نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-لیلی ری | سئو

این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد. در وردپرس از نسخه 5.5 به بعد به صورت خودکار از همه صفحات سایت و همچنین پست‌های سایت، نقشه سایت ایجاد می‌شود. البته نقشه خودکار سایت، تصاویر و ویدئوها و همچنین اخبار سایت را شامل نمی‌شود. سایت مپ خودکار سایت وردپرسی در مسیر /wp-sitemap.xml قرار دارد.

  • ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند.
  • برای طراحی سایت همراه با نقشه سایت اتوماتیک همین حالا اقدام کنید …
  • در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است.

نقشه سایت یا sitemap در واقع یک نقشه راه برای وبسایت شماست که موتورهای جست و جو به کمک آن صفحات مختلف سایت شما را پیدا می‌کنند، محتوای آن را بررسی می‌کنند و سپس در فهرست ایندکس خود قرار می‌دهند. همچنین از طریق نقشه سایت می‌توان به موتورهای جست و جو گفت که کدام یک از صفحات سایت مهم تر هستند. زمانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی شد باید نقشه آن را در سرچ کنسول ثبت کنید، تا گوگل صفحات شما را شناسایی کند و بعد از هربار بروز رسانی نیز آنها را مورد بررسی قرار دهد. اما چگونه نقشه سایت بسازیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که سایت مپ چیست و در ادامه نحوه ثبت سایت مپ گوگل را بیان کرده ایم. سایت مپ یا همان نقشه سایت، یک فایل با فرمت xml است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتواند محتواهای شما را ایندکس کند. سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم.

سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند. در پایین صفحه بخشی به نام “برگه ها” وجود دارد که می توانید گزینه “نمایش برگه‌ها در نتایج جستجو؟” را در وضعیت بله یا خیر قرار دهید. از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید. برای آنالیز بهتر این بخش نیز می توانیم آدرس های آن را در نقشه های سایت کوچکتر گروه بندی کنیم.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. مثلا من یک مطلب تازه ای در سایت قرار می دهم و سریع fetch می کنم .

صفحات noindex را در نقشه سایت خود اضافه نکنید.

در نهایت باید از طریق گوگل وبمستر sitemapها رو به گوگل شناسایی کنی. این مقاله به کوشش رامین محمودی، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید.

ممنون، کل ادرس و که داد من کپی کردم تو قسمت سایت مپ، زد با موفقیت انجام شد، اما در قسمت status سایت مپ سرچ کنسول زده couldn’t fetch. حال به این می پردازیم که چگونه با بهینه سازی نقشه سایت، شاخص های سئو را ارتقا دهیم. در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید.

فایل سایت‌مپ را تا می‌توانید کوچک و کم‌حجم‌تر کنید.

سپس با ورود به آدرس‌های دیگر، همین کار را مجددا انجام می‌دهد و بنابراین به همین شکل فهرستی کامل از آدرس‌های سایت را اصطلاحا کشف می‌کند. ممکن است این لینک‌ها را همان موقع به صورت کامل بررسی و ایندکس کند و یا اینکه این کار را برای یک زمانبندی دیگری موکول کند. موتور‌های جستجو از نقشه مجله خبری سئو سایت xml استفاده می‌کنند تا ساختار لینک سازی داخلی سایت را یاد بگیرند. این فایل اطلاعاتی شامل آدرس پیوند، آخرین تغییر و اولویت لینک را در خود نگه می‌دارد. البته باید توجه داشت که در این فایل بیش از 50 هزار لینک نباید قرار داده شود و همچنین حجم آن نباید از 50 مگابایت عبور کند.

نقشه سایت فعلی خود را با URL‌های مقاله جدید خود به روز کنید و با هر به روز‌رسانی نقشه جدیدی ایجاد نکنید. فقط نشانی‌های اینترنتی مقالاتی را که در دو روز گذشته در سایت منتشر شده‌اند را درج کنید. هنگامی که مقاله‌ها بیش از دو روز قدیمی‌تر شدند، آن URL‌ها را از نقشه سایت News حذف کرده و یا را از URL‌های قدیمی‌تر حذف کنید. مقالات برای یک دوره عادی 30 روزه در فهرست باقی خواهند ماند. خط زیر را در هر بخشی از فایل robots.txt خود وارد کرده و مسیر نقشه خود را مشخص کنید. همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید.