نقشه سایت چیست ؟ چطور سایت مپ بسازیم سئولب

شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید. اگر حجم نقشه سایت XML شما به بیش از ماکسیمم مقدار برسد، بایستی آن را به چند قسمت تقسیم نمایید. این نقشه های سایت می توانند با یکدیگر ترکیب شده و در یک فایل XML دیگر (مثلا با نام sitemap-index.xml) قرار گیرند. برای وب سایت های بسیار بزرگ می توان حتی از چندتا از این دست نقشه های سایت نیز ایجاد نمود.

  • به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند.
  • بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید.
  • XML به طور معمول برای لیست‌های URLها و اطلاعات مرتبط با آنها استفاده می‌شود.
  • برای این منظور گزینه Advanced Settings را در سربرگ Sitemaps‌ فعال کنید.

بعد از مدتی روی فایل سابمیت‌شده کلیک کنید، اگر پیام «Sitemap index processed successfully» برایتان نمایش داده شد، یعنی گوگل سایت شما را بررسی و تأیید کرده است. الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود. در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم. ابزارهای دیگری ازجمله Google Sitemap Validator و XChecker که کار مشابه xml-sitemaps را انجام می‌دهند نیز وجود دارند که بسیار مفید هستند.

نحوه راه اندازی سایت مپ

این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند. این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است. اما شما صرفا زمانی می‌توانید از ربات‌ها بخواهید تا صفحات شما را بلاک کنند که نیازی به کرول آن‌ها نباشد. وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است.

آموزش ساخت سایت مپ با افزونه یوآست

اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان مفید هستند، دراینصورت داشتن یک سایت مپ HTML احتمالا برای سئوی سایت شما مضر نخواهد بود. صفحات سایت روی نقشه سایت اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته است، بعد از ساخت نقشه سایت وقت معرفی آن به گوگل است. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف موجود در سایت شما استفاده می‌کنند. برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید. اگر قبلاً سایت مپ خود را در گوگل ثبت کرده باشید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. بر خلاف فایل robots.txt، موتورهای جستجو نمی‌توانند به صورت خودکار به دنبال نقشه سایت بگردند و آن را بخوانند.

آموزش کاربردی و جامع نقشه سایت

علت این است که بیشتر پلتفرم ها یک نقشه سایت پیش فرض دارند که به صورت خودکار ایجاد شده است. آن ها با فرمت XML تحویل داده می شوند و معمولا در مسیر نسبی /sitemap.xml یافت می شوند. سایت مپ ها در تمام مدل های طراحی سایت وجود دارند و به نوعی راهنمای سایت ها برای موتور های جستجو هستند. برای وردپرس، سایت سازها، cms هایی مانند لاراول و سایر فریم ورک های طراحی سایت، سایت مپ هایی وجود دارد که می توانید آنها را برای سایت خود استفاده کنید.