نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو خاکستری سئو خاکستری-لیلی ری | سئو

در تصویر زیر سایت مپ ایندکس وب سایت Search Engine Journal را مشاهده می کنید که دارای ۳۰ سایت مپ مجزا است. یک روش دیگر افزودن نام سایت مپ “sitemap_index.xml” به انتهای دامنه وب سایت تان است. در صورتی که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کرده باشید بخشی به نام “محصولات” به تب “انواع محتوا” اضافه شده است که می توانید بسته به نیازتان محصولات را هم از سایت مپ خارج نمائید.

  • نقشه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز ثبت نمایید.
  • خوب است بدانید که ربات‌های خزش همیشه فایل robots.txt را بررسی می‌کنند تا بتوانند متوجه شوند که چه مسیر‌هایی از سایت را باید مشاهده کنند و چه صفحاتی را مجاز نیستند.
  • در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  • در این مطلب از بلاگ افضلی وردپرس این افزونه را به شما آموزش دادیم امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد.
  • از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است.

شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید. این کار از طریق پیشخوان و منوی Crawl و سپس Sitemaps امکان‌پذیر است. در هر صورت صفحه ای مشابه زیر مشاهده خواهید کرد، همانطور که ملاحظه می کنید افزونه مجله خبری سئو یوست بر اساس نوع محتوا یک فایل جداگانه ایجاد کرده است، کافی است روی هر کدام کلیک کرده و جزئیات شان را مشاهده کنید. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است.

تلاش ما هم تو تیم نوین همینه 🙂 خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

روش برای بهینه سازی نقشه سایت XML

حتی اگه آدرس صفحه ای رو ریدایرکت کنین از اون جایی که url جدید در نقشه سایت وجود داره موتورهای جستجوی گوگل سریع تر متوجه این تغییر میشن و صفحه جدید رو ایندکس میکنن. گفتیم که سایت مپ فایلی با قالب xml است که صفحات شما را به موتورهای جستجویی مانند گوگل معرفی می کند. منظور از ایندکس این است که صفحه شما را شناسایی کنند و آن را در نتایج جستجوی خودشان نشان دهند. در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید. در این مرحله از صفحه سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید. در این تب، همان گونه که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، با آپشن های مختلفی روبه‌رو می‌شوید.

نحوه ایجاد نقشه سایت برای سایت‌های فروشگاهی چگونه است؟

هر چه سایت مپ شما کوچک‌تر باشد یعنی سرور سایت خود را کمتر دچار تنش کرده‌اید. هر چند گوگل و بینگ سایز بین 10 الی 50 مگابایت را برای سایت‌مپ قبول می‌کنند اما بهتر است سایت مپ خود را همیشه در دامنه‌ی پایین‌تر قرار دهید تا کار گوگل و سرور شما نیز راحت‌تر شود. البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است. کنسول جستجوی گوگل در برخی مواقع می‌تواند خسته کننده باشد، به طور مثال اگر شما صفحه داشته باشید و صرفا صفحه‌ی شما ایندکس شوند شما نمی‌توانید بفهمید که مشکل این 5000 صفحه که ایندکس نمی‌شوند چیست.

آیا شما به یک sitemap نیاز دارید؟

اکثر نرم‌افزار‌های وبلاگ قادر به ایجاد فید برای شما هستند، اما بدانید که این فید، فقط اطلاعات مربوط به URL‌های اخیر را ارائه می‌دهد. به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به‌طورکلی افزونه یواست نقشه‌های لازم را برای محتواها، صفحات و دسته‌ها را می‌سازد. حتی اگر شما در سایتتان فروشگاه داشته باشید برای آن نیز sitemap مربوطه را خواهد ساخت. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، نقشه سایت را از لحاظ ساختاری می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد.