نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟ مدیر دِو-لیلی ری | سئو

از نظر من، توسعه‌دهندگان وردپرس به خصوص در ایران، جادوگران حوزه طراحی سایت هستند. چرا که با استفاده از قدرت وردپرس و برنامه‌نویسی، میتوانند هر چیزی را در زمان کم بسازند. به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

  • البته باتوجه به امکانات زیادی که در اختیار کاربران قرار میگیرد زیاد نیازی به استفاده از این نوع نقشه سایت نمی باشد.
  • ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد.
  • سایت شما دارای محتوای رسانه‌ای غنی از قبیل ویدیو و تصاویر بوده و یا در Google News نشان داده شده است.
  • چون گوگل و سایر موتورهای جستجو با کمک نقشه سایت، صفحات جدید سایتمان را پیدا می‌کنند و از به‌روزرسانی صفحات قدیمی هم مطلع می‌شوند.
  • لزومی ندارد که حتما از نقشه سایت HTML استفاده کنید؛ زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو در حال حاضر به سایت‌مپ XML اعتماد می‌کنند.

اهمیت داشتن نقشه سایت برای گوگل بسیار زیاد است؛ چون ربات‌های گوگل همواره در بین صفحات مختلف سایت می‌خزند. اگر لینک سازی داخلی در سایت به درستی انجام نشده باشد، این ربات‌ها سردرگم خواهند شد. اما در مقابل با استفاده از نقشه سایت می‌توانند راه خود را پیدا کنند. فقط صفحاتی که می­ خواهید گوگل آن را ایندکس کند در نقشه سایت قرار دهید. حداکثر ظرفیت تعداد URL (صفحات وب سایت) در نقشه سایت آدرس می باشد. این تگ روزی روزگاری به صورت اختیاری بود و مشخص می­ کند که چقدر از محتوا مقاله شما به نسبت جستجو محتوا توسط موتورهای جستجو تغییر کرده است.

شما با رعایت موارد زیر می توانید از بهینه بودن نقشه سایت خود اطمینان حاصل کنید. سلام، sitemap.xml متناسب با بروزرسانی سایت باید بروزرسانی بشه. هم دستی میتونید انجام بدید و هم برنامه ای پیاده سازی کنید که بعد از انتشار هر پست جدید، این فایل رو هم بروزسانی کنه. از ایک ابزار تولید کننده نقشه سایت داینامیک خارجی استفاد کنید. نقشه های سایت می توانند توسط gzip فشرده شده (نام فایل چیزی شبیه به sitemap.xml.gz خواهد شد) تا در میزان استفاده از پهنای باند سایت صرفه جویی گردد.

وبلاگ

در مورد تگ نیز گفته می‌شود که امروزه دیگر نقش مهمی در سایت مپ ندارد. این مساله به این شکل که شما توضیح دادید عجیب هست و نیاز به بررسی بیشتر داره. آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید. اگر روی علامت سوال گزینه نقشه سایت کلیک کنید قادر خواهید بود، سایت مپ یا سایت‌ مپ‌های خود را ببینید و از صحت آن مطمئن شوید. بقیه تگ‌ها در داخل این تگ قرار می‌گیرد.الزامیدر این تگ آدرس دقیق صفحات سایت قرار می‌گیرد.

ساخت نقشه سایت با ابزارهای آنلاین

فواید داشتن نقشه سایت را می توان کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک بهتر صفحات یک سایت و در نهایت بهبود سئو سایت دانست. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو مجله خبری سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم. اگر بخواهیم نقطه مقابل HTML Sitemaps را معرفی کنیم، باید به XML sitemaps اشاره کنیم.

فهرست خدمات

هنگامی که گوگل نقشه سایت شما را کرال کرد‌، بر روی آن در بخش «Submitted Sitemaps» کلیک کنید. در هر صورت‌، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد‌، توصیه می‌کنیم حتما به آن نگاهی بیندازید و هر جا که لازم است، تغییراتی را به صورت دستی در آن اعمال کنید. در ادامه این مطلب، به نحوه تنظیم نقشه‌های سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو خواهیم پرداخت. افزونه All in One SEO یکی از بهترین افزونه های سئو در وردپرس است. بیش از ۲ میلیون سایت مختلف در دنیا از این افزونه بهره می‌برند. در نهایت نیز کار تهیه سایت مپ XML به پایان می‌رسد و یک مسیر در کامپیوتر خود برای ذخیره فایل سایت مپ انتخاب می‌کنید.

در این مطلب از بلاگ افضلی وردپرس این افزونه را به شما آموزش دادیم امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد. سوالات خود را در قسمت نظرات برای پاسخگویی توسط کارشناسان ما ثبت کنید. همانطور که در بخش قبل گفتیم در صورتی که تمام صفحات سایت شما در سایت مپ موجود باشند، گوگل بهتر می‌تواند محتوا‌های وب سایت شما را کشف کرده و آن‌ها را ایندکس کند. این اطلاعات داخل این فایل می‌تواند شامل گزینه‌های منو اصلی سایت و همچنین لینک‌های موجود در صفحات باشند.