نقشه سایت چیست و چگونه موجب بهبود سئو می‌شود؟ افضلی وردپرس-لیلی ری | سئو

در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید. برای اینکار می‌توانید از افزونه‌ها، پکیج‌ها و یا حتی ابزار‌های آنلاین مانند xml-sitemaps استفاده کنید. حال در زیر عنوان Add a new sitemap، آدرس URL نقشه سایت خود را قرار دهید. در این فایل می‌توانیم مسیر نقشه سایت خود را مشخص کنیم تا در صورتی که هر ربات خزشی قصد Crawl سایت ما را داشت، نقشه سایت را هم در اختیار داشته باشد. به بخش امکانات افزونه یوست سئو بروید و نقشه‌های xml سایت را فعال کنید و سپس ذخیره تغییرات را انتخاب کنید. سایت مپی که در وردپرس به صورت پیشفرض جنریت می‌شود، شامل اطلاعاتی مانند تصاویر، ویدیو و سایر اسناد نیست.

  • در واقع این نوع نقشه سایت برای کاربران استفاده میشه تا راحت تر بتونن به محتواهای سایت دسترسی پیدا کنن.
  • بعنوان مثال برای سایت زیر در نقشه سایت محصولات یک سایت فروشگاهی سه عدد از محصولات Exclude شده اند و توسط گوگل فهرست نشده‌اند.
  • اگه سایت شما یه سایت کوچکه و بیشتر محتوای اون به صورت متن است، میتونین از کدهای HTML برای ایجاد نقشه سایتتون استفاده کنین.
  • اما دقت داشته باشید که در هر صورت این فایل پس از خارج شدن از حالت فشرده، همچنان بایستی حداکثر 50 مگابایت باشد.
  • بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند.

برای آدرس‌های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد. در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است. در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. پیشنهاد گوگل استفاده از نقشه سایت و RSS/Atom feeds در کنار هم است.

چگونه سایت مپ بسازیم؟ آموزش ساخت نقشه سایت

آیا گوگل در حال حاضر از کار افتاده است؟ داشبورد وضعیت جستجو را بررسی کنید. در صفحه داشبورد وردپرس، به بخش افزونه‌ها بروید و Yaost SEO را جستجو کنید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به افضلی وردپرس است.

همچنین ممکن است سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد و چند صد صفحه مختلف داشته باشد. در چنین شرایطی خیلی سخت می‌توان اطمینان پیدا کردن که تمامی صفحات به خوبی با هم دیگر لینک شده‌اند. بنابراین ساخت سایت مپ در این حالت هم می‌تواند این اطمینان را در شما به وجود آورد که تمامی صفحات سایت شما ایندکس شده‌اند. همانطور که گفته شد پسوند و فرمت فایل سایت مپ، xml است اما این فایل با پسوند دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند. کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند.

نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟

کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح مجله خبری سئو سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید.

به این ترتیب بدون نیاز به زحمت اضافه صاحب نقشه سایت خودکاری میشوید که خودش هم بروزرسانی شده و نیاز نیست صفحات جدید را به آن اضافه کنید. در ادامه رایج ترین این راه ها را به شما آموزش میدهم و شما هم با توجه به شرایط و نوع سیستم مدیریت محتوای سایت تان، بهترین آن را انتخاب کنید. البته اگر به یک راهنمای دقیق و جامع در مورد ساخت نقشه سایت نیاز دارید حتما مقاله آن را در وبلاگ فرین آکادمی بخوانید. نقشه سایت بسیار مهم است زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا اطلاعات دقیقی در مورد وب سایت شما به دست آورند.