فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟-لیلی ری | سئو

و تاثیر مثبت بر روی الگوریتم Rank Brian گوگل داشته باشند (که خود نشانه پاس کردن استانداردهای امنیت در ربات افزایش ورودی گوگل است). اگر وبسایت خود را به ابزار گوگل سرچ کنسول متصل کرده باشید، وقتی که ابزار تست را باز کنید از شما درخواست می‌کند که Property مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما سایر ربات‌ها وقتی به این دستور می‌رسند هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و بدون محدودیت محتوای فولدر mypic سایت شما را هم بررسی می‌کنند چرا که محدودیت شما تنها مربوط به ربات Googlebot-Image می‌شود و نه تمام ربات‌ها.

شما با اضافه کردن کلمه robots.txt به انتهای ادرس سایت خود می‌توانید فایل robots.txt کنونی را ملاحظه بفرمایید. به عنوان مثال اگر دامنه شما Example.com است به ادرس example.com/robots.txt بروید و فایل robots.txt را مشاهده کنید. اگر سایت شما وردپرسی است با نصب افزونه‌های سئو وردپرس نظیر رنک مث یا یوست سئو بصورت خودکار برای شما این فایل ایجاد خواهد شد.

  • فایل robots.txt یکی از بخش‌های مهم هر سایت برای عملکرد صحیح در مواجهه با ربات‌های اینترنتی است.
  • حالا فرض کنید به صورت روزانه صدها یا هزاران ربات شروع به بررسی و جمع‌آوری اطلاعات از سایت شما می‌کنند و در این صورت، عملکرد بهینه سایت شما و سرعت بارگذاری اطلاعات آن برای مرورگرها تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.
  • این فایل ها جزئی از سئو فنی محسوب می شوند که در نتیجه باعث رضایت بازدیدکنندگان شما می شود.
  • مطمئناً شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند.

بخش Tools در افزونه All in One SEOدر مرحله بعد لازم است گزینه Enable Custom Robots.txt را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه یک فایل سفارشی robots.txt در وردپرس ایجاد خواهد شد. بنابراین بغیر از این سه مورد، توصیه می کنیم به جای robots.txt از دستورات متا استفاده کنید.

مثال هایی از فایل robots.txt

کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد. ما برای شرکت ها و مراجعی که امنیت اطلاعات، برایشان بسیار حائز اهمیت است تضمین می کنیم که برنامه نویسی رباتیک هیچ نوع اطلاعاتی را از طریق اینترنت رد و بدل نمی کند زیرا اصلا دسترسی به اینترنت ندارد. اما برگردیم به بحث اصلی در مورد تعداد کلیک خور شدن و رشد کردن توی گوگل. حالا خودتون با توجه به مزایایی که بهتون شرح دادم، کافیه یه دو دو تا چهارتا بکنید تا ببینید که استفاده از کدوم روش ها به نفع شما هست. بله وجود این فایل برای سئو بسیار مهم است و اگر آن را ندارید باید ایجاد کنید.

دستور Disallow

در واقع ربات ها دستوراتی را اجرا می کنند که به صورت دقیق و منطبق با رفتار آنها تعریف شده باشد. اگر بخواهید از روش معمولی استفاده کنید، باید فایل robots.txt را باز کرده و دستورات داخل آن را بررسی کنید. اما راه حرفه ای تری نیز وجود دارد که شما می توانید به کمک ابزار تست فایل robots.txt در کنسول گوگل آن را تست کنید. پیش از آنکه برای ساخت فایل robots.txt مجله خبری سئو اقدام کنید، اطمینان حاصل کنید که چنین فایلی وجود ندارد؛ برای این کار کافیست آدرس /robots.txt را سرچ کنید. بنابراین در حال حاضر بدون نیاز به مورد خاصی، صفحه مدیریتی پنل سایت شما به صورت خودکار از لیست ایندکس‌های موتورهای جستجو حذف می‌شود. با استفاده از فایل robots.txt در سایت می توان مانع از خزیدن صفحات با کیفیت کم توسط ربات های گوگل شد.

پس از وارد کردن قوانین برای ذخیره تنظیمات می‌بایست بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید. همانطور که می‌دانید با فروشندگی در با سلام می‌توانید به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید. برای صفحات محرمانه اما قابل دسترسی از Noindex استفاده کنید. راه‌های ارتباطی جهت دریافت خدمات مشاوره با وبین سئو به صورت مستقیم. ربات Email Harvesters و Spambots Malware و یا ربات هایی که وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارند، جزء این موارد می باشند. استفاده از تگ noindex برای پیاده سازی روی منابع چندرسانه ای مانند فیلم ها و فایل های PDF دشوار خواهد بود.