نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟ مدیر دِو-لیلی ری | سئو

این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند. من یک سایت فروشگاهی دارم و متاسفانه در هاستینگ مشکلاتی بوجود اومد و سایت من خوابید و بک آپ و چیزی تحوی من ندادند. بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست. که چرا اون url ها رو نشناخته , بصورت دستی هم url صفحه رو وارد می کنم ولی میگه در sitemap نیست. در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده.

دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم. در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود.

  • همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید.
  • این برنامه برای مک، ویندوز و اوبونتو عرضه شده و با استفاده از نسخه رایگان آن می‌توانید تا ۵۰۰ صفحه را در سایت مپ خود قرار دهید.
  • همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند.
  • البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند.
  • سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که موضوع محتوای سایت شما در مورد چیست و چه اطلاعاتی بر روی سایت شما وجود دارد.

سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو کمک می‌کند تا سایت و همه صفحات سایت شما ایندکس شوند. گوگل و دیگر موتورهای جست وجو مثل بینگ و یاهو، با استفاده از نقشه سایت، محتوای سایت شما را شناسایی می‌کنند و این شانس برای وبسایت شما به وجود می‌آید که در صفحات مختلف نتایج جست و جو قرار بگیرد. یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است.

XML sitemaps

این موضوع از ایندکس صفحه توسط گوگل جلوگیری می کند استفاده از این تگ برای صفحاتی که در سایت مهم هستند اما شما نمی خواهید گوگل آن ها را نشان دهد بسیار مفید است (ورود کاربر، ثبت نام و …). البته توجه کنید که استفاده از این تگ فقط برای صفحاتی که نمی خواهید کرال شوند، پیشنهاد می شود پس هنگام استفاده از robot.txt دقت داشته باشید تا به اشتباه یکی از صفحات مهم خود را noindex نکنید. برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید. حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید. اگر از کاربران وردپرس هستید، احتمالا افزونه Yoast SEO را تاکنون در آن نصب کرده اید.

در صورتی که تعداد لینک‌های سایت ما بیش از این مقدار باشد، باید از بیش از یک فایل xml نقشه سایت کمک بگیریم. همچنین به کمک نقشه سایت می‌توانند متوجه شوند که چه لینک‌هایی اولویت بیشتری نسبت به سایر لینک‌ها دارند. برای مثال لینک‌های ناوبری مانند صفحات درباره ما، تماس با ما و… با ثبت نقشه سایت XML، شما به گوگل اعلام می‌کنید چه تعداد صفحه، نویسنده و دسته در سایت خود دارید. با این کار در واقع راه را برای ایندکس موتورهای جستجو هموارتر کردید و آن‌ها را از تغییرات یا به‌روزرسانی‌ها مطلع ساختید. در نتیجه گوگل با سرعت بهتر و بدون مشکل به آنالیز و بررسی سایت شما می‌پردازد که این خود تأثیر مطلوبی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت.

طراحی سایت شرکتی

با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد مجله خبری سئو چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید.

آموزش ساخت نقشه سایت با استفاده از افزونه یوست

اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید. با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید. همانطور که می‌دانید گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خاصی می‌تواند محتوای جدید وب‌سایت‌ها را بررسی کند. این کار توسط ربات‌های خزنده گوگل انجام می‌شود؛ چون از یک صفحه به صفحه دیگر می‌روند به آن‌ها خزنده می‌گویند. این ربات‌ها در حقیقت به لینک‌های داخلی و خارجی سایت توجه می‌کنند.

بنابراین با افزودن درست sitemap، بعد از کراول سایت مپ خواهید دید که وضعیت آن Success و سبز رنگ خواهد شد. در سایت‌های فروشگاهی هم می‌توانید به راحتی نقشه سایت بسازید. ارسال نقشه سایت به گوگل تنها شانس شما را برای ایندکس شدن صفحات سایت شما افزایش می ­دهد.

فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند. آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند. ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند.