محسن زمانی نقشه سایت چیست؟ اقداماتی برای افزایش سئو-لیلی ری | سئو

قرار است که در ابتدا، به‌صورت کامل با ساختار، عملکرد و انواع نقشه سایت آشنا شویم. در ادامه یاد می‌گیریم که چطور نقشه سایت بسازیم و آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم. پس اگر می‌خواهید آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس و معرفی سایت به گوگل را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. نقشه سایت فایلی است که آدرس تمام صفحات سایت در اون قرار میگیره و مربوط با مبحث سئو تکنیال است. بنابراین با ساخت سایت مپ و معرفی اون به گوگل، زمانی که موتورهای جستجو به سایت شما سر بزنن تمام لینک هایی که در نقشه سایت وجود داره رو بررسی میکنن. به این ترتیب تمامی فایل ها، برگه ها و صفحات سایت با سرعت بیشتری ایندکس میشه.

در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود. در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد.

  • ساخت سایت مپ و استفاده از آن به تنهایی تضمین کننده افزایش رتبه شما نیست.
  • وقتی نقشه سایت را برای اولین بار ثبت می کنید در وضعیت انتظار قرار می گیرد، پس از پردازش و بررسی های گوگل که احتمالا چند روزی طول خواهد کشید به وضعیت “Success” تغییر پیدا می کند.
  • این تگ اجباری و دارای یک مقدار ثابت می باشد و مشخص کننده آدرس وب‌سایت می باشد.
  • همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، نقشه سایت را از لحاظ ساختاری می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد.
  • برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید.
  • شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

به همین دلیل است که استفاده از Sitemap در بهینه سازی سایت بسیار با اهمیت است. کاربران با استفاده از HTML Sitemap می توانند ساختار صفحات سایت را مشاهده کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند. با کلیک کردن روی دکمه ذخیره تغییرات نقشه سایت ایجاد و فعال میشه. هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید.

آموزش های جامع

منتها بایستی دقت داشته باشید که تنها در صورت ایجاد تغییر، دست به بروزرسانی مقدار این تگ کنید. با اینکه نقشه سایت XML تضمینی برای پایش و ایندکس صفحات به شمار نمی رود، اما ساخت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول موجب افزایش شانس انجام این کار می گردد. حتما لیست صفحاتی که باید در گوگل ثبت شوند را در نقشه سایت خود قرار دهید. فرض کنید در وب‌سایت خود پست تایپ‌های مختلفی دارید؛ مانند نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و نمونه کارها. به عنوان مثال شما می‌خواهید برگه‌ها، نوشته‌ها و محصولاتتان در گوگل نمایش داده شوند.

صفحات noindex را در نقشه سایت خود اضافه نکنید.

شما می‌توانید با استفاده از تگ hreflang در مورد نسخه‌های زبان جایگزین URL‌ها، این مورد را به گوگل اطلاع دهید. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند.

نکاتی درباره سایت‌مپ

ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود. سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی مجله خبری سئو باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. برای راه اندازی بخش بلاگ سایتمون، به ناچار بر روی ساب دامین مجبور شدیم سایت رو با cms وردپرس بالا بیاریم.

در اینجا ما می‌خواهیم سایت مپ XML بسازیم بنابراین گزینه Create XML Sitemap را انتخاب می‌کنیم. بعد از دانلود و نصب برنامه، کافی است نرم افزار را باز کنید و آدرس سایت خود را در نوار بالایی برنامه وارد نمایید و سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید. سایت مپ XML می‌تواند کمبودهای احتمالی موجود در مورد گرفتن لینک های خارجی یا بک لینک را پوشش دهد. اگر هم سایت تان را با دروپال ساخته اید، xml-sitemap را از سایت رسمیdrupal دانلود و روی سایت تان نصب کنید.