نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل دی ام روم-لیلی ری | سئو

در اینجا ما می‌خواهیم سایت مپ XML بسازیم بنابراین گزینه Create XML Sitemap را انتخاب می‌کنیم. بعد از دانلود و نصب برنامه، کافی است نرم افزار را باز کنید و آدرس سایت خود را در نوار بالایی برنامه وارد نمایید و سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید. سایت مپ XML می‌تواند کمبودهای احتمالی موجود در مورد گرفتن لینک های خارجی یا بک لینک را پوشش دهد. اگر هم سایت تان را با دروپال ساخته اید، xml-sitemap را از سایت رسمیdrupal دانلود و روی سایت تان نصب کنید.

  • زمان و انرژی خود را در عوض بر روی اضافه کردن اسکیما مارک اپ VideoObject در صفحات دارای ویدئو صرف کنید.
  • در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند.
  • همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید.
  • در مطلب “فایل Robots.txt چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم.
  • در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند.
  • در این مقاله نقشه سایت و اهمیت آن و همچنین شیوه ساخت سایت مپ در سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی را توضیح دادیم.

به صورت کلی بهتر است وب‌سایت شما نقشه سایت داشته باشد اما الزامی در داشتن تگ اولویت بندی صفحات نیست. این تگ مشخص می کند که وب‌سایت شما دقیقا از چه پروتکلی (http یا https) استفاده می کند و اگر دامنه وب سایت شما با www در مرورگر نمایش داده شود یا خیر، در این قسمت مشخص می شود. وب‌سایت‌هایی که از پیوندهای داخلی ضعیف (صفحات یتیم) یا به اصطلاح دارای محتوای غنی نیستند، رنج می ­برد مناسب است. اگر URL‌های مختلفی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ یک صفحه دارید، توصیه می‌کنیم فقط به یک نسخه در نقشه های سایت اشاره کنید. با این حال اگر می‌خواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانی‌های اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخه‌های دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگ‌ها حاشیه‌نویسی کنید. سایت اخبار، نوع خاصی از نقشه سایت است که فقط اخبار و مقالات خبری را ایندکس می‌کند.

قرار است که در ابتدا، به‌صورت کامل با ساختار، عملکرد و انواع نقشه سایت آشنا شویم. در ادامه یاد می‌گیریم که چطور نقشه سایت بسازیم و آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم. پس اگر می‌خواهید آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس و معرفی سایت به گوگل را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. نقشه سایت فایلی است که آدرس تمام صفحات سایت در اون قرار میگیره و مربوط با مبحث سئو تکنیال است. بنابراین با ساخت سایت مپ و معرفی اون به گوگل، زمانی که موتورهای جستجو به سایت شما سر بزنن تمام لینک هایی که در نقشه سایت وجود داره رو بررسی میکنن. به این ترتیب تمامی فایل ها، برگه ها و صفحات سایت با سرعت بیشتری ایندکس میشه.

تگ Priority

شما می‌توانید با استفاده از تگ hreflang در مورد نسخه‌های زبان جایگزین URL‌ها، این مورد را به گوگل اطلاع دهید. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند.

آنالیز تخصصی سئوکار

مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید. هیچ شخی و یا کسب و کاری تمایل ندارد که صفحه اصلی کسب و کارش ایندکس نشده باقی بماند. رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است. این برچسب یه برچسب اختیاریه و برای مشخص کردن باز تغییرات بروزرسانی یه صفحه است و مشخص میکنه این صفحه هر چند وقت یه بار تغییر میکنه. لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند.

البته بحث سایت مپ بسیار گسترده است و پیچیدگی های خاص خود را دارد. در اینجا سعی بر این است که بصورت خلاصه کارکرد آن را برای شما مطرح کنیم. هرگونه به روز رسانی در صفحات سایت، توسط Sitemap XML به گوگل اطلاع داده می شود. در این مقاله به طور کامل در رابطه با مفهوم سایت مپ و فایده آن برای افزایش رتبه سایت صحبت می کنیم.

به همین دلیل است که استفاده از Sitemap در بهینه سازی سایت بسیار با اهمیت است. کاربران با استفاده از HTML Sitemap می توانند ساختار صفحات سایت را مشاهده کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند. مجله خبری سئو با کلیک کردن روی دکمه ذخیره تغییرات نقشه سایت ایجاد و فعال میشه. هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید.

موتورهای جستجو مانند گوگل‌، یاهو و بینگ، از سایت‌مپ برای پیدا کردن صفحات مختلف در وب‌سایت‌تان استفاده می‌کنند. همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه نقشه سایت یا سایت مپ است. شما می‌توانید افزونه را به گونه‌ای تنظیم کنید که نقشه سایت را به صورت مرتب به روز رسانی نماید. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که محتواهای سایت شما هر چند وقت یکبار به روز رسانی می‌شوند و اهمیت هر کدام چقدر است.

منتها بایستی دقت داشته باشید که تنها در صورت ایجاد تغییر، دست به بروزرسانی مقدار این تگ کنید. با اینکه نقشه سایت XML تضمینی برای پایش و ایندکس صفحات به شمار نمی رود، اما ساخت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول موجب افزایش شانس انجام این کار می گردد. حتما لیست صفحاتی که باید در گوگل ثبت شوند را در نقشه سایت خود قرار دهید. فرض کنید در وب‌سایت خود پست تایپ‌های مختلفی دارید؛ مانند نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و نمونه کارها. به عنوان مثال شما می‌خواهید برگه‌ها، نوشته‌ها و محصولاتتان در گوگل نمایش داده شوند.