بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا

در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است.

  • به فولدر root سایت‌تان در هاست یا سرور بروید و فایل نقشه سایتی را که ساخته‌اید در آن آپلود کنید.
  • تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است.
  • نقشه سایت (sitemap یا xml sitemap) طرح کلی از وب‌سایت شما است که به موتورهای جستجو در پیداکردن، خزش و ایندکس تمام محتوای سایت شما کمک می‌کند.
  • نقشه سایت یا sitemap در واقع یک نقشه راه برای وبسایت شماست که موتورهای جست و جو به کمک آن صفحات مختلف سایت شما را پیدا می‌کنند، محتوای آن را بررسی می‌کنند و سپس در فهرست ایندکس خود قرار می‌دهند.

به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد. در صورتی که افزونه XML-Sitemap نتواند به موتورهای جستجو اعلام کند که محتوای جدیدی اضافه شده است و آن را ایندکس کند، در این صورت به شما اطلاع داده می شود. این ابزار با قابلیت‌های بسیار از جمله نصب سریع، سایت مپ ویژه نسخه موبایلی سایت و همچنین نقشه سایت ویژه تصاویر و ویدئوها یکی از بهترین گزینه‌های ساخت sitemap است. Inspyder پس از نصب، به صورت خودکار سایت مپ ویژه گوگل را ساخته، آن را بر روی سرور هاست شما آپلود کرده و با ایمیل خبر ساخت موفق سایت مپ را اطلاع می‌دهد.

سایت مپ را در سرچ کنسول ثبت کنید

معمولاً باید یک نسخه از فایل سایت مپ در آدرس yourdomain.com/sitemap.xml وجود داشته باشد. یعنی کافی است تا فایل سایت مپ را در روت دایرکتوری سایت خود آپلود کنید. از این طریق ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت. همه این صفحات توسط گوگل ایندکس شده اند و تفاوت آنها در حضور یا عدم حضور در نقشه سایت خواهد بود. مزیت اصلی استفاده از افزونه Yoast SEO برای ایجاد سایت مپ XML شما این است که آن را به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌کند (نقشه سایت پویا).

نقشه سایت HTML

ساخت و مدیریت نقشه سایت یکی از مهم‌ترین مباحث سئو تکنیکال است. RSS/Atom Feeds به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که وبسایت شما آپدیت شده است یا محتوایی تازه روی آن قرار گرفته است. گوگل پیشنهاد می‌کند که از سایت مپ در کنار این ابزار استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند صفحات را شناسایی کنند. وردپرس با نصب افزونه محبوب سئو قابلیت تهیه سایت مپ به‌ صورت اتوماتیک را دارد و بسیاری از کاربران با نصب این افزونه سایت مپ تهیه می‌کنند. اما پرطرفدارترین افزونه ساخت نقشه سایت در وردپرس Google XML Sitemaps می‌باشد و ما نیز این افزونه را برای ساخت سایت مپ در وردپرس پیشنهاد می‌کنیم. از آنجایی که نقشه سایت نباید زیاد سنگین باشد و حجم زیادی را اشغال نکند، بهتر است بعد از ساخت نقشه آن را فشرده‌سازی کنید تا فضای بیهوده اشغال شده را از بین ببرید.

ساخت نقشه سایت در وردپرس

از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم. یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم.

Video Schema نیاز به سایت مپ ویدئویی را تا حد زیادی جایگزین کرده است. یک سایت مپ ویدئویی قطعا مشکلی برای صفحه شما در گرفتن ریچ اسنیپت ایجاد نمی‌کند. فایده ایجاد نقشه سایت XML با استفاده از یوست سئو، این است که بطور اتوماتیک بروزرسانی می‌شود (sitemap داینامیک). اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید Sitemap را با کمک افزونه یوست سئو بسازید.