نقشه سایت یا sitemap چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ رایانمهر

سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود. اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند.

این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند.

  • خوشبختانه، برای ایجاد نقشه سایت نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید.
  • بسیار مهم است که نقشه‌ سایت شما و robots.txt با هم هماهنگ باشند.
  • مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است.
  • بنابراین داشتن هر دو نقشه سایت بهترین راه برای داشتن وبسایتی کاربر پسند و مؤثر در رتبه بندی آن می‌باشد.

شما انبوهی از مطالب بسیار مفید را رایگان در اختیار کاربران قرار داده اید. با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت پاسخ داده ایم. به شما اطلاعاتی از مرکز وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما می‌توانید برای مثال به فعالیت ربات گوگل دسترسی یابید. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده.

ورود / ثبت‌نام

می‌توانید در گوگل عبارت «sitemap validation» را جستجو کنید تا ابزار مناسب خود را پیدا کنید. پیشنهاد ما استفاده از ابزار XML Sitemap Validator tool است. برای مثال، به شما می‌گوید که چیزی مثل end tag را از قلم انداخته‌اید و به این ترتیب به سرعت می‌توان آن را اصلاح کرد.

اما گوگل نمی‌تواند تمام محتواهای موجود را به این روش پیدا کند. اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا کردنش نخواهد بود. این ابزارها عمدتاً از نوع platform-agnostic هستند و عموما گزینه بسیار خوبی هستند. لازم نیست چیز دیگری را در سایت خود نصب کنید ، و این روند به طور معمول سریع و ساده است. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است.

استفاده از پلاگین های سایت مپ ساز

به عنوان مثال ، کاربران WordPress می توانند افزونه اختصاصی را بارگیری و نصب کنند که به سرعت کار را انجام دهد. متاسفانه در گذشته سرچ کنسول گوگل وقتی که نمی توانست یک صفحه را ایندکس کند به شما نمی گفت کدام صفحات مشکل دار هستند. مثلا اگر شما 2000 تا صفحه داشتید و فقط 1500 تا از آن ها ایندکس شده بودند در هیچ قسمت از وبمستر شما آیتمی با عنوان “صفحات ایراد دار” نمی دیدید.

و یکی از این عملکردهای مهم این است که به شما امکان می دهد یک فایل نقشه سایت به روز برای وب سایت خود ایجاد کنید. در این مقاله در مورد سایت مپ صحبت کردیم و روش های ایجاد نقشه سایت را بیان کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا سایتتان رتبه های خوبی را در نتایج جستجو دریافت کند، باید سایت مپ را ایجاد کنید. سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است. فعالسازی نقشه سایت در افزونه All in One SEOدر حالت پیشفرض، All in One SEO قابلیت سایت مپ را برای سایت شما فعال کرده و سایت مپ خود را جایگزین سایت مپ‌های پیشفرض وردپرس می‌کند. می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Open Sitemap (‌باز کردن نقشه سایت) یا افزودن «/sitemap.xml/» به انتهای آدرس URL سایت‌تان مروری اجمالی بر سایت مپ خود داشته باشید.

یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه سایت مپ XML است. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به صورت خودکار سایت مپ بسازید و آن ها را در اختیار موتورهای جست و جوی مختلف مثل گوگل، بینگ و یاهو قرار دهید. همون طور که تو اموزش گفتید ادرس سایت مپ رو میزنم به جای این که نقشه سایت برام لیست بشه صفحه اصلی سایت لود میشه و از افزونه yoast seo استفاده میکنم.لطفا راهنمایی کنید چطور این مشکل را رفع کنم. در این مقاله با نقشه سایت و کاربرد آن آشنا می شوید و به شما می گوییم چه طور در سایت های طراحی شده توسطسایت ساز آنلاین یوتاب ، نقشه ی سایت خود را مشاهده کنید. همچنین نحوه معرفی نقشه سایت به گوگل وب مستر تولز را مطرح می کنیم … شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند.

یا شاید شما یک فروشگاه اینترنتی را با ۵ میلیون صفحه راه‌اندازی کرده باشید. تا زمانی که لینک سازیسایتتان تکمیل نشده باشد و تعداد زیادی بک لینک نداشته باشید، گوگل زمان زیادی را برای یافتن تمام آن صفحات پشت سر می‌گذارد. برای مثال، گوگل تا حد زیادی صفحات وب را از طریق لینک‌ پیدا می‌کند و اگر سایت جدید است و بک لینک کمی دارد، در این صورت یک نقشه سایت برای کمک به گوگل در یافتن صفحات سایت شما بسیار موثر است. پس از اینکه تغییرات را بروزرسانی(پابلیش) کنید آدرس صفحه از نقشه سایت حذف خواهد شد.