آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل

اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند. در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید. بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید. همانطور که می توانید مشاهده کنید، تمام دسته بندی های مهم در این سایت لیست شده اند.

اگر قبلاً از کنسول جستجو استفاده نکرده اید ، ابتدا باید سایت خود را به عنوان یک ویژگی جدید اضافه کنید. سپس ، سایت خود را از صفحه اصلی کنسول جستجو انتخاب کنید دکمه Add / Test نقشه سایت را انتخاب کنید ، URL را که نقشه سایت شما در آن قرار دارد وارد کنید و ارسال را وارد کنید. تعداد زیادی از سازندگان وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا ابزار یا افزودنی هایی را ارائه می دهند که می توانید برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید.

همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند. برای بررسی وضعیت کدهای سایت مپ ابزارهایی وجود دارد که بتوانید در کدها بدون ایجاد خطا تغییراتی انجام دهید. سایت-sitemaps.com گزینه مناسبی برای بررسی وضعیت کدها است که به‌راحتی متوجه تگ‌ها و وضعیت قرارگیری آن‌ها می‌شوید.

  • در ادامه آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار، برای سایت خود یک سایت مپ بسازیم.
  • گوگل و دیگر موتورهای جست وجو مثل بینگ و یاهو، با استفاده از نقشه سایت، محتوای سایت شما را شناسایی می‌کنند و این شانس برای وبسایت شما به وجود می‌آید که در صفحات مختلف نتایج جست و جو قرار بگیرد.
  • در صورت مشاهده‌ی چنین صفحه‌ای، باید برچسب noindex را از آن حذف کنید و مجددا در نقشه سایت ثبت کنید.
  • شما در هر سایت‌مپ تا سقف صفحه می‌توانید قرار دهید و اگر وبسایت شما بیش از این تعداد صفحه دارد شما مجبورید بیش از یک نقشه سایت ایجاد کنید.
  • ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد.

چرا که کاربران به راحتی توانسته اند محتوای مورد نظر خود را بیابند. نقشه سایت XML با هدف براورده کردن نیازهای موتورهای جستجو ایجاد شده است. به موازات آن، نقشه سایت HTML با هدف کمک به کاربران انسانی طراحی شده است.

دانلود سایت مپ از یک سایت

برای سایت هایی که با زبان php یا asp.net نوشته شده اند، نیاز به برنامه نویسی است؛ اما برای سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده می کنند، نیاز به برنامه نویسی نیست. 6- منتظر تایید گوگل مبنی بر قابل خواندن بودن سایت مپ خود بمانید. یا ممکن است دلیل آن این باشد که تعداد صفحات سایت شما از بودجه خزیدن شما بیشتر است. برای ارسال نقشه سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید. در هر صورت، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد، توصیه می کنم به آن نگاهی بیندازید. بعد از اینکه نقشه های سایت خود را ایجاد کردید می توانید با دو لینک زیر نیز آن را اعتبارسنجی کنید.

چرا نقشه سایت مهم است؟

در هر صورت صفحه ای مشابه زیر مشاهده خواهید کرد، همانطور که ملاحظه می کنید افزونه یوست بر اساس نوع محتوا یک فایل جداگانه ایجاد کرده است، کافی است روی هر کدام کلیک کرده و جزئیات شان را مشاهده کنید. وقتی صفحات چندگانه‌ای دارید که عموما شبیه هم هستند مانند محصولات موجود در یک دسته‌بندی خاص یا چند رنگ از یک محصول را در صفحات مختلف قرار داده‌اید. بهتر آن است که از تگ‌های Canonical استفاده کنید که به گوگل بگوید کدام صفحات اصلی هستند و باید ایندکس و کرول شوند. شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید. این کار از طریق پیشخوان و منوی Crawl و سپس Sitemaps امکان‌پذیر است.

نقشه سایت یک فایل XML است که URL های یک سایت را لیست می کند.

همچنین باعث افزایش ورود کاربران و جذب کاربر از جستجوگرها به وبسایت شما می‌شود. پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود. در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد. یکی از بهترین افزونه های ساخت نقشه سایت یا sitemap در وردپرس افزونه Yoast SEO می‌باشد. برای ارتقای رتبه سایت خود در گوگل باید سعی کنید هر تعداد ترفند سئو را که می‌دانید را بکار ببرید. ساخت sitemap یا همان نقشه سایت، یکی از راهکارهای بسیار مهم و به نوعی پیش‌نیاز برای فعالیت‌های سئوی داخلی سایت است.