فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟-لیلی ری | سئو

اگر به محصولات و خدمات ما نیاز دارید، از طریقسایت انگلیسیبا ما در ارتباط باشید. ما برای شما هموطنعزیز❤️ راهنمای فارسی محصولات را ارسال می‌کنیم و امکان خرید ریالی با تخفیف ویژه را برایتان فراهم می‌نماییم. در این حالت یکی از راه حل‌های پیشنهادی گوگل، استفاده از تگ noindex در هدر صفحه مورد نظر است.

این دستور به مانند یک کلید عمل می کند برای باز کردن پوشه ها. با این کد آدرس صفحه ای را که می خواهید ربات ها به آن دسترسی نداشته باشند، پنهان می کنید. به عنوان مثال می توانید دسترسی به پوشه تصاویر و ویدیو ها را و یا صفحه ادمین سایت را با این کد ببندید. موارد خاصی نیز وجود دارد که نمی‌خواهید هیچ بودجه خزشی را برای بازدید گوگل در صفحاتی با تگ noindex هدر دهید.

  • این قوانین به موتورهای جستجو دستور می‌دهد که از فایل‌های اصلی وردپرس شما استفاده نکنند، اجازه فهرست‌بندی و ایندکس کلیه مطالب را داشته باشند و همچنین دسترسی به نقشه‌های XML سایت را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.
  • به همین جهت است که سئوکاران برای بهبود سرعت سایت، دسترسی ربات ها را محدود می کنند.
  • این اقدام تنها بایست در ابتدای ساخت وب سایت انجام شده و در آینده در هنگام بررسی سئو سایت مورد توجه قرار گیرد.
  • علاوه بر این شما می توانید با کلیک روی گزینه ” FILE+” طبق تصویر زیر، در فیلدNew File Name، فایلی را با نامrobots.txtوارد کرده و در نهایت Create New File کلیک کنید تا فایل شما ساخته شود.
  • همانطور که متوجه شدید، اگر فایل رباتی در کار نباشد، خزنده‌های موتور جستجو گوگل سرشان را می‌اندازند پایین و هرچیزی که جلو دستشان برسد را بررسی می‌کنند.

آقا مشکل حل شد، سپاس به خاطر پشتیبانی خوبتون حتما ربات اینستاگرام رو هم از شما خواهم خرید.. پشتیبانی خیلی خوبی داریدو100% ازتون راضیم،هم بسته تلگراموخریدم هم اینستاگرام وانشالله هر روزامکانات جدیدی بهش اضافه بشه. من فکرمیکردم فقط در محصولات خارجی این ربات ها وجود داره که در اشتباه بودم..

دلایل اصلی استفاده از فایل robots.txt

Robots.txt هر سایت مختص همان سایت است و ممکن است برای سایت شما عملکرد مناسبی نداشته باشد و فرایند ایندکس شدن صفحات سایت را دچار اختلال کند. اگر در فایل Robots دستور دهید که ربات‌های گوگل اجازه دسترسی به صفحاتی را ندارند، این صفحات کلاً بررسی نمی‌شوند اما هیچ تضمینی وجود ندراد که این صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشود. امکان دارد ربات‌ها از طریق لینک‌هایی که به همان صفحه مجله خبری سئو داده شده‌اند و کمک گرفتن از همان انکر تکست لینک، صفحه را ایندکس کنند. در حال حاضر بهترین راه برای حذف صفحه‌ای از نتایج جستجو، اضافه کردن دستور noindex در قسمت head صفحه‌ها است. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه‌هایی برای این کار وجود دارد و در غیر اینصورت باید از طراحی وبسایت خود بخواهید که امکاناتی برای افزودن این کد‌ها یا دستورات در قسمت هد هر صفحه فراهم کند.

اما دستور htaccess که شما می فرمائید رو بنده نمیدونم به چه شیوه ای عمل میکنه اگه شما میتونید تو این زمینه فیلم یا آموزشی ارائه بدبد که تست کنم ممنون میشم . اگر وبسایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل متصل کرده باشید، وقتی این ابزار تست را باز کنید از شما می‌خواهد که سایت متصل شده مورد نظر را انتخاب کنید. فایل robots.txt خود را پیدا کرده و آن را برای ویرایش باز کنید. دستور جدیدی که می‌خواهید را وارد کنید و بعد آن را ذخیره کنید. از این دستور می‌توان به دو شکل در فایل robots.txt استفاده کرد.

فایل robots.txt و کاربردهای آن در سئو

البته بهتر است برای اطمینان بیشتر و جلوگیری صددرصد از ایندکس اینگونه صفحات از تگ noindex هم استفاده کنیم که در جلوتر به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. این ابزار به صورت خودکار این فایل را برداشته و آن را تست می کند. همه خطاهای احتمالی و خطرات و ایرادها را همینجا به شما تذکر می دهد. به اطلاع شما عزیز می رسانم که با توجه به افزایش قیمت سراسری در کشور و به روز رسانی‌هایی که روی تمامی ربات ها انجام و منتشر شده است، قیمت تمامی محصولات رباتیک تا 2/5 برابر افزایش پیدا کرده است . من سئو کارم …اولش فکر میکردم کلک پوله…..ولی با مشورت با آقای تعالی این ربات رو خریدم …میشه از 20 بهش 18 داد….

فایل robots حاوی دستورالعمل‌هایی برای صدور یا عدم صدور مجوز دسترسی ربات‌ها به شاخه‌های مختلف وبسایت است. همچنین دستورالعمل‌های استاندارد و غیراستاندارد دیگری از جمله تعریف نقشه سایت، تعریف دامنه‌ی اصلی سایت، قوانین دسترسی ترکیبی، و زمانبندی مراجعه‌ی ربات به وبسایت می‌توانند در این فایل درج شوند. فایل robots.txt دستورالعمل هایی را برای ربات ها مشخص می‌کند. یک ربات خوب، مانند یک خزنده وب یا یک ربات فید خبری، سعی می‌کند قبل از مشاهده هر صفحه دیگری در یک دامنه، ابتدا از فایل robots.txt بازدید کند و دستورالعمل های آن را دنبال کند. ربات بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را بررسی می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند.