نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-لیلی ری | سئو

اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. اگر سایت شما وردپرس است برای ساخت سایت مپ در وردپرس، می توانید از افزونه سئوی یواست استفاده کنید. استفاده از نقشه سایت از این جهت اهمیت دارد که به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات سایت را شناسایی کنند. Sitemap نقشه ای است به موتورهای جستجو اطلاع می دهد یک سایت دارای چه صفحاتی است و میزان اهمیت این صفحات چقدر است.

  • شما با کم کردن و محدودتر کردن تعداد صفحات و URL ها در نقشه سایت هزینه کرال صفحات را مدیریت می کنید.
  • اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود.
  • وب برتر ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ با بیشترین رضایت مندی مشتری در ایران (تهران Tehran).
  • در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود.
  • مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند.

حجم فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت وتعداد آدرس های آن باید کمتر از 10 هزار صفحه باشد. Sitemap.xml/آدرس سایت، مجله خبری سئو کافی است این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این آدرس استفاده کنید.

ساخت نقشه سایت به کمک افزونه google xml sitemaps

نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود.

اولویت بخشیدن به صفحات خاص در نقشه سایت

برای وب­سایت­ های بزرگ که URL آن­ها خیلی زیاد است می­توان فایل های نقشه­ سایت متفاوت و جداگانه ای با توجه به ماهیت و بخش های سایت داشته باشید. نقشه سایت هم انواع متفاوتی دارد که در ادامه به تعدادی از آن اشاره می کنیم. نقشه‌های سایت فردی (یکی برای هر سایت) که همه در یک مکان قرار دارند. در ادامه نحوه ایجاد این فایل از طریق برخی از روش‌های ذکر شده را به شما آموزش می‌دهیم. می‌توانید فایل متنی را به دلخواه نامگذاری کنید، اما باید توجه داشته باشید که باید پسوند این فایل txt باشد.

با کلیک بر روی مشاهده نقشه سایت، تمامی نقشه‌های سایتتان به صورت لیست نشان داده می‌شود. همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند. این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید. سایت جدید با صفحات جدیدی دارید که هنوز به خوبی به آن‌ها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی). می‌دانید که ربات‌های گوگل و سایر crawlهای سطح وب، لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌روند؛ بنابراین اگر سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن است صفحات شما را پیدا نکنند.

سایت مپ HTML

سلام پیام جان… عجیبه یک مقدار سوال چون خودت جواب خودت رو دادی. افزونه Yoast خودش برای شما سایت مپ می سازه و نیازه به استفاده از افزونه های دیگه نیست. مثلاً در عکس زیر می‌بینید که از 116 صفحه سایت 109 تای آن تأیید و ایندکس شده و 7 تا از صفحات یا ایندکس نشده‌اند یا جزو صفحاتی بوده‌اند که به صورت دستی کاری کرده‌اید که از گوگل آن‌ها را بررسی نکند.