نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد

با این وجود، اگر با کلیت سایت مپ آشنایی بیشتری دارید و مایلید آن را شخصی‌سازی کنید، می‌توانید با اسکرول کردن، وارد بخش Sitemap settings (تنظیمات نقشه سایت)‌ شوید. غالباً برای ساخت سایت مپ در وبسایت‌های وردپرسی، به افزونه‌های مخصوص این کار نیاز داریم. مواردی که در زیر معرفی می‌شوند، بهترین افزونه‌هایی هستند که می‌توانید برای ساخت sitemap.xml حرفه‌ای سایت خود از آنها استفاده کنید.

در هر صورت باید بدانید که نقشه سایت یک فایل ایستا و ثابت نیست و دائما در حال تغییر است، به همین دلیل بایستی از ابزارهایی که اینکار را به صورت خودکار انجام می دهند استفاده کنید. در این مقاله آموزشی سئو 13 راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت آمده است. با انجام این راهکارها می توانید سئو سایت خود را بهبود دهید. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

  • در مطلب “فایل Robots.txt چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم.
  • در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم.
  • این برچسب برای این است که اطلاعات آخرین تغییرات هر صفحه از وب سایت درآن قرار میگیرد.
  • این سایت مپ ها از لحاظ سئو، ارزش چندانی ندارند، ولی با این حال می‌توانند کمی به ایندکس شدن بهتر صفحات کمک کنند.
  • ایراد استفاده از این گونه سایت مپ ها در داینامیک نبودن آنها است.

اما تهیه کردن آن به شکل دستی بسیار زمان بر است و یک آموزش طولانی دیگر را می‌طلبد، بنابراین در این جا فقط به آموزش ساخت سایت مپ با استفاده از ابزارهای مختلف می‌پردازیم. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که موضوع محتوای سایت شما در مورد چیست و چه اطلاعاتی بر روی سایت شما وجود دارد. اما اگر می‌خواهید از ایندکس شدن تمامی صفحات سایت خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که زحمات شما در باب سئو نتیجه بخش بوده، می‌توانید سایت مپ بسازید. گوگل در صفحه راهنمایش برای سایت مپ، به صراحت گفته که اگر لینک دهی داخلی سایت کامل باشد، ربات های گوگل به احتمال زیاد تمامی صفحات سایت را پیدا می‌کنند و آن ها را ایندکس می‌کنند.

HTML Sitemaps

برای ارسال نقشه‌های سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید. در آخر اگر می توانید با کلیک روی دایره آبی رنگ، نقشه ساخته شده را مشاهده کنید. مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید.

اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

بهترین روش های ساخت نقشه سایت

این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد. • نقشه‌های سایت XML اعتبار سایت را منتقل نمی‌کنند؛ URLهای لیست شده لینک اعتبار سایت را مانند لینک HTML بر روی وبسایت شما قبول نمی‌کنند. همچنین می‌توانید نقشه سایت XML خود را در برگه «عمومی» بیابید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، فقط روی دکمه XML Sitemap کلیک کنید. هنگامی که گوگل نقشه سایت شما را کرال کرد‌، بر روی آن در بخش «Submitted Sitemaps» کلیک کنید. این صفحه در نقشه سایت هست اما به دلایلی قابل ایندکس نمی باشد.

استفاده از پلاگین های سایت مپ ساز

در این افزونه، ابزارهای متعددی جهت بهینه کردن سئوی پست‌های وبلاگ تعبیه شده است. بسیاری از امکانات سایت مپ این افزونه در نسخه رایگان افزونه قابل دسترسی است، با این حال برای ایجاد سایت مپ مواردی چون سایت مپ اخبار ‌ و ویدئوها لازم است نسخه پولی آن را فعال کنید. پس از فعالسازی، برای اعمال تغییرات مدنظر خود به سربرگ Sitemaps (نقشه‌های سایت) بروید. ثبت نقشه سایت به بهتر دیده شدن صفحات سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند.