آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب

فرض کنید که بخواهید از کرج در غرب تهران به یک مراسم مهم در تجریش بروید که در شمال شرق تهران قرار دارد. لزوما شما نیاز به داشتن نقشه سایت HTML در کنار نقشه سایت XML ندارید. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان شما مفید است، داشتن یک نقشه سایت HTML برای سایت شما ضرری ندارد. معمولا آدرس این نوع نقشه سایت را در فوتر سایت قرار می‌دهند. این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چه تعداد URL در نقشه سایت شما می‌یابد و چه تعداد از آن صفحات به ایندکس گوگل منتهی می‌شوند. در هر صورت برای ثبت نقشه سایت خود، URL نقشه سایت خود را وارد این بخش کنید و ″Submitted″ را فشار دهید.

افزونه Sitemap by BestWebSoft یکی دیگر از افزونه های قوی برای تهیه سایت مپ است. با استفاده از این افزونه می‌توانید به شکلی سریع و بهینه، سایت مپ تهیه کنید و این افزونه نیز نقشه سایت را به صورت خودکار در موتورهای جست و جو ثبت می‌کند. در تمامی مراحل تهیه سایت مپ برای وبسایت خود به خاطر داشته باشید که این نقشه در واقع برای سئو سایت شما تهیه می‌شود. بنابراین هر صفحه‌ای که می‌خواهید به وسیله جست و جوی گوگل یا دیگر موتورهای جست و جو پیدا شود، باید در آن قرار بگیرد.

  • افزونه یوست معمولاً به شکل خودکار این فایل را در روت دایرکتوری سایت شما آپلود می‌کند تا به راحتی بتواند در اختیار ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار بگیرد.
  • نقشه سایت برای خزیدن موتورها و ایندکس کردن وب سایت ضروری است تا بتوان محتوای درون آن را در نتایج جستجو قرار داد.
  • سایت های رایگان و غیر رایگان بسیاری در سراسر وب به تولید سایت مپ اختصاص دارند.
  • یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است.
  • همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید برای سایت خود سایت مپ بسازید.
  • سایت مپ یا فایل sitemap.xml، لیستی از کلیه صفحات و محتواهایی است که در سایت وجود دارند.

برای شروع کافی است تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس خود بروید. به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند . رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است.

را پشتیبانی می‌کند؟

این موضوع به خصوص برای سئو سایت های فروشگاهی که هزاران صفحه داشتند، مشکل بوجود آورده بود. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید. در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است.

آموزش های جامع

محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند. سایت جدید با صفحات جدیدی دارید که هنوز به خوبی به آن‌ها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی). می‌دانید که ربات‌های گوگل و سایر crawlهای سطح وب، لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌روند؛ بنابراین اگر سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن است صفحات شما را پیدا نکنند. ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد.

در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید. اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید. • نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند.

برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. برای اینکه بتوانید میزان اهمیت هر کدام از محتواهای وب سالیتتان را مشخص کنید این کار را میتوایند با استفاده از سایت مپ در وب سایتتان انجام دهید. سایت مپ سبب خواهد شد تا گوگل به خوبی تمامی صفحات وب سایت شما را برسی و مشاهده کند. در صورت استفاده کردن از سایت مپ در هر کدام از صفحات وب سایتتان این کار برای ربات های خزنده آسان خواهد شد و آن ها قادر خواهند بود تا به راحتی صفحات وب سایت شما را شناسایی و پیدا کنند. همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد.