راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو

در پایین صفحه بخشی به نام “برگه ها” وجود دارد که می توانید گزینه “نمایش برگه‌ها در نتایج جستجو؟” را در وضعیت بله یا خیر قرار دهید. اگر سایت شما بیش از صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه ایجاد کنید. سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند. اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. با پرداخت هزینه برای ارتقای سایت XML-sitemaps.com می‌توانید امکانات بسیار بیشتری دریافت کنید تا به‌صورت حرفه‌ای از امکانات این سایت استفاده کنید.

  • با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود.
  • معمولاً با واردکردن عبارت sitemap.xml بعد از آدرس دامنه نقشه سایت نمایش داده می‌شود.
  • همچنین در صورت نیاز، می‌توانید سایت مپ خود را فعال یا غیر فعال کنید.
  • در واقع شما با استفاده از این پلاگین، یک سایت‌مپ داینامیک یا پویا خواهید داشت.
  • و وقتی به URL‌های آن‎ها نگاهی بی‌اندازیم‌، می‌بینیم این‌ها صفحاتی هستند که از ابتدا نمی‌خواستیم ایندکس شوند.
  • اما می‌خواهیم هرگونه صفحه محروم را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

سلام متاسفانه من به اشتباه نقشه سایتم رو از کنسول جستجوی گوگل حذف کردم، بیش از 1500 لینک ایندکس شده بود. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمی‌کنید نگران نباشید شما می‌توانید به کمک ابزار XML-Sitemaps.com یک فایل XML بسازید و به‌عنوان نقشه سایت استفاده کنید. اضافه کردن سایت مپ جدید و اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، اطلاعاتی را روی نقشه سایت خود در این صفحه و در زیر بخش “Submitted Ssitemaps” خواهید دید. برای معرفی سایت مپ به گوگل وارد حساب کاربری خود در کنسول جستجوی گوگل شوید.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

سایت مپ لیستی از کلیه آدرس های اینترنتی (url های سایت) موجود در سایت شما است که اطلاعاتی در مورد آنها وجود دارد. کاری که یک نقشه سایت انجام می دهد این است که ارتباط بین مطالب شما را به موتورهای جستجو میدهد و کار را برای موتور جستجو آسانتر میکند. خوشبختانه، نیازی به دانش خاصی ندارید تا یک سایت مپ حرفه ای بسازید.

نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو

این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد اما زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند. حجم فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت وتعداد آدرس های آن باید کمتر از 10 هزار صفحه باشد.

اطلاعاتی در مورد بازه زمانی تغییرات هر کدام از صفحات وب سایت در این پرچسب قرار میگیرد. اما همه افراد لزوماً با گنجاندن سایت مپ در فایل robots.txt موافق نیستند. اما اگر نظر موفق‌ترین سایت‌ها و کسب و کارها را خواسته باشید، بد نیست اضافه کردن سایت مپ به robots.txt را حتماً در دستور کار خود قرار دهید. به ساختار و سلسله مراتب منطقی که در قدم 1 به آن اشاره کردیم، توجه کنید.