نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap

برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید. سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد. در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید.

هدف ما در مدیر دِو ارائه محتوای غنی و کاربردی در جهت آموزش طراحی و توسعه وب با رویکرد کسب و کار اینترنتی می باشد. تمام تلاشمان را می کنیم که این آموزش ها از کیفیت لازم برخوردار باشد. همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید. در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. کدهای XML معتبر با تگ‌های شروع (بازشونده) “ “ آغاز می‌شوند که یک تگ الزامی است. سپس این تگ با تگ دیگری همچون “” دنبال می‌شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می‌کند.

  • این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند.
  • خبر خوب این است که شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به صورت خودکار، نقشه سایت یا سایت مپ را تهیه کنید.
  • فایل sitemap نباید بیشتر از ۵۰ هزار URL داشته باشد و حجم آن بیشتر از ۵۰ مگابایت نباشد.
  • زمانی که شما از سایت مپ در وب سایتتان استفاده میکنید این پیغام را به موتورهای جستجو میدهید که موتورهای جستجو وارد سایت شما شوند و به خوبی تمامی محتوایی که در وب سایت شما قرار دارد را ایندکس کنند.
  • نقشه سایت یا همان Sitemap می تواند پسوندهایی مانند HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند.
  • اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند.

با وب24 همراه باشید تا با نحوه ی کار با ابزارهای سایت ماز به طور کامل آشنا شوید. ابزار KWfinder یکی از ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است. وب 24 در این مقاله به آموزش کار با ابزار KWfinder به طور کامل پرداخته است.

استفاده از گزارش نقشه سایت به منظور یافتن خطاها

اگر یک نقشه سایت ایجاد کنید و آن را در سایت خود بارگذاری کنید ، در نهایت Googlebot آن را پیدا می کند. با این حال ، شما می توانید روند کار را سرعت بخشید ، و از ربات بخواهید که زودتر به این اطلاعات جدید نگاه کند. برای انجام این کار، باید نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید.

دسته بندی های نقشه سایت

در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید. این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. در مجموعه سایت با سئو ما یک هدف جامع و یک راه مشخص برای رشد کسب و کارها عنوان می کنیم.

با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه. استفاده از نقشه سایت برای وب‌سایت‌های بزرگ بسیار مهم و ضروری است؛ مخصوصا اگر سایت‌ شما در زمینه تجارت الکترونیک باشد. سایت‌مپ به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر صفحات شما را کرال کرده و آن‌ها را سریع‌تر ایندکس کند. یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است. برای فعالسازی این افزونه سئو می توانید از قسمت مخزن وردپرس، yoast را جستجو کرده و آن را نصب کنید. نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید.