راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap آموزش سئو در وب برتر

درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. لزومی ندارد که حتما از نقشه سایت HTML استفاده کنید؛ زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو در حال حاضر به سایت‌مپ XML اعتماد می‌کنند.

  • 109 تای آنها موجود یا Valid و 6 مورد آنها محروم یا Excluded هستند.
  • البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید.
  • به زبان ساده تر، بهتر است به جای ایجاد یک نقشه سایت، استراتژی لینک سازی داخلی خود را تغییر دهید.
  • در این قسمت قادرید که هر صفحه سفارشی را در سایت مپ خود بگنجانید.
  • با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه.

یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند. ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند. به عنوان مثال، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود انجام دهید ایجاد نقشه سایت است.

اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. نقشه سایت یک فایل XML است که URL های یک سایت را لیست می کند. برای آنالیز بهتر این بخش نیز می توانیم آدرس های آن را در نقشه های سایت کوچکتر گروه بندی کنیم. سئو سایت های چندزبانه پیچیدگی بیشتری نسبت به سایت های دیگر دارد. با وب 24 همراه باشید تا با سئو سایت های چندزبانه و مراحل انجام آن آشنا شوید. به عنوان مثال‌، بیایید این‌طور فرض کنیم که سایت‌مپ شما به ۵۰۰۰ صفحه لینک دارد.

فایل Robots.txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت

با این حال، XML رایج ترین قالب نقشه سایت است که توسط اکثر وب مسترها استفاده می شود. و از آنجایی که اکثر وب سایت ها و وبلاگ ها توسط وردپرس پشتیبانی می شوند، وردپرس به طور کامل از فرمت XML پشتیبانی می کند. برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود.

سایت مپ‌ها همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند کدام یک از صفحات سایت شما بسیار مهم هستند. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد. هر صفحه یا فایلی که می‌خواهید در گوگل نمایش داده شود باید در این نقشه سایت قرار داده شود.

آموزش فعال کردن نمایش خطا در وردپرس

نزدیک به 2 سال هست که در زمینه سئو به صورت تخصصی فعالیت میکنم و به سئوی کلاه خاکستری علاقه فراوانی دارم. روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم. و وقتی به URL‌های آن‎ها نگاهی بی‌اندازیم‌، می‌بینیم این‌ها صفحاتی هستند که از ابتدا نمی‌خواستیم ایندکس شوند. بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد.

شما با استفاده از نرم افزار Screaming Frog هم می‌توانید یک سایت مپ XML برای سایت خود تهیه کنید. این برنامه برای مک، ویندوز و اوبونتو عرضه شده و با استفاده از نسخه رایگان آن می‌توانید تا ۵۰۰ صفحه را در سایت مپ خود قرار دهید. فرمت قابل قبول XML است.همانطور که در اموزش به صورت تصویری هم موجود است در افزونه Yoast از قسمت قابلیت‌ها گزینه نقشه های XML سایت رو فعال کنید. با کلیک روی آیکون علامت سوال می‌تونید نقشه سایت رو با فرمت XML دریافت کنید. به‌عنوان‌مثال، نقشه سایتی که در تصویر مشاهده می‌کنید حاوی 116 لینک از صفحات وب است. در ادامه نحوه راه‌اندازی یک Sitemap … و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو را توضیح خواهیم داد.

بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید. پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید). البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید. استفاده از سایت مپ در وب سایت باعث میشود تا سرعت ایندکس وب سایت های بزرگی که از محتواهای زیادی برخوردار هستند با سرعت بالایی انجام شود. این برچسب برای این است که اطلاعات آخرین تغییرات هر صفحه از وب سایت درآن قرار میگیرد.

افزونه یوست معمولاً به شکل خودکار این فایل را در روت دایرکتوری سایت شما آپلود می‌کند تا به راحتی بتواند در اختیار ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار بگیرد. در این مقاله آموزشی از پایگاه خبری – آموزشی سئوف متوجه شدیم Sitemap چیست و چه کاربردی دارد. یک نقشه برای سایت به گوگل کمک می‌کند تا زودتر بتواند به تمام محتواهای سایت دسترسی پیدا کرده و آنها را کراول و ایندکس کند. اگر گوگل نتواند تمام سایت شما و محتوای آنرا کراول کند محتواهایتان ایندکس نخواهد شد و در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نخواهد شد. نقشه سایت چیست ؟ – سایت مپ یا Sitemap مانند نقشه‌ای است که نشان می‌دهد داخل سایت چه صفحاتی وجود دارند و چگونه می‌توان به محتوای داخل صفحات دسترسی داشت. در این مقاله قصد داریم با آموزش ساخت سایت مپ شما را یک قدم دیگر به بهینه‌سازی سایتتان نزدیک کنیم.