نقشه سایت چیست و چگونه موجب بهبود سئو می‌شود؟ افضلی وردپرس-لیلی ری | سئو

شما از چه افزونه ای برای تولید نقشه سایت استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند.

  • اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند.
  • بنابراین هر صفحه‌ای که می‌خواهید به وسیله جست و جوی گوگل یا دیگر موتورهای جست و جو پیدا شود، باید در آن قرار بگیرد.
  • سایت مپی که در وردپرس به صورت پیشفرض جنریت می‌شود، شامل اطلاعاتی مانند تصاویر، ویدیو و سایر اسناد نیست.
  • باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند.
  • حتما توجه داشته باشید که برای آپدیت همیشگی این فایل، این کد را در یک Task Scheduler قرار دهید تا در زمانبندی مناسب اینکار همیشه انجام شود و محتوای آن به روز شود.

همانطور که در متن به آن اشاره کردیم، وجود یک نقشه سبب می‌شود تا محتوای موجود در صفحات شما دقیق‌تر بررسی شده و هنگام خزیدن ربات‌های گوگل بهتر در نتایج جستجو ایندکس شوند. همچنین وجود آن تاثیر بسزایی بر بهتر دیده شدن صفحات و محتوای آپدیت شده وب سایت شما دارد. اگر از CMS مانند WordPress، Wix یا Blogger استفاده می‌کنید، احتمالاً CMS شما قبلاً نقشه را در اختیار موتور‌های جستجو قرار داده است.

بنچ مارکینگ چیست؟ بنچ مارک چه تاثیری بر کسب‌وکارها دارد؟

این نقشه باید تمام صفحات سایت شما را نمایش دهد، اگر همه چیز به نظرتان دقیق و خوب است و مشکلی نمی‌بینید، وقت آن است که سایت‌مپ خود را به گوگل ارسال کنید. اگر از Yoast استفاده نمی‌کنید‌، پلاگین‌های دیگری برای وردپرس در دسترس شما قرار دارند (مثل Google XML Sitemaps) و یا افزونه که می‌توانید برای ایجاد نقشه‌های سایت از آن‌ها استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید.

استفاده از افزونه های مناسب برای بروز رسانی اتوماتیک نقشه سایت

اما گوگل نمی‌تواند تمام محتواهای موجود را به این روش پیدا کند. اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا مجله خبری سئو کردنش نخواهد بود. فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد. در ادامه جزییات این فایل ایکس ام ال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

سئو سایت هتل

آدرس سایت مپ خود را در فیلد Add a new Sitemap قرار دهید و سپس دکمه Submit را بزنید. معمولا سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت پیشفرض نقشه سایت را به صورت اتوماتیک به سایت اضافه می‌کنند اما می‌توان از افزونه Yaost SEO در وردپررس استفاده کنید. اگر قصد افزودن قابلیت ساخت sitemap به صورت خودکار به یک سایت در لاراول را دارید، می‌توانید از پکیج laravel-sitemap استفاده کنید که یک xml sitemap generator است. پیشنهاد می شود نقشه سایت وب سایت را به صورت داینامیک تولید کنید. حتماً از دو تگ و در نقشه سایت وب سایتتان XML استفاده کنید.