحه زیر شوید و هر موضوع سئو را در یک صفحه جداگانه مطالعه کنید. در غیر این صورت؛ در ادامه همین صفحه؛ خلاصه نکات سئو را مطالعه بفرمایید. در این صفحه ابتدا با تعریف سئو آشنا می‌شوید و به زبان ساده می‌آموزید سئو چیست و سپس با همه چیز در مورد سئو سایت آشنا می‌شوید. اگر تیم سئو دارید اما نتیجه نمی گیرید بهترین راهکار استفاده از خدمات تدوین استراتژی در سئو است.

از url inspect تو وبمستر گوگل استفاده کرده اما فایده ای نداشت.

برای سایت‌های تازه تاسیس، سعی کنید از همون اول اسپم نکنید، محتوای با کیفیت و مداوم تولید کنید، بک‌لینک‌های باکیفیت بگیرید و تجربه کاربرا رو هم جدی بگیرید. الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متن‌های کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بی‌کیفیت او را به شدت عصبانی می‌کند. در صورتی که مورد خشم پاندا قرار گرفتید و جریمه شدید، با اصلاح و به‌روزرسانی صفحات ضعیفتان می‌توانید شانس این را داشته باشید که جایگاه قبلی‌تان را پس بگیرید. الگوریتم هیلتاپ یا تپه گوگل در سال 2003 معرفی شد و هدفش شناسایی سایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های معتبری بود که به سایت‌های کوچک دیگر لینک داشتند.