فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل روبوت سایت آکادمی فرین-لیلی ری | سئو

البته می‌توانیم تمامی ربات‌های موتورهای جست‌وجوی مختلف را هدف قرار دهیم و به اصطلاح از Wild card استفاده کنیم. از بارزترین مثال‌ها در این زمینه، سایت‌های اشتراک فایل غیرقانونی از جمله سایت‌های تورنت هستند. خیلی از این سایت‌ها اجازه دسترسی به محتوای داخلیشان را به ربات‌های موتورهای جستجو نمی‌دهند و به جای آن جستجوگر داخلی خودشان را به کاربران پیشنهاد می‌کنند. به عبارت دیگر، ربات‌ها فقط زمانی تغییر رفتار می‌دهند که دستور دقیق و منطبق با آن رفتار را از طریق متون داخل این فایل دریافت کرده باشند.

  • این کار باعث حذف ضایعات بودجه خزیدن شما می شود و هم شما و هم گوگل را از نگرانی در مورد صفحات نامربوط نجات می دهد.
  • با این دستور، ربات های موتورهای جستجو به هیچ وجه نمی‌توانند وب سایت را بخزند.
  • فایل robots.txt به کنترل پایش صفحات وب سایت پرداخته، در حالی که متا robots و x-robots به مدیریت ایندکس صفحات سایت در موتورهای جستجو می پردازند.

بلکه این فایل به صورت مجازی و خودکار توسط وردپرس ایجاد می‌شود. بهترین روش برای انجام اینکار معرفی آدرس نقشه سایت در داخل گوگل سرچ کنسول است. برای انجام اینکار پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله “صفر تا صد نقشه سایت” را مطالعه کنید. گوگل هم به انواع مهم‌ترین موتور جستجو دنیا، چندین ربات مخصوص و مهم برای بررسی صفحات و اطلاعات موجود در اینترنت طراحی کرده است که با توجه به اهمیت آن‌ها به صورت ویژه آن را بررسی می‌کنیم. فایل robots.txt هم دقیقا مانند آیین نامه راهنمایی رانندگی برای ربات‌ها و خزنده‌های دنیای اینترنت عمل می‌کند. به کمک این فایل ما می‌توانیم محدودیت‌هایی را در خزش ربات‌ها تعیین کنیم و انتظار داشته باشیم که آن‌ها هم به این محدودیت‌ها پایبند باشند.

نحوه کار با ربات ارسال کامنت در بخش کامنت گذاری سایت ها

کاربرد و فایده اصلی آن این است که به افراد متخصص در زمینه سئو این دسترسی را می دهد که به طور همزمان و بدون اینکه نیاز به تغییرات در سورس باشد به راحتی تغییرات لازم را اعمال نمایند و از ایندکس صفحه جلوگیری کنند. در ادامه به توضیح برخی از دستورات متداول در این فایل می پردازیم. برای ایجاد فایل Robots.txt ابتدا شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و این فایل را در ریشه اصلی آن کپی کنید.

یعنی کراولر صفحه‌ی شما را کراول و شناسایی می‌کند اما نمی‌تواند و حق ندارد محتوای شما را در نتایج نشان دهد. این مورد برای صفحات محرمانه‌ با دسترسی عمومی بسیار مناسب است. برای صفحاتی محرمانه‌ای که نباید به صورت عمومی نمایش داده شوند ایجاد پسورد و یا شناسایی IP پیشنهاد می‌شود. Robots.txt فایل، یک فایل متنی می باشد که در Root Directory (روت دایرکتوری) یا مسیر اصلی هاست فضای وب سایت تان قرار دارد. با استفاده از این فایل شما در حقیقت به معرفی بخش های قابل دسترس و همچنین مشخص نمودن بخش هایی که نمی خواهید ربات های جستجوگر سطح وب یا همان Web Crawlers به آن ها دسترسی داسته باشند؛ می پردازید.

اصول سئو سایت [کاملترین چک لیست سئو وب سایت]

چنانچه در سایتی صفحات با کیفیت پایین زیادی وجود داشته باشد می تواند از خزیدن ربات های گوگل برای خزیدن صفحات با کیفیت بالا جلوگیری کند. موتورهای جستجو از خزنده ها برای پیدا کردن محتوای سایت با هدف ایندکس و رتبه بندی استفاده می کنند. عملیات ایندکس محتوای سایت توسط خزنده ها طی چند مرحله انجام می شود. این کار به این دلیل کار می کند که فایل robots.txt همیشه باید در فهرست اصلی وب سایت قرار گیرد. وباید در کل بشینم همه لینک هارو درست کنم و به صفحات درست خودشون ریدایرکت کنم بجز این فکری به ذهنم نمیرسه .

نرم افزارکاربردی ومفیدیه،شخصاخیلی ازش راضی به جرات میتونم بگم ازبهترین نرم افزار های ارسال پیام انبوه و تبلیغ درتلگرام هست.. من چندتاازبرنامه های تلگرام روتست کردم.تنهابرنامه ای که درست کارمیکردوتوی این نوسانات تلگرام موفق بودنرم افزارشماست.. برای بررسی اعتبار هر یک از مجوزها، می توانید بر مجله خبری سئو روی آنها کلیک کرده و اطلاعات شان را با سایت های رسمی مطابقت دهید. این خودش میتونه گوگل رو گمراه بکنه و باعث میشه گوگل فکر کنه آدم های مختلفی از سیستم های مختلفی در مورد کلمه کلیدی های مختلفی سرچ می کنند. اولین و مهم‌ترین نکته حساس بودن ربات‌ها و خزنده‌ها به کوچک یا بزرگ بودن حروف است.