فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟-لیلی ری | سئو

بنابراین برای تهیه یک فایل robots.txt مناسب و عالی ما نیز باید با این دستورات و نحوه تفسیر آن‌ها توسط ربات‌ها آشنا باشیم. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دستوراتی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانیم برای ربات‌های مختلف قوانین بخصوصی را برای بررسی سایت‌مان مشخص کنیم. همانطور که تا اینجا متوجه شدید، برای حذف کامل یک فایل خاص مانند فایل‌های PDF یا تصاویر از نتایج گوگل، می‌توان به کمک محدودیت‌های فایل robot اینکار را به صورت کامل انجام داد. گوگل که به خوبی از این موضوع آگاه است، برای اینکه به تجربه کاربری سایت‌ها کمترین لطمه را وارد کند برای هر سایت یک بودجه خزش مشخص در نظر می‌گیرد و با توجه به فاکتورهای مختلفی این بودجه را کم یا زیاد می‌کند.

  • چرا که تمام بخش های سایت و هاست، تحت تاثیر هزارن ربات قرار گرفته است.
  • همه خطاهای احتمالی و خطرات و ایرادها را همینجا به شما تذکر می دهد.
  • صفحه ای که در برابر خزیدن مسدود شده باشد ممکن است همچنان توسط ربات ها ایندکس شود.
  • در این شرایط است که برای بهینه سازی عملکرد سایت، باید ربات های موتور جستجوی گوگل را محدود کرد؛ برای انجام این کار هم باید از فایل Robots.txt استفاده کرد.
  • برای کاربران انسانی، این شامل اطلاعاتی مانند نوع مرورگر و نسخه سیستم عامل است، اما اطلاعات شخصی ندارد.
  • پس از وارد شدن به ابزار سرچ کنسول صفحه اصلی آن مانند تصویر زیر نمایان خواهد شد.

به طور کلی، دو نوع دستور برای این فایل ها داریم؛ اولین دستور برای محدود کردن موتور های جستجو از کراول کردن است و دومین دستور هم برای اجازه دادن به موتور های جستجو برای کراول کردن خواهد بود. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. در مثال زیر تمامی ربات‌ها از دسترسی به دایرکتوری media منع شده‌اند اما در عین حال اجازه دسترسی به یک فایل پی دی اف با عنوان terms-and-conditions.pdf موجود در دایرکتوری media داده شده است.

مدیریت خزش صفحات سایت به کمک فایل Robots.txt

ربات گوگل برای هر سایت یک بخش بودجه ای را که متناسب با مطلوبیت و ماهیت آنها باشد، کنار می گذارد. برخی از سایت‌ها بزرگ‌تر هستند، برخی دیگر از اختیارات زیادی برخوردارند، بنابراین از Googlebot کمک هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. اما به طور کلی توصیه می شود در طراحی سایت از یک متا تگ روبات ها با ویژگی “noindex, follow” برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحه ای از سایت خود توسط موتورهای جستجو استفاده کنید. در این روش شما رتبه صفحه و یا لینک های آن را از دست نخواهید داد. به عنوان نکته بعدی کاملا توجه داشته باشین که مراحل اولیه بهتره تعداد سرچ روزانتون رو خورد خورد افزایش بدین و به گوگل شک وارد نکنید. مثلا اگر شما در صفه ای از سایتتون روزانه یک سرچ هم نداشتین یک دفعه اون از رو صفر به ده یا بیست تا نرسونین.

البته بنده از برنامه نویسی هیچی نمیدونم و سایتم رو خودم با ورد پرس طراحی کردم. صفحه overview در پنل سرچ کنسولاز بخش Web tools گزینه Testing Tools را انتخاب کرده تا خطاها و هشدارهای احتمالی را به شما نشان دهد. احراز هویت در سرچ کنسولجندین روش برای احراز هویت وجود دارد که بتوانید تا مالکیت خود را ثابت کنید. اگر از طریق فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش محصولات می‌کنید و محصولات مورد نظر شما نیاز دارند که به صورت… برای آشنایی با کاربرد جی‌تی‌متریکس و روش استفاده از آن برای تحلیل سرعت با ما در ادمین‌سایت همراه باشید.

از Disallow برای مسیرها استفاده کنید نه صفحات خاص

مثلاً مهم‌ترین ربات گوگل یا همان Googlebot کارش پیدا کردن صفحه‌های جدید در اینترنت و دریافت آن برای بررسی‌های بیشتر توسط الگوریتم‌های رتبه‌بندی کننده است. پس ربات‌ها نه تنها ضرری برای سایت شما ندارند، بلکه باید خیلی هم از آنها استقبال کرد. شما میتوانید آپدیت‌های ربات افزایش ورودی گوگل ما را در سال اول پس از خرید به صورت کاملاً رایگان از پنل خود دریافت کنید اما برای دریافت آپدیت و پشتیبانی در سال‌های بعدی نیاز به تمدید سالانه محصول دارید.

بعد از خواندن این مقاله می‌توانید هر نوع رباتی را فقط با دانستن نامش محدود و کنترل کنید. چه خوب شدسایت شمارودیدم.سایت بسیارتمیزه ومیشه راحت به رباتهادسترسی داشت.دست برنامه نویساتون دردنکنه کارشون عالیه… برنامه خیلی خوبیه نسبت بهsms کارخیلی راحت میشه.بیشترمردم درشبکه های اجتماعی هستن وهمچین نرم افزاری واقعانبود.. تکنولوژی پیشرفته برنامه‌نویسی ما در ربات‌سازی، سبب شده طی سال‌ها هیچ یک از محصولاتمان به عنوان یک ربات، توسط پلتفرم‌های بزرگی نظیر اینستاگرام یا گوگل، شناسایی نشوند و همیشه فعال و کارآمد باقی بمانند. 10 سال به روز رسانی مستمر و ارائه صدها ویژگی جدید پیشگام در شناسایی آخرین الگوریتم‌های گوگل توضیح بیشتر…

آیا واقعا به فایل Robots.txt نیاز است؟

ما با پنهان کردن کل سایت از دید گوگل در ابتدای کار، به خودمان فرصت میدهیم تا صفحات اضافی سایت را حذف کرده و بقیه تغییرات لازم را روی آن ایجاد کنیم. در صورتی که این صفحات پیش فرض قالب در سایت ما ایندکس شوند، گوگل از همان ابتدا به دلیل وجود یک سری مطلب تکراری، اعتبار سئو سایتمان را کاهش میدهد. در نهایت و بعد از اینکه فعالیت های لازم برای طراحی بقیه برگه ها و حذف برگه های اضافی انجام شد، سایت مجله خبری سئو را برای ربات ها قابل بررسی خواهیم کرد. فایل روبوتس یک فایل متنی است که در root وب سایت شما قرار میگیرد. در واقع نام این فایل بطور پیش فرض توسط Crawler گوگل در روت سایت جستجو شده و در صورت وجود، کدها و دستورات این فایل با اولویت بالا در نظر گرفته می شود. اگر این فایل به درستی تهیه نشده باشد یا به صورت کامل در هاست آپلود نشده باشد، ربات های خزنده مانند قبل تمامی صفحات سایت را ایندکس می کنند.