همه چیز درمورد محتوای سئو شده و اصول کلیدی سئو محتوا در 6 گام-لیلی ری | سئو

اینفوگرافیک یک روش عالی برای هر چه جذاب‌تر شدن محتوای شما است. اینفوگرافیک‌ها خود یکی از ابزارهای جذاب و محبوب بازاریابی محتوایی است که هم می‌تواند توجه کاربران را جلب کند و هم به صورت غیر مستقیم، امتیاز مثبت گوگل را به دنبال داشته باشد. سعی کنید در صورت امکان یک اینفوگرافیک جذاب مرتبط را طراحی کرده و آن را درون مقاله خود بگنجانید. عنوان اصلی محتوا باید جذاب باشد و توجه کاربران را جذب کند و در آن، کلمه کلیدی اصلی به کار برده شود. در سایت‌‌‌های وردپرسی می‌توانید به راحتی تگ h1 را کار ببرید. در سایت‌های غیر وردپرسی نیز با یک کدنویسی ساده، این کار به راحتی امکان‌پذیر است.

  • برای دیده شدن محتوا، به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو نیاز داریم تا وقتی کاربر یا مشتری بالقوه ما کلیدواژه ای را جستجو کرد، موتورهای جستجو، محتوای سایت ما را به او نمایش دهند.
  • از ساختار سرفصل و هدینگ­های منسجمی استفاده نکرده‌اید، بنابراین ربات‌های Google برای درک مقاله شما مشکل داشته‌اند.
  • مردم فقط به اين فكر ميكنند كه شما چگونه ميتوانيد كمكشان كنيد.
  • اين داستان ها همچنين يك ابزار قدرتمند براي آموزش و متقاعد كردن مخاطب هستند.

منظور از لینک داخلی، پیوندهایی است که در داخل یک دامنه انجام می‌گیرد، اینکه در یک مقاله سایت خود، به مقاله دیگری لینک بدهیم و این لینک دادن برای سئوی هر دو مقاله مفید است. توجه داشته باشید که از هر کلمه کلیدی فقط یک بار و برای سئو شدن یک صفحه در سایت خود می‌توانید استفاده کنید. کلمات کلیدی هر مقاله باید به تعداد کافی در محتوا تکرار شده و از کلمات کلیدی هم‌معنی، مترادف و … آن نیز استفاده شود. برای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهایی مثل keywordtool استفاده کنید. پیشنهادات گوگل و سایت‌های دیگری مثل moz و ahrefs می‌تواند به شما در تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلید واژه اصلی کمک زیادی کند.

قرار نیست از هر کلمه‌ای که شاید بی‌اهمیت و بی‌ارزش باشد، لینک داخلی ایجاد کنید. همچنین کلمه‌ای که به عنوان انکر تکست برای لینک دادن استفاده می‌کنید نباید با کلمه کلیدی مقاله اصلی یکسان باشد. استفاده از تصاویر بر جذابیت متن اضافه کرده و کاربر را خسته نمی‌کند. محتوای کاربرپسند که حاوی تصاویر جذاب است، مخاطب را مدت زمان بیشتری در سایت نگه می‌دارد.

میزان ارتباط یک صفحه عموما با توجه به محتوای متنی موجود در آن صفحه سنجیده می‌شود. اما عکس‌ها و ویدیوها بدون شک باعث تعامل هرچه بیشتر کاربران خواهد شد. که همین امر سبب افزایش زمان سپری شده توسط کاربر و میزان به اشتراک گذاری محتوا می‌شود که نهایتا به بهبود سئو و افزایش رتبه در گوگل خواهد انجامید. گوگل هرکدام از عبارات هایی را که پیش‌بینی می‌کند نیت اصلی کاربر از جستجو بوده است، به نتایج مرتبط آن متصل می‌کند.

زامبی پیج ( Zombie Page ) چیست؟

که می توانید با استفاده از آنها رضایت کاربران و موتورهای جستجو را جلب کنید. مهم نیست که آیا محصولی را به فروش می رسانید، خدمات ارائه می دهید، یک وبلاگ می نویسید مجله خبری سئو یا هر چیز دیگر، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک الزام است. با توجه به اینکه گوگل نیز به دنبال افزایش رضایت کاربران است، به این موضوع توجه ویژه ای دارد.

ابزار تولید محتوا، ابزارهای کیورد ریسرچ ، ابزار بررسی کپی بودن محتوا

به ازای هر 200 الی 300 کلمه بهتر است یک سر تیتر در متن ایجاد شود. البته اگر موضوعی طولانی شود و بین دو سر تیتر 400 کلمه شود نیز از نظر سئو مشکلی ندارد. بهتر است کلمه کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مرتبط در ابتدای سر تیتر بیایند، البته اگر در وسط یا انتهای سر تیتر بیایند نیز از نظر سئو مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد. اگر بخوام به طور خلاصه بگم شما وقتی محتوایی میخواهید بسازید، همونطوری که در متن مقاله سئو محتوا گفتم باید ۴ کار آماده سازی محتوا، تولید محتوا و بهینه سازی محتوا و ترویج محتوا را انجام بدهید.

۱۶ عنصر ضروری اصول سئو برای تولید محتوای بهینه‌شده

نیز برای تصاویر نیاز است تا گوگل بتواند راحت تر متوجه موضوع تصاویر شود. حالا كه همه ي تكنيك ها و استراتژي هاي لازم براي نوشتن يك محتواي مناسب برای سئو را در اختیار دارید، وقتش است كه محتوا را توليد كنيد. به یاد داشته باشید محتوایی که شما می نویسید، فقط به منظور نمایش یا به رخ کشیدن دانش و اطلاعات شما نیست.

پس یادتان باشد ما نباید صرفا محتوای خود را برای رضایت گوگل بهینه کنیم. اول باید به فکر مخاطبان خود باشیم و بعد در کنارش کارهایی انجام دهیم که محتوای مان برای گوگل هم قابل درک باشد. شما در ویکی دمی میتوانید صاحب تخصص شوید و وارد بازار کار شوید. اينها فقط نمونه هايي از استراتژی H&W بود كه ميتوانيد با استفاده از آنها کاربران را به سمت وبسایتتان بکشانید. قبل از سئو کردن محتواهای سایتتان، باید توجه داشته باشید که همه ي محتواها از جمله تصاوير، ويدئو، چارت (جدول) و غيره ميشود بايد 100% منحصر بفرد باشند.

یعنی باید محتواتون مخاطب رو دعوت به انجام کاری کنه که برای شما سودآوره. فرض می کنیم که شما قصد نوشتن محتوایی درباره موضوع سئو داخلی چیست دارید. اولین قدم جستجوی این عبارت در موتور جستجوی گوگل و مشاهده نتایج آن است. می توانید از همین مفهوم در سایر انواع محتوا مانند عکس، ویدئو یا صدا استفاده کنید. به عنوان مثال اگر پستی به شکل یک پادکست به سایت افزوده اید، بد نیست که توضیحات بیشتری از آن را در ادامه به آن اضافه نمایید. مثلا قرار دادن رونوشتی از صحبت های نقل شده در پادکست می تواند به کاربران و موتورهای جستجو کمک کرده تا به درک بهتری از موضع پادکست برسند.

سعي كنيد محتواهاي قابل فهم توليد كنيد، مشکلات پیچیده را برایشان آسان کنید و کاری کنید که محتوایتان قابل درک باشد. هدف از HOOK در واقع بوجود آوردن شرایطی است كه بتواند كاربران را به سمت خود جذب كند. اگر اين كار به درستي انجام شود، این شرایط می تواند باعث ميشود كه كاربران، جذب محتوايتان بشوند.