بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا-لیلی ری | سئو

حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید. از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید. تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید.

  • فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند.
  • برای اطمینان بیشتر اگر سورس HTML صفحه را بررسی کنید متای “robots” با مقدار “noindex” را مشاهده خواهید کرد که به موتور جستجو می گوید این صفحه را ایندکس نکند.
  • استفاده از نقشه سایت از این جهت اهمیت دارد که به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات سایت را شناسایی کنند.
  • اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند.
  • به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

در صورتی که تعداد لینک‌های سایت ما بیش از این مقدار باشد، باید از بیش از یک فایل xml نقشه سایت کمک بگیریم. همچنین به کمک نقشه سایت می‌توانند متوجه شوند که چه لینک‌هایی اولویت بیشتری نسبت به سایر لینک‌ها دارند. برای مثال لینک‌های ناوبری مانند صفحات درباره ما، تماس با ما و… با ثبت نقشه سایت XML، شما به گوگل اعلام می‌کنید چه تعداد صفحه، نویسنده و دسته در سایت خود دارید. با این کار در واقع راه را برای ایندکس موتورهای جستجو هموارتر کردید و آن‌ها را از تغییرات یا به‌روزرسانی‌ها مطلع ساختید. در نتیجه گوگل با سرعت بهتر و بدون مشکل به آنالیز و بررسی سایت شما می‌پردازد که این خود تأثیر مطلوبی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت.

فایل ایندکس نقشه سایت چیست؟

اگر جمله «Sitemap index processed successfully» را مشاهده می‌کنید، یعنی گوگل با موفقیت سایت‌مپ شما را کرال کرده است. تب آخر هم مربوط به عکس هاست و در آن مشخص می‌کنید که آیا عکس ها در سایت مپ حضور داشته باشند یا نه. این URLها در بیشتر اوقات نباید ایندکس شوند و ایندکس شدن آن ها می‌تواند برای سئوی سایت شما بد باشد. بنابراین بهتر است این گزینه را هم تیک نزنید، مگر این که از نتیجه آن مطمئن باشید.

فایل ایندکس سایت مپ

دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم. در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود.

فعال کردن sitemap یا نقشه سایت در افزونه یواست وردپرس

فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند. آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند. ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند.

بنابراین با افزودن درست sitemap، بعد از کراول سایت مپ خواهید دید که وضعیت آن Success و سبز رنگ خواهد شد. در سایت‌های فروشگاهی هم مجله خبری سئو می‌توانید به راحتی نقشه سایت بسازید. ارسال نقشه سایت به گوگل تنها شانس شما را برای ایندکس شدن صفحات سایت شما افزایش می ­دهد.