نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو

به عنوان مثال، می توانید ببینید Googlebot هنگام خزیدن سایت خود تحت Error Crawl با هرگونه خطایی روبرو می شود، و جزئیات فعالیت خود را تحت Crawl Stats مشاهده می کنید. شما میتوانید با کمک کد زیر سایت مپ را خودتان تولید کنید و صفحاتی که به نظرتان مهمتر است را قرار دهید. هرچند اگر بخواهید صفت hreflang را پیاده سازی کنید ، باید یک نقشه سایت XML کامل ایجاد کنید، بنابراین استفاده از یک ابزار کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید.

  • حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید.
  • شما می‌توانید توسط سایت مپ مطالب جدیدی را که در سایت خود اضافه کرده‌اید، به گوگل معرفی کنید.
  • سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو کمک می‌کند تا سایت و همه صفحات سایت شما ایندکس شوند.
  • زمانی که تعداد صفحات یک سایت زیاد و موضوعات زیادی را در بر می گیرد، فایل ایندکس نقشه کاربرد زیادی دارد.
  • در این صورت می‌توانید از یک ابزار تولید Sitemap شخص ثالث (third-party) مانند XML-sitemaps.com استفاده کنید.

در این مقاله آموزشی از سایت میهن وردپرس، می‌خواهیم در رابطه با نقشه سایت صحبت کنیم. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم و چه مواردی بهتر است در آن قرار دهیم. به عبارت دیگر، یک فهرست نقشه سایت شامل چندین نقشه سایت است که شامل کل اطلاعات یک وب سایت است.

نقشه سایت چیست

هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید. انستیتو سئوف با حضور جمعی از متخصصان برنامه نویسی وب و سئو با هدف ارتقاء و بهبود کسب و کارهای آنلاین بنیان نهاده شده است. ما در سئوف مدیرت کسب و کارهای آنلاین را به عهده میگیریم تا در دنیای پر رقابت وب سهم عمده‌ای داشته باشند. و موقع نگاه کردن به URLها مدیر سایت متوجه می‌شود که اینها صفحاتی هستند که حتی نمی‌خواهد در جایگاه اول ایندکس شوند. این گزارش به شما می‌گوید چه تعداد URL را گوگل روی سایت شما یافته است.

سایت مپ (Sitemap) چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

نقشه سایت HTML اساسا شامل صفحاتی هستند که دارای تگ های href هستند و به صفحات دیگر لینک می دهند؛ این فایل ها هم برای کاربران کاربردی هستند و هم برای موتورهای جستجو. خزنده ها سایت شما را با استفاده از کلیک بر لینک هایی که به صفحات دیگر لینک داده شده اند، کشف می کنند. آن ها این روند را تا جایی ادامه می دهند که دیگر لینکی در ارتباط با سایت شما باقی نمانده باشد. RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. پیشنهاد گوگل استفاده از نقشه سایت و RSS/Atom feeds در کنار هم است. با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد.

تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. سایت هایی که از URL های داینامیک برای محتوای خود استفاده می کنند. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.

بنابراین تا زمانی که حجم یک فایل xml حدود ۵۰MB باشد مناسب است. اگر یک فایل xml دارید که احتمال دارد بیش از ۵۰ مگابایت شود؛ آن را به چند فایل کوچک‌تر تقسیم کنید. اگر پیغام ″sitemap index processed successfully″ را ببینید، سپس گوگل نقشه سایت شما را خزش می‌کند. مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد.

نکات مهم نقشه سایت

سایت مپ یا همان نقشه سایت، یک فایل با فرمت xml است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتواند محتواهای شما را ایندکس کند. سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم. روش‌هایی که در این مقاله برای ساخت sitemap مطرح شد، می‌تواند نیاز شما را به این موضوع برطرف کند. اگر وبسایت وردپرسی دارید و بحث سئوی آن برای شما مهم است، از دوره آموزشی زیر استفاده کنید.