نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟ مدیر دِو-لیلی ری | سئو

در چنین شرایطی بهتر است که از افزونه‌هایی مانند Yaost SEO برایسایت مپ وردپرس استفاده کنیم. با اینکه google XML Sitemap امکانات و آپشن های بیشتری میده و کامل تر و تخصصی تر هست ولی منم مثل دوستمون آقا مهران معتقدم بهتره از یک افزونه استفاده کنید . Yoast افزونه معتبری هست و میشه به نقشه سایتش هم مثل سایر بخش هاش اعتماد کرد. شما فقط به این دلیل که شما در وب‌سایتتان نقشه سایت ندارید، به این معنی نیست که Google صفحات شما را ایندکس نمی­ کند.

  • در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این قسمت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید.
  • فقط صفحاتی که می­ خواهید گوگل آن را ایندکس کند در نقشه سایت قرار دهید.
  • با این حال، اگر وب‌سایت‌های بسیار بزرگی با بیش از URL دارید، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را بررسی کنید زیرا یک فایل نقشه سایت کار را انجام نمی‌دهد.
  • شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید.
  • معمولا سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت پیشفرض نقشه سایت را به صورت اتوماتیک به سایت اضافه می‌کنند اما می‌توان از افزونه Yaost SEO در وردپررس استفاده کنید.

برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. دستور sitemap در فایل robots.txt یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد.

مهم است که Sitemap و Robots.txt شما با هم کار کنند و همکاری داشته باشند. و وقتی به URL‌های آن‎ها نگاهی بی‌اندازیم‌، می‌بینیم این‌ها صفحاتی هستند که از ابتدا نمی‌خواستیم ایندکس شوند. در تب های بعدی به ترتیب آخرین تاریخ به روز رسانی صفحات، اهمیت صفحات و همچنین این که صفحات هر چند وقت یک بار به روز رسانی می‌شوند را مشخص می‌کنید. برای شروع کافی است تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس خود بروید. افزایش احتمال قرار گرفتن محتوای تصویری در GOOGLE IMAGE و GOOGLE VIDEO و جذب بیشتر مخاطب. بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد.

معرفی نقشه سایت به گوگل

شما از چه افزونه ای برای تولید نقشه سایت استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند.

از xml استفاده‌های گسترده‌ای می‌شود و حتی برای توسعه رابط کاربری در اندروید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از آن گوگل می‌تواند متوجه محتوای سایت شما بشود. فایل­ نقشه سایت را در صورتی حجم آن زیاد شد حتما حجم آن را کم کنید. شما با کم کردن و محدودتر کردن تعداد صفحات و URL ها در نقشه سایت هزینه کرال صفحات را مدیریت می کنید. صفحاتی که در نتایج جستجو در وب‌سایتتان نمایش داده می­ شود. علاوه بر این بهترین روش سئو تصاویر استفاده از اسکیما تصاویر براساس ساختار JSON – LD می باشد.

معرفی تگ‌ها

جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است. در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید. جاب تیم در زمینه های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کند. سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید.

همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. اینجاست که نقشه‌های سایت مثل یک قهرمان وارد می‌شوند و سایت شما را نجات می‌دهند. سایت مپ XML مجله خبری سئو به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که محتواهای سایت شما آخرین بار کی به روز رسانی شده‌اند. (تاریخ آخرین به روز رسانی برای گوگل و به طور کلی برای سئو اهمیت ویژه‌ای دارد). سایت مپ های XML بیشتر شبیه یک فایل متنی هستند که لینک های مختلف سایت در آن ها قرار گرفته.

نقشه سایت XML برای تصاویر

این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است. همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند. بیشتر نقشه‌های سایت استاندارد 0.9 را به کار می‌گیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است.

اگر سایت شما سایت مپ نداشته باشه آسیبی به سئو سایت وارد نمی شود ولی ساخت sitemap منجر به بهبود سئو سایت می شود. بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید. برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

آدرس سایت مپ خود را در فیلد Add a new Sitemap قرار دهید و سپس دکمه Submit را بزنید. معمولا سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت پیشفرض نقشه سایت را به صورت اتوماتیک به سایت اضافه می‌کنند اما می‌توان از افزونه Yaost SEO در وردپررس استفاده کنید. اگر قصد افزودن قابلیت ساخت sitemap به صورت خودکار به یک سایت در لاراول را دارید، می‌توانید از پکیج laravel-sitemap استفاده کنید که یک xml sitemap generator است. پیشنهاد می شود نقشه سایت وب سایت را به صورت داینامیک تولید کنید. حتماً از دو تگ و در نقشه سایت وب سایتتان XML استفاده کنید.