همچنین از طریق نقشه سایت میتوان به موتورهای جست و جو گفت که کدام یک از صفحات سایت مهم تر هستند. اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد. می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید.
- نقشه سایت اثری روی روش ربات های خزنده بر شاخص صفحه سایت ندارد، اما میتواند دید و دسترسی محتوای شما را افزایش دهد.
- سایت مپها همچنین به موتورهای جستجو میگویند کدام یک از صفحات سایت شما بسیار مهم هستند.
- امروزه، تکنیک های سئو مورد نقد و بررسی قرار گرفته و مسئله به وجود آمده این است که آیا نقشه سایت تاثیری در روند سئو دارد یا خیر.
- همچنین آخرین تاریخی که توسط باتهای گوگل خوانده شده و آمار URLهایی که در سایت شما پیدا شدهاند.
- اگر تعداد صفحات شما بیشتر از این تعداد یا این حجم شد باید از sitemap index file استفاده کنید.
همه URLها از سایت شما لیست میشوند، و این حاوی صفحاتی است که نمیتوانستند توسط موتور جستجو پیدا شوند. سپس عملکرد نقشه سایت را «فعال» کنید و به افزونه اجازه دهید جادوی خود را انجام دهد. سپس، تمام آن نقشه های سایت از طریق فهرست نقشه سایت قابل دسترسی خواهند بود.
برای تشخیص خطاها از گزارش نقشه سایت استفاده کنید
برای آدرسهای متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد. موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده میکنند تا ساختار سایتها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین میکند. نقشه سایت بررسی و فهرست شدن صفحات سایت شما را برای گوگل تسهیل میکند. ساخت سایت مپ و استفاده از آن به تنهایی تضمین کننده افزایش رتبه شما نیست. نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد.
موقعیت صفر گوگل و نحوه کسب جایگاه بالاتر از رتبه 1 گوگل
اگر CMS شما به صورت پیشفرض این کار را نمیکند، معمولا افزونههایی هستند که نقشه سایتتان را برایتان ایجاد میکنند. اما دقت داشته باشید که قبل از اینکه شما از نقشه سایت برای بهبود روند فعالیت خود استفاده کنید، باید مرتفع کردن مشکلات سئو را در اولویت قرار دهید. به زبان ساده تر، بهتر است به جای ایجاد یک نقشه سایت، استراتژی لینک سازی داخلی خود را تغییر دهید. آیا تاکنون فکر کرده اید که چگونه گوگل وب سایت ها را پیدا می کند و تصمیم می گیرد که چگونه سایتها را رتبه بندی کند؟ کلید اصلی Googlebot است – یک برنامه “خزنده” که دو کار اساسی را بر عهده دارد. Googlebot وب را مرور می کند و از صفحه ای به صفحه ای دیگر منتقل می شود.
سایت مپ داینامیک و پویا بسازید.
هرلحظه که بهروزرسانی انجام میشود خزندههای گوگل به سایت شما میآیند و سایت را بررسی می کنند یا بهاصطلاح صفحات را index می کنند. لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده میشود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشدهاند. اما با بررسی این لیست ممکن است به صفحاتی بربخورید که به صورت تصادفی در این لیست قرار گرفتهاند. از لیستی از تمام صفحات سایت شما تشکیل شده است تا Googlebot مطمئن باشد که همه چیز را پیدا کرده و کشف می کند. نقشه سایت یا همان Sitemap می تواند پسوندهایی مانند HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند.