سئو چیست و چه کاربردی دارد انواع سئو SEO چیست اهداف سئو چیست-لیلی ری | سئو

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند. بیشتر منابع دست اول سئو مثل تحلیل‌های منتشر شده در اینترنت یا کتاب‌ها به زبان انگلیسی هستند؛ پس بدون مهارت خواندن زبان انگلیسی یادگیری سئو سخت می‌شود. برای شناخت کدهای اسکیما و طرز استفاده از آن‌ها مقاله اسکیما و روش استفاده از آن را بخوانید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پست‌هایی که حداقل یک عکس در آن‌ها به‌کار رفته نسبت به پست‌هایی که بدون عکس هستند جایگاه خیلی بالاتری دارند. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

البته اگر در سایتتان روی مباحث خاصی مثل آشپزی، استخدام یا چنین مواردی کار می‌کنید و اکثر صفحات سایتتان درباره این موضوعات است بهتر است یک افزونه اختصاصی اسکیما برای سایتتان سفارش دهید تا کد نویسی شود. استفاده فایل robots.txt جلوگیری از خزش تعدادی از صفحات سایت است که نمی‌خواهیم توسط ربات‌های گوگل ایندکس شوند. یا مثلا اگر یک وب‌سایت فروشگاهی دارید نباید آدرس صفحه سبد خرید را در نقشه سایت قرار دهید. با این کار گوگل می‌تواند صفحات مهم شما را خیلی سریع پیدا کند.

  • اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست.
  • چرا شما این مطلب به این خوبی رو رایگان منتشر می کنید؟ چی پشت این کاره من نمی فهمم فقط می تونم تشکر کنم.
  • پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود.
  • مجموعه ای از تاکتیک های مورد تایید برای سئو که برای افزایش جایگاه سایت در سرپ ( صفحه نتایج موتورهای جستجو) مورد استفاده است را سئو کلاه سفید می گویند.

به نظرم در مبحث سئوی داخلی نکته ای نماند و اگر مطلبی به ذهنم رسید، مجدد آن را مورد باز نگری قرار خواهم داد. و یا خود کلمه سئو چیست را لینک کنم به مقاله اصلی که در این رابطه نوشته ام. البته کار پیدا کردن کلمات کلیدی به همین سادگی نیست و با چند دقیقه فکر کردن به پایان نمی رسد.

در فرآیند سئو، سایت شما با گوگل یکی میشود

در این تبلیغ پیرمردی که جلو تلویزیون نشسته متوجه گریه نوه شیر خوارش که در فاصله 5 متری اوست نمی شود. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. در شرکت خدمات سئو فعالیت می‌کنید احتمالاً می‌دانید که یکی از مراحل مهم در کار هر سئوکار، نوشتن گزارش سئو… این روز‌ها مردم به دنبال رسانه‌های بصری هستند و اینطور محتوا‌ها، آن‌ها را بیشتر به خود جذب می‌کند. امروزه به سبب شهرت و محبوبیتی که فعالیت‌های سایتی و اینترنتی پیدا کرده‌اند، مدیریت پروژه سئو به یک مسئله حائز… بارها و بارها این سوال را شنیده ایم که چگونه یک سایت را سئو کنیم و به نتیجه دلخواه برسیم؟…

امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان از خدمات اینترنت موبایلی استفاده می کنند. به همین علت، گوگل برای سایت هایی که از فناوری ریسپانسیو در طراحی سایت خود استفاده می کنند، لقب گوگل فرندلی را به کار می برد. فناوری ریسپانسیو یعنی وب سایت در تمام دستگاه هایی که کاربر از آن ها دیدن می کند (موبایل، تبلت، لپتاپ و …)، ظاهری مناسب و بهینه داشته باشد.

سرفصل‌های آموزش صفر تا صد سئو رایگان

زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. غیر از قدرت دامنه که مربوط دامنه کلی سایت میباشد و به صورت تخصصی صفحه ایندکس سایت را هدف قرار میدهد قدرت صفحه نیز معیاری برای سنج محتوا وصفحات سایت است. گوگل پنالتی مکانیزمی است که گوگل برای حذف سایت هایی که دارای کیفیت محتوایی نبوده و یاخطرناک برای کاربران تشخیص داده شود استفاده میکند.

گوگل ابزاری به نام page speed insights را منتشر کرده است که به شما کمک می کند تا سایتی هماهنگ با استانداردهای این الگوریتم داشته باشید. در واقع، این ابزار تعیین می کند که سایت شما چقدر با استانداردهای موبایل فرندلی مطابقت دارد. وبمسترها می توانند از این ابزار برای بررسی سرعت و بهینه بودن صفحات استفاده نمایند. در این حالت مطالب موجود در سایت ها خوانا هستند و به راحتی می توان بر روی آن ها کلیک کرد و نیازی به زوم کردن، اسکرول افقی و … نمی باشد. به این ترتیب، زمانی که یک کاربر وارد یک صفحه از سایت می شود، ابعاد سایت متناسب با کیفیت و وضوح صفحه نمایش کاربر تغییر می کنند.

اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری برای کانال ویدیویی خود در یوتیوب می خواهید، باید تمرکز خود را روی سئو ویدیو و درک الگوریتم‌های رتبه‌بندی در یوتیوب بگذارید. نمایش آنها به کاربران بستگی مستقیم به سئو سایت، متن جایگزین تصاویر و عبارتی که کاربر جستجو کرده است خواهد داشت. عدم نمایش تصویر را احتمالا در یک عبارت خاص بررسی میکنید و احتمالا شما در آن عبارت جایگاه خوبی کسب نکرده اید. معیار گوگل برای تعیین رتبه شما کیفیت محتوا، بهینه بودن ساختار کدنویسی و سرعت صفحه و در نهایت لینک سازی های داخلی و خارجی است. اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست.

سئو تکنیکال از ارزش بسیار بالایی برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل برخوردار است. اگر وب سایت شما به کندی لود شود، کاربران تمایلی ندارند که در سایت شما باقی بمانند و اصطلاحا نرخ فرار وب سایت شما افزایش می یابد. همچنین اگر وب سایت شما دارای خطاهای زیادی باشد، نمی تواند در سئو شانس بالایی داشته باشد. این به این معناست که شما می‌توانید آن‌ها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا نتایج خوبی از افزایش ترافیک سایت بدست آورید.

اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکرده‌اند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید. بهترین مسیر پیشنهادی ما برای یادگیری عمیق و کاربردی مجله خبری سئو در همان ویدیو “نقطه صفر سئو” به صورت کامل توضیح داده شده است. پس از مشاهده این ویدیو و مطالعه منابع رایگان معرفی شده می‌توانید کارگاه‌های تخصصی را به ترتیب قرار گرفته در منوی سایت و صفحه دوره غیرحضوری سئو دریافت و مشاهده کنید. اگر تمامی موارد رعایت شده و صفحه مجدداً در گوگل فچ شده، باید منتظر بمانید تا تایتل جدید در نتایج دیده شود.