گزارش GA4: چگونه می توان بینش های تجزیه و تحلیل جدید را به دست آورد


از کاوش های GA4 نهایت استفاده را ببرید

در مقایسه با گزارش های استاندارد GA4 به دنبال بینش بیشتری هستید؟ ماژول Explore شامل تعدادی ابزار گزارش‌دهی است که به شما کمک می‌کند تا در داده‌های خود عمیق‌تر شوید. به علاوه، شما می تو،د محیط تجزیه و تحلیل شخصی خود را تولید کنید. ابزارهای متنوع شما را به ایجاد قیف های سفارشی، تجزیه و تحلیل همپوش، بخش ها و تجزیه و تحلیل طول عمر کاربر دعوت می کند که می تواند به شما در تصمیم گیری های بازاریابی کمک کند.


برای مشاهده سفر سایت کاربر خود، قیف ها را کاوش کنید

فرقی نمی‌کند یک سفر کاربر روان یا ناسازگاری داشته باشید که نیاز به توجه دارد، Funnels به شما کمک می‌کند مسیر ناوبری کاربران وب خود را در تکمیل اه، تعیین‌شده خود تجسم کنید. برخی از نمونه های رایج اه، عبارتند از ارسال فرم و ،ید محصول. اینکه بتو،د مسیری را که کاربران در سایت طی می‌کنند ببینید، به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید چه چیزی خوب کار می‌کند و چه مواردی باید برای بهبود تجربه سایت کاربران بررسی شود.

برای درک مخاطب هدف خود، همپوش، های بخش ایجاد کنید

ویژگی دیگر الگوی گزارش همپوش، بخش است که شما را با منابعی برای ایجاد مخاطب مجهز می کند. اینها می توانند با سایر مخاطبان همپوش، داشته باشند و به شما امکان می دهند نقطه مورد علاقه دو طرف را بین دو گروه شناسایی کنید. این برای به دست آوردن بینش بهتر در مورد مخاطبان و به ،ه خود، بهبود استراتژی بازاریابی مجدد شما مفید است.

برای به دست آوردن بینش کاربر، گزارش های طول عمر کاربر تهیه کنید

علاوه بر این، گزارش طول عمر کاربر داده‌هایی را در مورد رفتار مشتریان وب شما در طول عمرشان به شما ارائه می‌دهد. این گزارش می‌تواند به شما نشان دهد که مشتریان با ارزش مادام العمر شما در هر مخاطب انتخابی از کجا جذب شده‌اند، میانگین تراکنش‌های مادام‌العمر آن‌ها، در کنار بسیاری از معیارهای دیگر برای ،یب.

اینها تنها تعدادی از ویژگی‌های قابل دسترسی در ماژول Explore هستند که به شما در ایجاد داشبورد GA4 بسیار پیشرفته‌تر کمک می‌کنند. حتی اگر این ویژگی‌ها وجود داشته باشند، در هنگام مواجهه با یک پلتفرم جدید یا رابطی که با آن ناآشنا هستید، اغلب در جمع‌آوری مجموعه‌ای از گزارش‌های ارائه‌شده به خوبی به وجود می‌آید. اینجاست که استودیوی Looker (که قبلا با نام Google Data Studio شناخته می‌شد) مفید است و به تسهیل این فرآیندها کمک می‌کند.

آنچه استودیو Looker ارائه می دهد

گزارش های بصری جذاب

برای شروع، یکی از مزایای استفاده از داده های GA4 در کنار Looker Studio، توانایی ایجاد گزارش های بصری جذاب و آشنا با سهولت بیشتر است. گزارش‌هایی مانند گزارش قیف فروش که دیگر در GA4 در دسترس نیستند، با استفاده از ابزارها و رابط قابل تشخیص Looker Studio قابل تکرار هستند. علاوه بر این، ال،ای گزارش دهی مختلف در استودیوی Looker دارایی ارزشمندی در سرعت بخشیدن به ایجاد داشبورد شما هستند و روند را بسیار روان تر می کنند. ویژگی‌های سبک متعدد همچنین به شما این آزادی را می‌دهد که داشبورد خود را به هر شکلی که می‌خواهید طراحی کنید، و آزادی عمل خلاقانه‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا علامت خود را روی هر کدام بگذارید.

معیارهای جدید GA4 را در گزارش ادغام کنید

تلاش برای یافتن برخی از معیارهای جدید GA4 می تواند دشوار باشد، به خصوص زم، که مطمئن نیستید کجا را جستجو کنید. GA4 معیار جدیدی به نام Engagement معرفی کرده است که میزان زم، را که کاربران در صفحات فرود صرف می‌کنند اندازه‌گیری می‌کند و به ارائه تصویر دقیق‌تری از رفتار کاربر کمک می‌کند. با این حال، از آنجایی که این معیار در گزارش‌های مجموعه نمایش داده نمی‌شود، یافتن آن در GA4 دشوار است. این مورد مشابه با معیار نرخ پرش است که در اولین راه‌اندازی GA4 وجود نداشت، اما پس از بازبینی مجدداً در ژوئیه 2022 به پلتفرم معرفی شد (با تغییر در تعریف به آنچه در Universal Analytics ظاهر شد.) Looker Studio یافتن و گنجاندن این معیارها در گزارش های شما را بسیار آسان تر کرد.

زمان بارگذاری گزارش سریعتر

اتصال جدید و محکم‌تر GA4s به استودیو Looker به این م،ی است که زمان ارائه گزارش‌های Looker Studio از طریق GA4 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین ایجاد و نمایش نمودارها و نمودارهای سفارشی در استودیو Looker در GA4 در مقابل Universal Analytics زمان بسیار کمتری می برد و کارآمدتر می شود.

همه این قابلیت‌های مختلف زم، در دسترس می‌شوند که Looker Studio را با GA4 ،یب می‌کنید، بنابراین ادامه دهید و این دو را با هم پیوند دهید و آماده باشید تا داده‌های خود را به شیوه‌ای جذاب و عملی به نمایش بگذارید.

محدودیت های گزارش دهی

چرخش به ت،یم بندی در GA4

از سوی دیگر، از آنجایی که GA4 هنوز با برخی محدودیت‌های گزارش‌دهی مواجه است، استودیو Looker هنوز نمی‌تواند به برخی از آنها رسیدگی کند. به ،وان مثال، GA4 گزینه های ت،یم بندی را در ویژگی ندارد، به این م،ی که آنها در استودیو Looker نیز در دسترس نیستند. مخاطبان در GA4 که شرایط فیلتر ، کاربران را تعیین می‌کنند، اکنون جایگزین بخش‌ها شده‌اند. با این حال، این ویژگی در استودیو Looker قابل دسترسی نیست زیرا انحصاری آن برای GA4 است، بنابراین نمی‌تو،د بخش یا مخاطبی را در گزارش استودیوی Looker سفارشی تعریف کنید، که به طور بالقوه مانع از توانایی شما برای ایجاد گزارش جامع‌تر می‌شود.

گزینه کنترل داده های محدود

همچنین، GA4 به شما اجازه استفاده از گزینه کنترل داده برای ویژگی های Google Analytics را نمی دهد. یک گزینه کنترل داده زم، است که بتو،د حساب، ویژگی و نمای را انتخاب کنید که داده‌ها را به گزارش‌های Looker Studio ارائه می‌کند. این کار اشتراک‌گذاری گزارش‌ها را با همکاران و همکار، که می‌خواهند از گزارش‌ها با منابع داده‌های مختلف استفاده کنند، آسان می‌کند. بنابراین، نداشتن این گزینه، این روند را دشوار می کند.

غلبه بر محدودیت های گزارش دهی

اتصال BigQuery بدون هزینه به GA4

اما نترسید زیرا BigQuery اینجاست. پیوند دادن GA4 و Looker Studio با BigQuery می‌تواند به شما در رفع محدودیت‌های بالا کمک کند. در حالی که در Universal Analytics این اتصال فقط برای 360 مشتری رایگان بود، اکنون برای همه کاربران GA4 رایگان است! شما فقط برای مقدار داده ای که ذخیره و پردازش می شود هزینه دریافت می کنید، بنابراین 10 گیگابایت اول داده های ذخیره شده و 1 ترابایت اول داده های استعلام شده رایگان است و پس از آن، هزینه ماهانه کمی دارد.

به تمام داده های خام GA4 خود دسترسی داشته باشید

یکی از بزرگترین مزایای فعال ، BigQuery این است که به شما امکان می دهد به تمام داده های خام GA خود دسترسی داشته باشید و با اجرای پرس و جوهای SQL، می تو،د دستکاری و ت،یم بندی داده های پیشرفته را ممکن کنید. این یکی از بزرگترین محدودیت ها در استفاده از GA4 و Looker Studio به تنهایی است. با استودیو Looker که پرس‌و‌جوهای SQL را در BigQuery به‌،وان منبع داده ،یبی ارائه می‌دهد، می‌تو،د هر سه پلتفرم را با هم ،یب کنید تا داشبورد داده‌های خود را بهینه کنید و بینش عمیق‌تری ،ب کنید.

اصلاح خطای داده های فوری

نه تنها این، بلکه با کمک BigQuery، می تو،د به راحتی هرگونه داده نادرست را در گزارش خود تغییر دهید. این چیزی است که GA4 به شما اجازه انجام آن را نمی دهد. بدون این، خطر بالقوه گزارش داده های نادرست و غیر قابل اعتماد وجود دارد که قابل رفع نیست.

داده های تاریخی را در عرض چند ث،ه تجزیه و تحلیل کنید

همچنین، GA4 فقط داده‌ها را از لحظه‌ای که برای اولین بار ردیابی را راه‌اندازی می‌کنید نمایش می‌دهد. داده های تاریخی قبل از آن نقطه در دارایی GA4 شما موجود نیست. اتصال BigQuery شما را قادر می سازد تا در عرض چند ث،ه تمام داده های تاریخی را تجزیه و تحلیل و گزارش دهید و مجموعه داده های بزرگ را جستجو کنید. در نتیجه، فرآیند تجزیه و تحلیل داده های شما بسیار منسجم تر و روان تر می شود.

گزارش های GA4 را به طور موثر به Google Sheets صادر کنید

یکی دیگر از نگر، های اصلی بسیاری از بازاریابان، عدم ادغام مستقیم GA4 با Google Sheets است. این فرآیند دریافت داده‌های GA4 شما را در گزارش کاربرگ‌نگار Google بسیار دستی و ناکارآمد می‌کند. اینجا جایی است که BigQuery کمک بزرگی است. پس از پیوند دادن این دو پلتفرم، می‌تو،د داده‌های خام GA4 را به BigQuery بکشید و با استفاده از ویژگی کاربرگ‌نگار متصل، یک فرآیند خودکار صادر ، پرسش‌های SQL خود را در گزارش‌های Google Sheets تنظیم کنید. این یک صرفه جویی در زمان در رساندن GA4 شما به گزارش‌های Google Sheets است.

استفاده از BigQuery می تواند بسیار پیچیده به نظر برسد و برای ایجاد پرس و جو و تجزیه و تحلیل نیاز به دانش زبان برنامه نویسی SQL دارد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم از متخصص، کمک بگیرید که می‌توانند تجزیه و تحلیل پیشرفته در BigQuery تولید کنند و از هر سه پلتفرم GA4، Looker Studio و BigQuery برای ارائه یک داشبورد گزارش‌دهی با ارزش و پویا به شما کمک کنند.


با تغییرات بسیار زیاد در نحوه گزارش ما در GA4، ممکن است در ابتدا کمی ،ره آور باشد. اما همانطور که می بینید، پیچیدگی آن بسیار کمتر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد است و انتخاب بسیار بیشتری را ارائه می دهد – بنابراین می تو،د گزینه گزارش دهی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

اگر گزارش داده‌های GA4 شما هنوز یک راز است، کارشناسان GA4 و Looker Studio ما برای کمک به شما آماده هستند. با اینجا تماس بگیرید تا بد،د چگونه می تو،م به شما کمک کنیم.


منبع: https://builtvisible.com/ga4-reporting-،w-to-surface-insights-from-the-new-،ytics/