2021: نگاهی به سالی پر از تغییرات


هدر سال سئو مبارک

یک سال هیجان انگیز امشب به پایان می رسد – آیا شما هم احساس می کنید که زمان در سال 2021 گذشت؟!

در طول 12 ماه گذشته، ما نه تنها در Seobility چیزهای زیادی را تجربه کرده‌ایم، بلکه به‌روزرس،‌های Google متعددی نیز وجود داشته است که سئوکاران را در سرتاسر جهان سرپا نگه داشته است.

در این مقاله، ما قصد داریم به سال 2021 نگاه کنیم که سالی پر از تغییرات برای سئو و برای ما بوده است. پس یک فنجان چای بردارید و تا زم، که شما را از راه می گذر،م به عقب تکیه دهید

  • مهم‌ترین به‌روزرس،‌های گوگل که همه افراد جامعه سئو درباره آن در سال 2021 صحبت کرده‌اند
  • ویژگی ها و نقاط عطف جدیدی که با Seobility در سال 2021 به آنها رسیده ایم
  • چگونه تیم Seobility در این سال تجربه کرد

برای یک سواری سریع در موضوعاتی مانند رتبه‌بندی پاساژ، به‌روزرس،‌های متعدد Google (هسته)، ویژگی‌های جدید Seobility مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی ما، نقاط عطفی که به آنها افتخار می‌کنیم و موارد دیگر آماده شوید!

دنیای سئو در سال 2021

پس از شروع آرام سال 2021، گوگل اولین آپدیت رسمی سال را در فوریه منتشر کرد.

فوریه: رتبه بندی پاساژ

گوگل به‌روزرس، رتبه‌بندی P،age خود را در سال 2020 اعلام کرد و در فوریه عرضه جستجوهای ،یسی را در ایالات متحده آغاز کرد.

این به‌روزرس، به Google اجازه می‌دهد تا به سؤالات جستجوی بسیار خاص پاسخ دهد، همانطور که الگوریتم آن اکنون است در شناسایی متن های مرتبط در موضوعات فرعی خاص که در محتوای طول، مدفون هستند، بهتر است.

با فناوری جدیدمان، می‌تو،م عبارات کلیدی یک صفحه وب را بهتر شناسایی و درک کنیم. این به ما کمک می‌کند تا محتوایی را پیدا کنیم که در غیر این صورت وقتی یک صفحه را فقط به ،وان یک کل در نظر می‌گیریم، مرتبط به نظر نمی‌رسد….

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 20 اکتبر 2020

متأسفانه، گوگل نگفت که چه زم، این به روز رس، برای سایر کشورها و زبان ها منتشر می شود. به گفته جان مو، از گوگل، این حتی ممکن است اصلاً ارتباط برقرار نشود.

اما دیر یا زود این تغییر به کشورهای بیشتری سرایت خواهد کرد. بنابراین، این برای شما چه م،ایی دارد؟

اگر خیلی فراهم کنید محتوای دقیق در وب سایت شما، به روز رس، می تواند تأثیر مثبتی بر ترافیک ارگ،ک شما داشته باشد از آنجایی که توانایی Google را برای اتصال محتوای شما به جستارهای جستجوی طول، بهبود می بخشد. در این پست وبلاگ می‌تو،د درباره نحوه عملکرد رتبه‌بندی پاساژ و م،ای آن برای سئوکاران و بازاریابان اطلاعات بیشتری ،ب کنید.

مارس: جستجوهای صفر کلیک

اندکی پس از آن، رند فیشکین از Spark Toro موضوع بزرگ بعدی را در جامعه SEO مطرح کرد. او مطالعه ای منتشر کرد که نشان می داد در سال 2020، دو سوم جستجوها به اصطلاح “جستجوهای صفر کلیک” بودند که منجر به کلیک بر روی هیچ یک از وب سایت های لیست شده در نتایج جستجو نشد.

از ژانویه تا دسامبر 2020:
@SimilarWeb 5.1 تریلیون جستجو را تجزیه و تحلیل کرد
– دسکتاپ و موبایل (نمودارهای جداگانه در پست)
– بیش از 100 میلیون پنل جریان کلیک در سراسر جهان

نتایج:

– 2/3 جستجوها بدون کلیک پایان می یابند
– بیش از 75٪ در تلفن همراه، فقط کمتر از 50٪ در دسکتاپ pic.twitter.com/C1GAJVRmzt

– رند فیشکین (@randfish) 22 مارس 2021

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا جستجوها منجر به کلیک نمی شود، اما یکی از عوامل اصلی کمک کننده، ویژگی های جستجوی مختلف گوگل مانند تعاریف، پانل های دانش، قطعه های ویژه و غیره است. این ویژگی ها پاسخ مستقیمی به درخواست های جستجوی کاربران در داخل می دهد. نتایج جستجو:

قطعه برجسته

این مطالعه به وضوح نشان داد که چقدر مهم است هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، این ویژگی ها را در نظر بگیرید. به هر حال، یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا اگر هیچ ترافیکی را به سایت شما ارسال نکند به دلیل پاسخگویی گوگل به سوال کاربر قبل از اینکه شما حتی فرصت آن را داشته باشید، ارزشی نخواهد داشت.

تابست، از به روز رس، های گوگل

پس از چند ماه بی سر و صدا با توجه به به روز رس، های (به طور رسمی تایید شده)، گوگل در تابستان امسال یکی پس از دیگری به روز رس، را حذف کرد! به طور خاص، وجود داشت شش آپدیت رسمی تایید شده بین 2 ژوئن تا 26 ژوئیه:

  • به‌روزرس، هسته ژوئن 2021
  • به‌روزرس، تجربه صفحه (که قبلاً سال قبل اعلام شده بود)
  • دو آپدیت اسپم
  • به‌روزرس، هسته ژوئیه 2021
  • به روز رس، هر،مه پیوند

به‌روزرس، تجربه صفحه احتمالاً جالب‌ترین مورد بود زیرا جامعه SEO از اوا، سال 2020 منتظر آن بود. در جریان این به‌روزرس،، Core Web Vitals – مجموعه‌ای از معیارهای ارزیابی تجربه کاربر در یک وب‌سایت – رسمی شد. عامل رتبه بندی بنابراین، اگر هنوز Core Web Vitals خود را بهینه نکرده اید، اکنون وقت آن است! در اینجا می تو،د راهنمای جامعی در مورد نحوه بهینه سازی Core Web Vitals خود بیابید.

برای تازه‌سازی پنج به‌روزرس، دیگر، خلاصه ما از به‌روزرس،‌های (هسته‌ای) Google را در ماه ژوئن و ژوئیه بررسی کنید.

آگوست و سپتامبر: به‌روزرس، ،وان Google

در ماه آگوست، برخی از SEO ها، از جمله برودی کلارک، شروع به توجه ،د گوگل نسبت به گذشته ،اوین بیشتری از نتایج جستجو را بازنویسی کرده است. گوگل این آپدیت را رسما تایید کرد مدت کوتاهی پس از آن و توضیح داد که سیستم جدید هر زمان که گوگل این امر را ضروری بداند (به ،وان مثال در موارد پر ، کلمات کلیدی) ،وان صفحات را بهبود می بخشد.

اما متأسفانه، «بهبودهای» گوگل همیشه نتایج خوبی به همراه نداشت…

نمونه ای از بازنویسی بد
منبع

… به همین دلیل است که این به روز رس، توسط بسیاری مورد انتقاد شدید قرار گرفت. خوشبختانه، گوگل بازخورد جامعه سئو را شنید و سیستم تولید ،اوین صفحات را در سپتامبر بهبود بخشید!

از آنجایی که گوگل در حال حاضر ،اوین صفحات بیشتری را نسبت به گذشته بازنویسی می کند، قطعاً باید ،اوین مهم ترین صفحات خود را زیر نظر داشته باشید. گزارش عملکرد در Google Search Console به شما امکان می دهد میانگین نرخ کلیک را برای صفحات جداگانه و برای وب سایت خود نظارت کنید:

CTR خود را در کنسول جستجوی گوگل کنترل کنید

در صورتی که متوجه افت قابل توجهی شدید، می تو،د از جستجوی گوگل برای بررسی اینکه آیا این ممکن است به دلیل بازنویسی ،وان صفحات باشد استفاده کنید. با مقایسه تگ ،وان خود با ،و، که گوگل نمایش می دهد، اغلب متوجه خواهید شد که چه چیزی گوگل را ترغیب به انجام این تغییر کرده است و می تو،د بر این اساس بر،ب ،وان خود را بهبود ببخشید. برای نکات بیشتر، به شما توصیه می کنیم که خلاصه ما از به روز رس، ،وان Google را بخو،د.

چه اتفاق دیگری در سئو در سال 2021 افتاد؟

جدا از مهم‌ترین تغییراتی که در بالا به آن پرداختیم، گوگل به‌روزرس،‌های متعدد دیگری را منتشر کرد به‌روزرس، اصلی نوامبر 2021، دو به روز رس، نظرات محصول، و فقط اخیراً بزرگ است به روز رس، جستجوی محلی.

علاوه بر همه این به روز رس، ها، گوگل یک فناوری جدید هیجان انگیز به نام MUM معرفی کرد در ماه می. MUM سیستم جدیدی است که از هوش مصنوعی برای درک بهتر جستجوها استفاده می کند. به گفته گوگل، 1000 برابر قدرتمندتر از BERT (!) است و می تواند اطلاعات را در زبان ها و قالب های مختلف (متن، تصاویر و غیره) درک کرده و به هم متصل کند.

همانطور که گوگل در درک این موضوع بهتر می شود دقیق هدف جستجوی کاربران و ارائه نتایج متن،، برای سئوکاران بسیار مهم است که تجزیه و تحلیل هدف جستجو را در تحقیقات کلمات کلیدی بگنجانند و محتوایی را ارائه دهید که دقیقاً همان چیزی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه دهد.

آینده سئو در سال 2022 چیست؟

گوگل امسال از نظر به‌روزرس،‌ها فقط چند وقفه به ما داد و می‌تو،م مطمئن باشیم که سال 2022 تفاوتی نخواهد داشت. به هر حال، ما مشتاقیم که ببینیم گوگل چه فناوری‌ها و ویژگی‌های جدیدی را در آینده برای بهبود بیشتر تجربه جستجوی خود منتشر خواهد کرد!

Seobility در سال 2021 چگونه تکامل یافت؟

گوگل تنها ،ی نبود که به سختی روی بهبود نرم افزار خود در این سال کار می کرد – ما همچنین چندین ویژگی و ابزار جدید را منتشر کردیم، از جمله موارد برجسته:

  • چقدر برای رتبه: این ابزار رایگان به شما امکان می دهد هزینه ،نی رتبه دهی برتر در گوگل را مح،ه کنید. به این ترتیب، می تو،د اولین تصور را از میزان تلاش و پولی که باید برای بهینه سازی وب سایت خود برای یک کلمه کلیدی خاص سرمایه گذاری کنید، دریافت کنید.
  • چقدر برای رتبه

  • ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی: احتمالاً بیشترین درخواست Seobility تا کنون! این ابزار چندین گزینه تجزیه و تحلیل ارائه می دهد که به شما امکان می دهد ایده های محتوای جدیدی را بر اساس کلید واژه تمرکز خود کشف کنید و کلمات کلیدی را که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند شناسایی کنید. با گزینه های متعدد مرتب سازی و فیلتر موجود، می تو،د به راحتی مجموعه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.
  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی

  • تجزیه و تحلیل بک لینک ش،ته جدید: از سال جاری، Seobility همچنین بک لینک های ش،ته وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند، به ،وان مثال پیوندهایی که به وب سایت شما «ش،ته» هستند (مثلا باعث ایجاد یک پیام خطای 404) می شوند. با رفع این مشکلات، می‌تو،د تأثیر مثبت این پیوندها بر رتبه‌بندی خود را حفظ کنید. علاوه بر آن، ابزارهای لینک‌سازی ما اکنون شامل لینک‌های ش،ته رقبای شما هستند که می‌تو،د از آنها برای ایجاد بک لینک برای وب‌سایت خودمان استفاده کنید. (توجه: این ویژگی‌ها فقط با Seobility Premium در دسترس هستند.)
  • راه اندازی Seobility در اسپ،ایی: از اکتبر، همه ابزارها و تجزیه و تحلیل های ما به زبان اسپ،ایی در دسترس هستند، از جمله پشتیب، مشتری اسپ،ایی! در سال 2022، کاربران اسپ،ایی زبان ما می توانند منتظر وبلاگ و ویکی ما به زبان اسپ،ایی نیز باشند.
  • پیگیری رتبه بسته های محلی: اکنون می تو،د رتبه بندی وب سایت خود را در بسته محلی Google با Seobility نظارت کنید. به این ترتیب می تو،د موفقیت سئوی محلی خود را بهتر ارزیابی کنید.
  • نماد بسته محلی

علاوه بر این نکات برجسته، ما پیشرفت‌ها و اصلاحات کوچک‌تری را برای Seobility در طول سال اجرا کرده‌ایم، از جمله بهبود عملکرد و تغییرات در ابزار پیوند بیلدینگ، فقط به نام چند. به این ترتیب، مطمئن شدیم که Seobility ابزار سئو قابل اعتماد و با کیفیتی است که شما می شناسید و دوست دارید. 🙂

نقاط عطفی که در سال 2021 جشن گرفتیم

در طول سال، نظرات و بازخوردهای مثبت شما انگیزه اصلی ما برای بهبود بیشتر Seobility بوده است!

به همین دلیل است که نام ما را بسیار خوشحال می کند “پیشرو” در دسته نرم افزار سئو در پلتفرم بررسی G2.

رهبر g2

و همچنین احساس افتخار می کنیم که به ،وان یک رهبر بازار در رده نرم افزار SEO در پلت فرم بررسی آلم، OMR Reviews فهرست شده ایم!

به همین دلیل است که ما از همه مشتریان خود تشکر بزرگی می کنیم – بدون شما، این امکان پذیر نخواهد بود!

و همچنین می‌خواهیم از همه پیام‌های محبت آمیز و نقدهای فردی شما که مرتباً روزهای ما را روشن می‌کنند تشکر کنیم:

من فقط می‌خواهم با گفتن اینکه من طرفدار و کاربر نرم‌افزار شما هستم شروع کنم. ما آنجا را ، کردیم تا پلتفرم های دیگر را امتحان کنیم و در نهایت به Seobility بازگشتیم.

“باید بگویم که ابزار تجزیه و تحلیل On-Page شما بهترین ابزاری است که تا به حال با آن برخورد کرده ام!”

زم، که یک مشکل وحشتناک وب سایت داشتم و مجبور شدم وب سایت و رتبه بندی خود را به طور کامل بازسازی کنم، Seobility برای من بسیار ارزشمند بود. من از دور بودن کامل از گوگل به رتبه بندی 10 کلمه کلیدی برتر من در بین 2 کلیدواژه برتر رسیدم.”

اما مطمئناً اکنون نمی نشینیم و استراحت نمی کنیم. ما برنامه های بزرگی برای مفیدتر و ارزشمندتر ، Seobility برای شما در سال 2022 داریم، پس با ما همراه باشید!

چگونه سال 2021 را به ،وان یک تیم تجربه کردیم

سال 2021 برای ما به ،وان یک تیم نیز سال فوق العاده ای بوده است. با شروع موج دوم کرونا، ما نتوانستیم سال را با یک دیدار شاد پس از تعطیلات کریسمس آغاز کنیم. در عوض، ما مجبور شدیم اولین هفته‌ها و ماه‌های سال 2021 را با کار از راه دور و تماس‌های ویدیویی سپری کنیم و از راه دور با هم کار کنیم.

جای تعجب نیست که وقتی بالا،ه در اوایل تابستان توانستیم به دفتر برگردیم و به جای اینکه از طریق صفحه نمایش لپ تاپ با یکدیگر صحبت کنیم، دوباره رو در رو همدیگر را ببینیم، همه ما احساس آرامش زیادی کردیم. مخصوصاً گذراندن تعطیلات ناهار با هم برای همه ما تنگ شده بود:

و همچنین توانستیم نقاط عطفی را که با هم به دست آورده بودیم جشن بگیریم:

جشن تابست، Seobility

Seobility اسپ،ایی صحبت می کند

به لطف مفاهیم کامل ایمنی کووید، حتی کنفرانس های سئو حضوری در سال جاری امکان پذیر شد. بنابراین، ما از این فرصت استفاده کردیم تا در کنفرانس های آلم، SEO Campi، در ماه آگوست و روزهای متخصص آنلاین در نوامبر شرکت کنیم:

جدای از این رویدادهای هیجان انگیز، امسال نیز خوشحال بودیم که از اعضای تیم جدید متعددی استقبال کردیم: Anna & Ylva (پشتیب، مشتری)، Melodía (بازاریابی)، Alexander (توسعه)، Melly (دستیار تیم)، و ترزا (مدیریت محصول).

اعضای تیم جدید ما

خیلی خوب است که همه شما را در تیم دارم!

خداحافظ 2021 – سلام 2022!

با وجود کووید، ما در سال 2021 لحظات بسیار خوبی داشتیم که واقعاً از آنها سپاسگزاریم. و اگرچه شرایط فعلی دوباره دشوارتر است، اما ما را به سال آینده امیدوار می کند. ما در حال حاضر مشتاقانه منتظر انجام کارهای بزرگ با هم و موفقیت بیشتر Seobility در سال 2022 هستیم!

ما از صمیم قلب از همه ،، که Seobility را در سال 2021 انتخاب ،د تشکر می کنیم! خوشحال می شویم در سال آینده نیز با نرم افزار سئوی خود از شما در بهینه سازی وب سایت خود حمایت کنیم.

ما برای شما سال 2022 شاد، موفق و هیجان انگیز آرزو می کنیم.

تیم Seobility 💙

PS: به روز رس، های وبلاگ را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید!

سئوبیلیتی

تیم Seobility با کمال میل شما را با هر سوالی در مورد Seobility و بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو پشتیب، می کند!

همه پست ها بر اساس seobility




منبع: https://www.seobility.net/en/blog/looking-back-at-2021/