مصاحبه سئو: ممیزی بلوغ سئو و نحوه شروع یک شغل در سئو – با گریس فرولیچ


مجموعه مصاحبه های سئو و دیجیتال مارکتینگ لومار این هفته با گفتگوی بین آنها ادامه دارد سئوی فنی ارشد، جیمی ایندیگو، از تیم خدمات حرفه ای لومار، و گریس فرولیچ، مشاور سئو در Brainlabs Di،al (و اخیراً اولین سخنران در کنفرانس BrightonSEO در ماه گذشته).

این دو در مورد ممیزی بلوغ SEO، مفاهیم جستجوی کل نگر و نحوه تغییر مشاغل از بازاریابی دیجیتال به SEO صحبت می کنند.

مصاحبه کامل آنها را در زیر بشنوید یا متن خلاصه شده را بخو،د.

جیمی: این دومین روز ما در BrightonSEO است، و با من، Grace Frolich را دارم. خوش آمدی!

رحمت: بسیار از شما متش،.

جیمی: پس در مورد چی صحبت کردی؟ [at BrightonSEO]? ،وان پنل شما چه بود؟

رحمت: من در مورد ممیزی بلوغ نهایی SEO صحبت کردم.

جیمی: اوه “نهایی.”

رحمت: منظورم این است که “نهایی” ذهنی است، حدس می‌زنم، اما فکر می‌کنم خیلی خوب است!

جیمی: همه چیز را به من بگو، دوست دارم بشنوم. بلوغ سئو به چه م،است؟

رحمت: اساسا اینطور است سنجش بلوغ یک وب سایت در صنعت آن. بنابراین در ممیزی، این یک فرآیند هفت مرحله ای است. هر مرحله چک لیست و معیارهای خاص خود را دارد و از 1 تا 5 امتیاز داده می شود (پنج که بالاترین امتیاز است). و سپس همه را از طریق ممیزی بررسی کردم، چه چیزی را باید بررسی کرد، چه چیزی را جستجو کرد، و در پایان، ،وجی ها چیست.

جیمی: آره. و ،وجی به ،ی اجازه می دهد تا در مورد چه چیزی اقدام کند؟

رحمت: بنابراین سه ،وجی اصلی وجود دارد که در مورد آنها صحبت کردم. اولین ،وجی واقعاً بردهای سریع است. درک اینکه فرصت ها کجا هستند. و شما یک لیست اولویت بندی شده از اقدامات، مراحل بعدی خواهید داشت. و سپس، در نهایت، به شما کمک می کند یک استراتژی سئو و یک نقشه راه تنظیم کنید.

جیمی: پس این چیزی اساسی است که شما در حال استفاده از یک مشتری جدید و ایجاد آن رابطه هستید.

رحمت: دقیقا. این برای مشتریان جدید، ورود به سیستم، آشنایی با وب‌سایت‌هایی که چندان با آن‌ها آشنا نیستید بسیار مفید است – مواردی از این قبیل.

جیمی: من این را دوست دارم زیرا نمی تو،م چیزی را که نمی بینیم درست کنیم. این کمی شبیه ،یدن یک خانه است، باید نقشه‌بردار را وارد کنید تا واقعاً زمینی را که روی آن قرار دارد، بازرسان ببینند که سقف چگونه کار می‌کند، همه آن قطعات.

رحمت: من در خانه سازی متخصص نیستم، اما بله، به نظر می رسد که این چیزی است که هست.

جیمی: فکر می کنم منطقی است. شما یک لیست اولویت بندی شده از مواردی دارید که بعد از این بازرسی روی آنها کار می کنید که بسیار پیش می رود، “بسیار خوب، پس باید سوراخ سقف را تعمیر کنیم. این کلید است.» یا شاید چیزی بسیار ساده است، ما سایتی داریم که (در یک دنیای کامل) سئو واقعاً در ا،یستم خود گنجانده شده است و ایجاد، بازنشستگی و معماری اطلاعات صفحات جدید را مدیریت می کند. (این به ندرت اتفاق می‌افتد، اما حداقل می‌تواند یک نقطه شروع و زمینه محکم برای ساخت هر قابل تحویلی فراهم کند.)

رحمت: دقیقا.

جیمی: این اولین باری بود که در برایتون حضور داشتی؟

رحمت: آره.

جیمی: به ،وان یک شرکت کننده؟

رحمت: فقط همیشه.

جیمی: پس تو واقعا دوبرابر شدی. شما می گویید، “این اولین بار است که در برایتون هستم و این اولین بار است که در جمع صحبت می کنم.» من برای آن اینجا هستم. چه چیزی شما را برای انجام این پرش ترغیب کرد؟

رحمت: صادقانه بگویم، وقتی وارد سئو شدم، یکی از اه،م این بود که سخنر، عمومی انجام دهم. فکر می‌کنم واقعاً از سخنرانان فعلی، سخنرانان چاشنی بیشتر، در سئو الهام گرفته‌ام. من برخی از صحبت های آنها را آنلاین تماشا کردم و فکر کردم، “می د،د، من واقعاً دوست دارم این کار را انجام دهم.”

جیمی: از طریق این تجربه چه چیزی یاد گرفتی؟

رحمت: ای خدا. ی،ی چی یاد نگرفتم؟ فکر می‌کنم اصلی‌ترین چیزی که یاد گرفتم این بود که واقعاً تا چه حد می‌توانم به خودم فشار بیاورم. همه چیز در مورد این است که به خودتان ایمان داشته باشید، که می تو،د آن را انجام دهید. و من انجام دادم.

جیمی: پس چه چیزی باعث شد وارد سئو شوید؟

رحمت: این در واقع داستان دیگری است.

جیمی: من برای داستان ها اینجا هستم. به م،ای واقعی کلمه، من میکروفون را آوردم.

رحمت: سئو شغل دوم من است.

جیمی: واقعا؟ از چه چیزی شروع کردید؟

رحمت: من قبلا در بازاریابی مد در نیویورک کار می کردم. بنابراین بسیار متفاوت است. بازاریابی سنتی بیشتر بر محصول متمرکز بود. در آن زمان من حتی نمی دانستم سئو چیست. من نمی دانستم این یک چیز است.

جیمی: بسیاری از مردم یک سوال از گوگل می پرسند و تصور می کنند که فقط جواب دارد بدون اینکه متوجه شوند یک صنعت کامل از افرادی وجود دارند که حرفه شان دستکاری این نتایج است. پس چه چیزی شما را از مد به اینجا رساند؟

رحمت: بعد از ده سال احساس کردم که گیر کردم. راستش محیط نسبتاً سمی بود.

جیمی: شیطان پرادا می پوشد، اینطوری بود؟

رحمت: ی،ی مال من نیست شخصی تجربه کردم، اما من داستان هایی مشابه آن را شنیده ام. و بسیار دشوار است که به سمت بالا حرکت کنید یا حرفه خود را به جایی که می خواهید در مد ببرید. خیلی سخت.

جیمی: پس آیا خودت را در یکی از آن مکان‌های سخت‌تر پیدا کردی و تصمیم گرفتی که تغییر را انجام دهی؟

رحمت: بله، ،یبی از اینها بود و نمی خواستم در محیطی باشم که از من حمایت نمی کرد.

جیمی: قطعا. و سئو یکی از صنایع پشتیب، کننده است. جامعه بسیار زیادی در آن وجود دارد.

رحمت: این چیزی است که من پیدا کردم و برای آن بسیار سپاسگزارم. پس حدس می زنم بعد از ده سال [in fa،on]، من کارم را رها کردم. من به اندازه کافی خوش شانس و ممتاز هستم که این کار را انجام دهم و استراحت کنم و بفهمم چه می خواهم.

جیمی: این گام را به عقب بردارید، چشم انداز را دوباره ارزیابی کنید، خودتان را انجام دهید خود حسابرسی بلوغ برای یک حرفه و بروید، «ما منابع و قابلیت‌ها را داریم که به جلو برویم و این تغییر را ایجاد کنیم».

رحمت: بله دقیقا. من برای بسیاری از مشاغل سطح ابتدایی در بازاریابی دیجیتال، برای شش ماه خوب درخواست دادم. من برای کارآموزی اقدام کردم. و سپس، یک روز، ،ی به من بازگشت. من یک دوره کارآموزی را در نیویورک گرفتم و آن سه ماه بود.

جیمی: این یک شاهکار کوچک نیست، این یک کار بسیار رقابتی است.

رحمت: از اینکه واقعاً چیزی به دست آوردم شگفت زده شدم، اما واقعاً خوشحال شدم. در آن زمان Amsive یا Path Interactive در آن زمان بود.

جیمی: آه، با لیلی ری؟

رحمت: آره با لیلی بنابراین سه ماه در گروه او به ،وان کارآموز کار کردم. انصافاً این یکی از بهترین تجربیات کارآموزی بود که تا به حال داشته ام. من قبل از آن سه، چهار، پنج دوره کارآموزی داشتم.

جیمی: و این یکی شما را بعد از سه ماه در جایی قرار می دهد که از یک کارآموز به یک موقعیت تمام وقت بروید. شما اکنون با Brainlabs هستید.

رحمت: بله من هستم.

جیمی: برای Brainlabs چه کار می کنی؟

رحمت: من یک مشاور سئو هستم.

جیمی: عالیه پس با مشتریان کار می کنید؟

رحمت: آره. روبروی مشتری. من حساب ها را هدایت می کنم. من همچنین در حساب های دیگر دوم هستم و با همکارانم کار می کنم.

جیمی: بنابراین یک شبکه پشتیب، خوب در داخل نیز.

رحمت: دقیقا. ما همه در مورد حمایت داخلی هستیم، مطمئن شویم که همه با هم رشد می کنند، که، می د،د، من آن محیط را دوست دارم.

جیمی: محیط زیبایی به نظر می رسد. فرصتی برای بالا بردن سطح بسیار مداوم، و پشتیب، برای گفتن، “هی، من می خواهم به برایتون بروم و می خواهم برای اولین بار صحبت کنم.” و این پشتوانه را داشته باشید. من آن را دوست دارم.

در کار خود با مشتریان، سه چالش بزرگ یا ال،ای تکراری را که در راه است، چه می‌بینید؟ این می تواند با روابط مشتری باشد، می تواند در سایت های آنها یا در کل صنعت باشد.

رحمت: چیزی که به ذهن می رسد این است که مشتری به نقطه ای برسد که به شما اعتماد کند. این یک منحنی یادگیری بزرگ است. وقتی اولین مشتری ام را داشتم، فقط ایجاد رابطه نبود. این واقعاً در مورد این است که بفهمید چه چیزی بیشتر به مشتری کمک می کند، زیرا آنها همیشه به شما نمی گویند. به نوعی باید کمی حفاری کنید.

جیمی: و گاهی اوقات انتظارات آنها با واقعیت مطابقت ندارد.

رحمت: بله دقیقا. و گاهی اوقات دانستن چه سؤالاتی است زیرا گاهی اوقات مشتری چیزی را می خواهد یا انتظار دارد. می د،د، شما آن را تفسیر می کنید، فکر می کنید، “خوب، این چیزی است که آنها می خواهند.” اما در واقع، آنها به چیز دیگری نیاز داشتند. می دانم که بسیار انتزاعی است.

جیمی: چیزی که می خواهیم همیشه آن چیزی نیست که به آن نیاز داریم.

رحمت: فکر می کنم این چالش برانگیزترین چیزی است که من پیدا کرده ام.

جیمی: لحظه مورد علاقه شما برایتون تا کنون چه بوده است؟

رحمت: البته من عاشق تماشای گفت،ا هستم، مخصوصاً گفت،ایی که حدس می‌زنم بسیار کاربردی هستند، یا با مشکلات ما صحبت می‌کنند، روزانه با چه چیزهایی سروکار داریم. این چیزی است که برای ما قابل ارتباط است.

این چیزی است که من واقعاً در مورد شرکت در کنفرانس ها دوست دارم. شاید شما با مشکلی دست و پنجه نرم می کنید، و با همکاران صحبت می کنید – مثل این می گویید که “من مطمئن نیستم اینجا چه کار کنم.” و صحبت ، با همکارانتان بسیار خوب است. آنها تجربیات مختلفی دارند، اما خوب است که با…

جیمی: … جامعه! تخصص ها و سوله های زیادی وجود دارد [in SEO]، و برخی از مردم وجود دارد [you can ask,] «هی، چه ،ی می‌داند وقتی که تشخیص پلتفرم برای React فعال است چگونه رفتار کند؟» فقط سوالات بسیار مهمی وجود دارد که فقط تعداد کمی از افراد می‌توانند به آنها پاسخ دهند. اما دانستن اینکه آن افراد چه ،، هستند، چنین سودی است.

رحمت: واقعا هست.

جیمی: آیا اسپیکرهایی وجود دارد که از آن غافلگیر شده باشید؟

رحمت: منظورم این است که من شخصاً افراد خاص را تحسین می کنم. البته من عاشق آریج هستم [from Women in Tech SEO].

جیمی: کی آریج رو دوست نداره؟

رحمت: من همچنین صحبت های کریستال کارتر را خیلی دوست داشتم.

جیمی: کریستال کارتر از Wix به تازگی آن را از آب بیرون آورده است.

رحمت: او واقعا دارد. اما چند نفر دیگر نیز. البته، من باید همکارم در Brainlabs، صحبت های آرپان را فریاد بزنم. اون هم عالی بود

جیمی: آرپان در مورد چی صحبت کرد؟

رحمت: او صحبت کرد جستجوی کل نگر. این چیزی است که ما در تلاش هستیم تا مشتریان خود را در Brainlabs به سمت آن سوق دهیم.

جیمی: برای ،، که آشنایی ندارند، به ما کمک کنید جستجوی کل نگر را درک کنیم.

رحمت: بنابراین جستجوی کل نگر اساسا یکی است [view of] جستجو – اولویت بندی ارگ،ک، اما در مورد کار ، نیز هست با یکدیگر با جستجوی پولی، در کنار ارگ،ک، برای تسلط بر SERP.

جیمی: منظورم این است که صفحه اول بیشتر تبلیغات است، بنابراین.

رحمت: دقیقا. من واقعا در مورد آن هیجان زده هستم. بالقوه کار با مشتریان برای استفاده از آن، از ممیزی بلوغ استفاده کنید. اینها چیزهایی است که من شخصاً بدون یک طرز فکر گروهی و همکاری نمی توانستم به انجام برسانم.

جیمی: فکر می کنم همکاری کلیدی است. این واقعاً چگونه می تو،م در سئو دوام بیاوریم. طاقچه ها و تخصص ها و خطوط لوله بسیار زیادی وجود دارد.

بنابراین برای ،، که ممکن است برای اولین بار در یک کنفرانس سئو شرکت کنند یا حتی در یک کنفرانس سئو شرکت کنند [speak]، پروانه در معده، احساس به صدا در آمدن، چه توصیه ای به آنها می کنید؟

رحمت: ی،ی قبلاً به این موضوع اشاره کردم. این واقعاً در مورد این است که باور داشته باشید که می تو،د آن را انجام دهید، به خودتان ایمان داشته باشید. اما این هم در مورد… من شخصاً آنقدر تمرین کردم که تقریباً زم، که بالا،ه روی صحنه رفتم، به نوعی ماهیت دوم بود. یه جورایی خودم غافلگیر شدم تازه جاری شد و خوب بود. اما من قطعاً می گویم از جامعه خود استفاده کنید، از شبکه پشتیب، خود استفاده کنید و در مقابل همکاران و دوستان خود تمرین کنید.

جیمی: افرادی که قرار است در ردیف اول حضور داشته باشند از تماشای شما هیجان زده هستند.

از اینکه امروز به من ملحق شدید بسیار متش،، گریس. برای افرادی که ممکن است بخواهند با شما تماس بگیرند یا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند، چگونه می توانند با شما تماس بگیرند؟

رحمت: اوه، من روشن هستم لینکدین. این احتمالا بهترین راه است. من واقعا توییتر کار نمی کنم!

جیمی: این منصفانه است. ما نمی تو،م همه را مجبور کنیم که به فرقه سئو در توییتر بپیوندند. از اینکه امروز به من پیوستید بسیار سپاسگزارم. امیدوارم روز دوم فوق العاده ای داشته باشید و بیایید با هم در ارتباط باشیم.

رحمت: بسیار از شما متش،.


این مقاله بخشی از لومار است مجموعه مصاحبه سئو و بازاریابی دیجیتال.

جیمی ایندیگو بخشی از تیم خدمات حرفه ای لومار است.


منبع: https://www.lumar.io/blog/qa/seo-interview-seo-maturity-audits-and-career-swit،g-to-seo/