محسن زمانی نقشه سایت چیست؟ اقداماتی برای افزایش سئو-لیلی ری | سئو

مشکل از اینجا شروع می شود که به دلیل درهم ریختگی آدرس ها در هر یک از نقشه های سایت، نمی توانیم به بخش دارای مشکل پی ببریم. در عوض نام گذاری نقشه های سایت بر اساس آدرس های موجود در آن، می تواند به ما در این کار کمک زیادی کند. همراه با توسعه وب و اینترنت، گوگل و سئو نیز در حال تحول هستند. چیزی که تا دیروز به عنوان یک توصیه خوب محسوب می شد، امروزه دیگر چنین ویژگی ندارد.

  • سپس با زدن دکمه start کمی منتظر بمونین تا عملیات انجام بشه.
  • سایت مپ XML لیستی از صفحات مهم وب سایت را برای موتورهای جستجو آماده می کند.
  • افزونه Sitemap by BestWebSoft یکی دیگر از افزونه های قوی برای تهیه سایت مپ است.
  • گوگل URL‌ها را به ترتیبی که در نقشه سایت شما ظاهر می‌شوند بررسی نمی‌کند و این فرایند به صورت رندوم انجام می‌شود.

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر سایت شما اختصاصی توسعه داده شده باشد، می‌توانید از توسعه دهنده بک‌اند سایت خود بخواهید تا پکیجی برای ساخت سایت مپ به صورت خودکار به سایت شما بیفزاید. با استفاده از نقشه سایت گوگل می‌تواند صفحات سایت شما را به خوبی بررسی کند؛ بنابراین می‌تواند در سئوی سایت تأثیر گذار باشد، اما سئو فقط به این مورد مربوط نمی‌شود. در صورت نداشتن لینک‌های داخلی، موتورهای جستجو سراغ سایت مپ می‌روند.

به این ترتیب فایل سایت مپ شما آماده می‌شود و می‌توانید آن را در دایرکتوری سایت خود آپلود کنید. در ادامه به شما می‌گویم که چگونه در گوگل کنسول به گوگل بگویید که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده. تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند. به طور مثال نباید قسمتی از آدرس ها با WWW و قسمتی از آنها بدون این پروتکل ثبت شوند. گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود. گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید.

سرفصل آموزش رایگان سئو (مبتدی)

به طور کلی بهترین راه این است که نرم‌افزار وب سایت شما آن را برای شما تولید کند. به عنوان مثال می‌توانید URL‌های سایت خود را از پایگاه داده (دیتابیس) خود استخراج کنید و سپس URL‌ها را به صفحه نمایش یا فایل واقعی روی سرور وب خود صادر کنید. در مورد این راه حل با توسعه‌دهندگان یا مدیر سرور خود صحبت کنید.

به موازات آن، نقشه سایت HTML با هدف کمک به کاربران انسانی طراحی شده است. زمان ویرایش مطلب در وب سایت هایی که تولید محتوای زیادی می کنند می تواند به گوگل کمک کند تا درک بهتری از فعالیت آنها داشته باشد. در واقع این تگ، ابزاری برای اطلاع دادن به گوگل مبنی بر ایجاد تغییرات در صفحه است.

سایت مپ HTML

ساخت اون به مراتب ساده تر از یافتن ابزاری برای تبدیل اونها به همدیگست. این گونه می توانیم دسته ای از مطالب سایت را که دارای مشکل ایندکس مجله خبری سئو است را شناسایی نماییم. همانطور که مشاهده نمودید با ایجاد نقشه های سایت اختصاصی برای هر بخش می توانید به روند عیب یابی سایت سرعت ببخشیم.

از آنجا که گوگل توجه چندانی به برچسب‌های ، و ندارد، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در نقشه سایت خود قرار ندهید. همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید. برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید. هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را با ایجاد نقشه جدید و یا مواردی از این دست گول بزنید تا صفحات شما را مجددا ایندکس کنند. این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود.

زیرا این صفحه ارزش و محتوای چندان خوبی ندارد و این مسئله باعث می‌شود که در مجموع رتبه سایت شما کاهش پیدا کند. در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است. پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند.

افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو برای وب سایت های وردپرسی است. عملکردهای مهم زیادی را برای بهبود سئوی وب سایت شما انجام می دهد. و یکی از این عملکردهای مهم این است که به شما امکان می دهد یک فایل نقشه سایت به روز برای وب سایت خود ایجاد کنید. نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید.

سپس با زدن دکمه start کمی منتظر بمونین تا عملیات انجام بشه. اگه سایت مپ شما بر اساس کد های HTML است گزینه Creat html sitemap رو انتخاب کنین. اما اگه هدف شما ساخت نقشه سایت بر اساس کد های XML است باید روی Creat xml sitemap کلیک کنین. میتونین این فایل رو روی سایت خودتون به سادگی آپلود نمایین. نقشه سایت هرگز تضمین نمی کند که یک صفحه وب خاص در لیست موتورهای جستجو رتبه بندی می شود. نقشه سایت بررسی و فهرست شدن صفحات سایت شما را برای گوگل تسهیل می‌کند.