سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است. Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایت‌هایی است که محتوا‌ی آن‌ها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روش‌های مارکتینگ گوگل در تضاد باشد. پنالتی گوگل می‌تواند در اثر بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل و یا استفاده از تکنیک‌های سئو‌ی کلاه سیاه باشد. از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتور‌های جستجو هستیم، با‌خبر بودن از آخرین بروز رسانی‌های الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، برایمان یک الزام است. یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با وبسایت شرکت خودتان در نظر داشته باشید، این است که دیدگاه شما باید فراتر از موتورهای جستجو باشد. به بیان دیگر، شما باید به فکر کاربران انسانی باشید که به وبسایت شما می آیند و از محتوای شما استفاده می کنند.

به عنوان مثال طبق تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. به طور خلاصه سئو فرصت کسب ترافیک 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل ایجاد می کند. متن جایگزین توصیفی از تصویر در هنگام عدم بارگذاری آن را به نمایش می گذارد. همچنین متن جایگزین موجب نمایش بهتر وب سایت در نتایج جستجوی تصویری می گردد. بله؛ شبکه های اجتماعی بر روی سئو اثر گذار هستند و محتوایی که قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارد، لینک های بیشتری از این پلتفرم ها دریافت کرده و این مسئله از دید موتورهای جستجو به معنای کیفیت بالای محتواست. به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد.

  • رتبه الکسا نحوه عملکرد یک سایت را نسبت به دیگر سایت‌ها نشان می‌دهد.
  • از آنجا که سایر موتورهای جستجو، الگوریتم‌های خود را از گوگل کپی می‌کنند، رتبه‌گیری در گوگل برابر است با رتبه‌گیری در اکثر موتورهای جستجو.
  • بزرگترین مزیت لینک سازی داخلی؟ برخلاف لینک های خارجی، کنترل لینک های داخلی کاملا در دستان شماست.
  • با استفاده از تعداد معینی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، به جذب مخاطب و خوانندگان بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد که می توانند در آینده به عنوان مشتریان احتمالی شما محسوب شوند.

متن انکرتکست های بایستی تنوع زیادی داشته و به گونه ای جلوه کند که گوگل به غیر طبیعی بودن آنها شک نکند. وجود انکرتکست های یکسان و غیر طبیعی به واسطه الگویتم پنگوئن، موجب جریمه وب سایت شما خواهد شد. ابتدا با استفاده از ابزارهای مشاهده بک لینک (مانند ابزاری که در گوگل سرچ کنسول قرار دارد) به مشاهده و بررسی بک لینک های سایت بپردازید. وضعیت آن وب سایت ها و میزان ارتباط آنها با سایت خود را چک کنید. لینک هایی که از وب سایت های اسپم به شما داده شده اند، فایده ای برای شما نخواهند داشت.

این امتیاز بر اساس معیار آتوریتی صفحات دیده شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی مورد نظرتان محاسبه می شود. اولین کار شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید، منظور عباراتی هستند که از آنها به عنوان پله ای برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنید. اگر یک وبلاگ درباره قهوه راه اندازی می کنید، عبارات ساده ای مانند «دانه های قهوه»، «ماشین های قهوه ساز» یا «اسپرسو» بسیار عالی هستند. منظور از پایش فرایندیست که در آن موتورهای جستجو به اسکن تمام صفحات وب می پردازند. اگر کلمه لینک رو در سایت سرچ کنید ما دو مقاله از این مبحث رو پوشش دادیم، با این وجود سعی میکنیم باز این مبحث رو در تقویم محتوایی مون پوشش بدیم.

تبلیغات دیجیتال راه نجات کسب‌وکارها

در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید. Snippet جزو با ارزش‌ترین چیز‌هایی است که در کسب و کار دیجیتال کاربرد دارد. شما نیاز دارید تا کاربران روی لینکتان کلیک کرده و به سایتتان وارد شوند؛ پس باید تا حد امکان آن را جذاب کنید.

مثلاً از سایت‌های خبری به سایت خود لینک سازی کنید و یا حتی با تبلیغات کاری کنید مخاطب شمار را سرچ کند یا موضوع مدنظرش را با اسم دامنه شما جست‌وجو کند. این نوع سئو را نیز می‌توانم بعد از سئو داخلی یا هم‌زمان با آن انجام داد. عمل نشانه‌گذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانه‌گذاری اسکیما می‌گویند.

تمام این مقالات را می‌توانید در بخش آکادمی سئو ببینید و مطالعه کنید.

متنی که حاوی لینک است و کاربر را از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل می کند، انکر تکست گویند. انکرتکست ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به شرایطی، مورد استفاده قرار می گیرد. در استفاده از انواع انکر تکست باید با نکات و تکنیک های سئو خارجی و ساخت بک لینک آشنایی داشته باشید. مهم ترین تفاوت در جستجوی صوتی و متنی (تایپ شده) کلمات کلیدی مورد استفاده می باشند. وقتی یک نفر می خواهد به صورت نوشتاری جستجو کند در موتور جستجو می نویسند «رخت خواب ارزان»، اما وقتی همین فرد بخواهد به صورت صوتی جستجو کند، می گوید «چطور می توانم یک رخت خواب ارزان بخرم؟». پس می بینید که در جستجوی صوتی، کلمات کلیدی طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا کامل ترین اطلاعات را در زمینه سئو، در اختیار شما قرار دهیم؛ می دانیم که اطلاعات زیادی در سئو وجود دارد که در این مقاله اشاره نکردیم تا شما را خسته و دلزده از این حجم اطلاعات نکنیم. جالب است بدانید سایت هایی وجود دارند که تنها به منظور لینک سازی ایجاد شده اند. سایت های مزرعه به صورت بی شمار، برای سایت ها امکان ایجاد لینک را فراهم می کنند. ریفرینگ دامین، یعنی دامنه ای که بک لینک ها از آن داده شده است.

انتخاب یک کلمه هدف برای عنوان یا برند سایت ارزشی برای شما ایجاد نمیکند. اگر شما همه صفحات را حذف کنید حتما با افت جایگاه و اعتبار دامنه مواجه خواهید شد. ارزشی که سایت شما در حال حاضر کسب کرده است براساس آدرس هایی بوده که تا الان در دسترس بوده اند.

به عنوان کسی که از سئو هیچی نمیدونهباید بگم مقاله خیلی طولانی بود اما ارزشش رو داشت. سلام، خوشحالم که مطلب سئو به زبان ساده رو دوست داشتی و خوشحالم که تونستم سئو رو واقعاً به زبانی ساده توضیح بدم. من هم سعی میکنم به زودی همین مطلب رو بروز کنم و آموزشش رو قرار بدم. با نظر دادن و اشتراک مطالب اثر خاص، به ما برای انتشار مطالب بیشتر و تخصصی تر انگیزه بدهید.