نقشه سایت و تاثیر آن روی سئو + آموزش ایجاد سایت در وردپرس-لیلی ری | سئو

در سایت های بزرگ مثل سایت های فروشگاهی که آدرس صفحات بسیار زیاد است، نقشه سایتی که بر اساس کدهای XML نوشته شده مناسب تر است. زیرا به این ترتیب موتورهای جستجو راحت تر و سریع تر متوجه ارتباط بین صفحات میشن و اون ها رو Crowl میکنن. در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است. به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و …

  • معمولا روی پیش فرض نیم قرار داره ولی مقداری که میتونه بگیره بین 0 تا 1 ست.
  • حداکثر ظرفیت تعداد URL (صفحات وب سایت) در نقشه سایت آدرس می باشد.
  • این راه برای تهیه سایت مپ بسیار ساده و مورد پسند کاربران است.
  • اگر حجم نقشه سایت XML شما به بیش از ماکسیمم مقدار برسد، بایستی آن را به چند قسمت تقسیم نمایید.

ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته باشد. یا احتمال دارد تعداد صفحات سایت شما از کرال باجت‌تان بیشتر باشد. در این صورت می‌توانید از یک ابزار تولید Sitemap شخص ثالث (third-party) مانند XML-sitemaps.com استفاده کنید. این ابزار، یک فایل XML را که می‌توانید از آن به عنوان نقشه سایت خود استفاده کنید‌، در اختیار شما قرار می‎دهد. مثلا، گوگل صفحات وب را تا حد زیادی از طریق لینک‌های موجود در هر صفحه پیدا می‌کند. حالا اگر سایت شما خیلی جدید باشد و فقط تعداد کمی بک‌لینک خارجی در آن داشته باشید‌، سایت‌مپ برای کمک به گوگل در یافتن صفحات مختلف در سایت شما، کمک خیلی بزرگی می‎‎کند.

برای پیدا کردن مشکلات ایندکس سایت‌تان از سایت‌مپ استفاده کنید

با استفاده از بخش گزارش این فایل در سرچ کنسول، سایت مپ را برای گوگل ارسال کنید. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند. در چنین شرایطی اگر مشاهده می‌کنید که صفحات مختلف به یکدیگر ارجاع داده نمی‌شوند می‌توان آن‌ها را در سایت خود فهرست کنید تا مطمئن شوید که گوگل آن‌ها را نادیده نمی‌گیرد. اما این موضوع تا حد زیادی به CMS شما و اینکه از چه برنامه‌ای برای ایجاد سایت‌مپ خود استفاده کرده‌اید نیز وابسته است.

نحوه قرار دادن نقشه سایت در فایل Robots.txt

میخواهید اهمیت یک یا چندی از صفحات سایت خود را نسبت به دیگر صفحه ها افزایش دهید. صفحاتی دارید که به دلیل به کار رفتن کد های ajax، flash و غیره در آن، به سختی توسط موتور های جستجو ایندکس میشوند. این صفحه در نقشه سایت هست اما به دلایلی قابل ایندکس نمی باشد. در غیر این صورت برای ثبت، URL سایت مپ خود را در بخش مربوطه وارد کنید.

اما گاهی برخی صفحات هیچ‌گونه لینک داخلی ندارند و این مساله منجر به دشوار شدن پیدا کردن صفحات برای ربات خزنده گوگل می‌شود. نقشه سایت به پیدا کردن صفحات مختلف سایت شما توسط ربات گوگل کمک می‌کند. این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند. هدف مجله خبری سئو اصلی از ساخت سایت مپ، بهبود بازدید و ایندکس صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجو است. در این مقاله به صورت جامع در مورد ماهیت سایت مپ یا نقشه سایت، اطلاعاتی را دریافت میکنید. در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم.