فایل robots txt چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ 2022-لیلی ری | سئو

در فایل روبوتس می تواند قسمت هایی از وب سایت خود را از دید گوگل یا سایر وب سایتها مخفی کنید. قابل استفاده برای یک خزنده یا گروهی از خزنده که در فایل robots.txt گنجانده شده است. خزنده یا Crawler یک نوع ربات است که با شناخت و دنبال کردن آدرس ها، صفحات جدیدی را شناسایی و برای ایندکس به گوگل معرفی میکند.

  • در صورتی که فایل robots.txt دارای دستوری برای محدود کردن پایشگرها نباشد (یا اصلا هیچ فایل robots.txt وجود نداشته باشد)، پایشگرها بدون هیچ محدودیتی به تمام قسمت های یافته شده سر زده و آنها را ایندکس می کنند.
  • 10 سال به روز رسانی مستمر و ارائه صدها ویژگی جدید پیشگام در شناسایی آخرین الگوریتم‌های گوگل توضیح بیشتر…
  • گوگل ربات‌هایی دارد که عکس را جست‌وجو می‌کنند و ربات‌هایی نیز دارند که به سراغ محتواها می‌روند.
  • یکی دیگر روش‌های ویرایش فایل robots.txt به صورت دستی می‌باشد که می‌توانید از طریق سی پنل هاست و یا FTP به هاست خود متصل شده و فایل را ویرایش و سفارشی‌سازی کنید.
  • فرض کنید اولین بار برای انجام یک کار اداری وارد سازمان بزرگی می‌شوید؛ هیچ جایی را هم نمی‌شناسید.
  • ربات یک برنامه کامپیوتری خودکار است که با وب سایت ها و برنامه های کاربردی تعامل دارد.

امیدواریم مطالعه این مقاله گامی مثبت در راستای بهینه‌سازی سایت شما باشد. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید؛ همچنین اگر محتوای امروز همیار وردپرس برایتان مفید بود، خوشحال می‌شویم آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. پیکربندی صحیح فایل robots.txt یکی از اقدامات اساسی در بهینه سازی بودجه خزش و سئو سایت است. بررسی و ویرایش فایل ربات TXT سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و تنها کنترل‌کننده نحوه رفتار ربات‌های خزنده است. به خاطر داشته باشید هر سایت نیازمند فایل robots.txt خاص خودش است. از کپی کردن محتویات فایل robots.txt سایر سایت‌ها پرهیز کنید.

اهمیت فایل robots.txt در سئو چیست؟

به ویژه در سیستم عامل لینوکس اگر برخی از حروف فایل بزرگ باشند، موتور جستجو امکان دریافت فایل را نخواهد داشت. فایل robots.txt باید یک فایل متنی کدگذاری شده UTF-8 باشد (که شامل ASCII است). گوگل ممکن است کدهایی را که بخشی از محدوده UTF-8 نیستند نادیده بگیرد و قوانین robots.txt را نامعتبر کند. گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسولکه قوی ترین الگوریتم های ضد ربات را دارندبازدیدهای ربات ارتقاء سئو ما را به عنوان بازدیدهای یک انسان واقعی ثبت میکنند!

اهمیت تنظیم صحیح robots.txt با تغییرات جدید گوگل

پس از درک مفهوم فایل robots.txt به تاثیر این فایل در سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم. فایل robots.txt به گوگل، بینگ و دیگر روبات ها می گوید که به کدام صفحات در یک وب سایت دسترسی ندارند. در صورتی که شما از این فایل در برخی از صفحات در طراحی سایت خود استفاده کنید، موتور های جستجو آن صفحات را به اصطلاح crawl (خزیدن) نمی کنند و امکان دارد مجله خبری سئو URL آن صفحات را در ایندکس خود ثبت نکنند. موتور جستجوی گوگل ربات‌های مختلفی دارد که هرکدام وظیفه خاصی دارند، شناخت این ربات‌ها به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم و به صورت خیلی دقیق‌تری بتوانیم فایل ربات سایتمان را طراحی کنیم. ربات یک برنامه کامپیوتری خودکار است که با وب سایت ها و برنامه های کاربردی تعامل دارد.

نحوه تنظیم اصولی فایل robots.txt براساس سئو

اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه Hacklog Remote Attachment25 آذر 1401اگر سایت وردپرسی دارید، برای استفاده از هاست دانلود، باید وردپرس را به آن متصل کنید. یکی از روش‌های مناسب برای انجام این کار، استفاده از افزونه Hacklog Remote Attachment است.برای آموزش با ما همراه باشید. اولین قدم شما این است که واقعاً فایل robots.txt خود را ایجاد کنید. لینک‌ها به صفحه‌هایی که در robots.txt لیست شده‌اند اگر به صفحه‌های دیگری که پیمایش شده‌اند لینک باشند هنوز هم می‌توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند.