نقشه سایت و تاثیر آن روی سئو + آموزش ایجاد سایت در وردپرس-لیلی ری | سئو

اولا که داشتن افزونه های زیاد روی وردپرس سرعت سایتتون رو پایین میاره و دوما اینکه yoast نقشه کاملی رو بهتون ارائه میده و بعید می دونم به افزونه دیگری نیاز داشته باشید. من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند. مشکل نقشه سایت XML استاتیک این است که به محض ایجاد یا حذف یک صفحه در وب سایت یا تغییری در محتوا مقاله نقشه سایت شما دیگر بروز نیست و قدیمی است و تگ lastmod در نقشه سایت به بروز نمی شود. برای استفاده از اسکیما تصاویر دروب سایت از schema.org/ImageObject استفاده کنید که بهتری روش برای سئو تصاویر و فراخوانی ویژگی تصویر به موتورهای جستجو می باشد. بنابراین خزنده ­های گوگل با کرال صفحات ، تصاویر را هم پیدا و ایندکس می­ کنند و دیگر نیازی به فایل نقشه سایت جداگانه برای تصاویر سایت و مقالات نیست. نام و آدرس کامل نقشه سایت خود را در فایل robots.txt مشخص کنید.

  • بنابراین ایجاد سایت مپ در سایت می‌تواند نقش مهمی را برای خزنده گوگل داشته باشد تا راحت‌تر بتواند از تغییرات و به‌روز‌رسانی لینک‌ها در سایت آگاهی داشته باشد.
  • با این حال، XML رایج ترین قالب نقشه سایت است که توسط اکثر وب مسترها استفاده می شود.
  • به صلاح نیست دو افزونه Yoast و Google XML Sitemaps با هم نصب باشه.
  • اما امکانات آن به نسبت افزونه های دیگری که تا اینجا معرفی کردیم، کمی کمتر است.

نقشه سایت می‌تواند حداکثر URL داشته باشد و نباید بیش از 50 مگابایت فشرده شود. پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید. اما در حال حاضر با سئوی امروزی امکان ایندکس تصاویر به همراه محتوای صفحه وجود دارد و نیازی به این فایل نیست. سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال‌، می‌توانید ببینید که نقشه سایت بالا شامل لینک‌هایی به ۱۱۶ صفحه وب است. ۱۰۹ تا از این صفحات «valid» و ۶ تای دیگر «Excluded» هستند.

در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند. امروزه همه‌ی ما برای رفتن به مکانی که قرار است برای اولین بار به آن‌جا برویم از نقشه راه یا همان برنامه‌های مسیریاب مثل نشان و ویز استفاده می‌کنیم. ما انتظار داریم این برنامه‌ها، مسیر را به‌درستی به ما نشان دهند و زمان را دقیق تخمین بزنند. سپس گزینه Add a new sitemap را انتخاب کنید تا بتوانید یک آدرس جدید برای نقشه سایت خود به گوگل معرفی کنید. به خاطر داشته باشید که سایت مپ های شما می‌توانند چندتا باشند. مثلاً می‌توانید برای تصاویر و فایل های خود یک سایت مپ جداگانه داشته باشید و آدرس آن ها را به صورت جداگانه در اختیار گوگل قرار دهید.

انجام سئو برای سایت

روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم. به عنوان مثال‌، بیایید این‌طور فرض کنیم که سایت‌مپ شما به ۵۰۰۰ صفحه لینک دارد. و اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه را در این صفحه و در بخش « Submitted Sitemaps» مشاهده کنید. برای ارسال نقشه‌های سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید.

بهترین افزونه نقشه سایت؟

در این مقاله با نقشه سایت و کاربرد آن آشنا می شوید و به شما می گوییم چه طور در سایت های طراحی شده توسطسایت ساز آنلاین یوتاب ، نقشه ی سایت خود را مشاهده کنید. همچنین نحوه معرفی نقشه سایت به گوگل وب مستر تولز را مطرح می کنیم … حتما دقت کنین که تعداد کارکترهایی که برای آدرس صفحه مورد نظر خود قرار میدین از 2048 کاراکتر بیشتر نباشه. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه. در صورت مشاهده‌ی چنین صفحه‌ای، باید برچسب noindex را از آن حذف کنید و مجددا در نقشه سایت ثبت کنید. در صورتی که از یک CMS مانند وردپرس و افزونه یوست استفاده می‌کنید، این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد.

آموزش ساخت نقشه سایت با استفاده از افزونه یوست

برای رفع ارور 404 در سایت های وردپرس، همیشه آسان ترین راه را اول انتخاب کنید. برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید. این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. با توجه به اینکه ساخت XML Sitemap کار سختی نیست، پیشنهاد میکنم از ابتدا یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید.

در ابزار سرچ کنسول ، در منوی Crawl ، در بخش sitrmaps می توانید آدرس نقشه ی سایت خود را وارد کرده و به گوگل معرفی کنید. وب برتر ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ با بیشترین رضایت مندی مشتری در ایران (تهران Tehran). طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، سئو و بهینه سازی ، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی . با این حال، اگر وب‌سایت‌های بسیار بزرگی با بیش از URL دارید، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را بررسی کنید زیرا یک فایل نقشه سایت کار را انجام نمی‌دهد.

اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد. می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید. با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت مجله خبری سئو این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند. به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند.