فایل robots txt و تاثیر آن بر سئو وب‌سایت ادمین سایت-لیلی ری | سئو

دستور” / ” بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوید. Robots.txt در حقیقت جزو مهارت‌های اولیه‌ای است که متخصصین سئو آن را یاد می‌گیرند مجله خبری سئو و یکی از صدها بخش سئو سایت می‌باشد. اما متاسفانه در بسیاری از موارد نتایجی که از آن گرفته می‌شود یا منفی و مخرب است و یا عملا هیچ تاثیری در سئو ندارد.

  • بسیاری از موتورهای جستجو به دستور العمل های این فایل توجه می کنند.
  • که مبحث جداگانه ای داره و قصد نداریم این موضوعات رو اینجا بررسی کنیم فقط می خوام بگم که به این جنبه ها هم باید خودتون توجه داشته باشید.
  • چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم.

User-agent در اینجا به معنی دسترسی کامل به خزنده ها می باشد. در ادامه disallow به معنای این است که مسیر ذکر شده را دنبال نکند و اجازه ای برای خزیدن نداشته باشد. در نهایت قسمت allow هم قسمتی است که اجازه می دهد خزنده ها آن ها را دنبال کنند. در قسمت سایت مپ هم می توانید آدرس سایت مپ خود را وارد کنید. هر یک از ساب دامین های وب سایت بایستی دارای فایل robots.txt مختص به خود باشند. به عبارت دیگر blog.example.com و example.com بایستی هر یک دارای فایل robots.txt مجزایی در مسیر خود باشند.

فایل robots.txt چیست؟ نحوه تنظیم اصولی آن بر اساس سئو

یکی از ساده ترین فایل هایی که در سایت ها قرار داده می شود فایل Robots.txt است که اهمیت ویژه ای برای سئو سایت دارد. همچنین پیکربندی نادرست این فایل می تواند به سرعت سئو سایت را خراب کرده و مانع دسترسی موتورهای جستجو و خزنده های آن ها به محتوای سایت شود. حتی ممکن است متخصصان با تجربه و خبره سئو نیز در پیکربندی فایل Robots.txt اشتباه کنند که منجر به هزینه هایی برای سایت خواهد شد. در این مقاله از سایت سئواستاد به طور مفصل در مورد نحوه تنظیم اصولی فایل Robots.txt بر اساس سئو صحبت می کنیم. خزیدن ربات در موتورهای جستجو ارزشمند است، اما خزیدن می‌تواند سایت‌هایی را که قدرت رسیدگی به بازدید ربات‌ها و کاربران را ندارند، تحت تأثیر قرار دهد.

طراحی سایت املاک

با اینکار در حقیقت اعلام می‌کنیم که تمام ربات‌ها مد نظر ما هستند و تمام ربات‌ها باید به دستورات ما توجه کنند و دیگر نیازی نیست اسامی تک تک ربات‌ها را بنویسیم. به این ترتیب ربات Googlebot که اصلی‌ترین ربات گوگل است متوجه می‌شود که باید به دستورات خاصی توجه کند. حالا که تا حدودی متوجه شدیم که کلیت این فایل چیست، بد نیست که نگاهی به نقش‌های فایل robots.txt و دلایل اهمیت آن بپردازیم و دقیقا مشخص کنیم که چرا سایت‌مان باید حاوی فایل robots.txt باشد. با توجه به اینکه ضمانتی برای عملکرد صحیح این فایل در مواجهه با ربات‌های مختلف وجود ندارد، روش‌های زیر می‌توانند به عنوان راه حل جایگزین در مسدود کردن دسترسی ربات‌ها به سیستم مورد استفاده قرار گیرد. یکی از نکات قابل توجه در ایجاد این فایل، ایجاد نام فایل با حروف کوچک است.

خدمات و دسترسی ها

اگر برنامه های FTP را نمی شناسید یا راجع به کار اف تی پی اطلاعات دقیقی ندارید، پیشنهاد می کنم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. فهرست برخی از ربات‌های مشهور که سایت‌های اینترنتی را پیمایش می‌کنند در این صفحه قابل مشاهده است. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت eBgroup از دهه 90 بعنوان یکی از آژانس‌های موفق در زمینه سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و تبلیغات کلیکی در غرب تهران مشغول به فعالیت بوده است. حتی اگر این فایل در سایر مسیر ها وجود داشته باشد، پایشگر متوجه حضور آن نخواهند شد.

با تغییر عدد 10 به دیگر اعداد، می‌توانید مدت زمان مربوطه را کم یا زیاد کنید. بدیهی‌ست که رفت و آمد این حجم از ربات‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی بازدهی کلی سایت را با شرایط نامناسبی همراه کند. به محض رویارویی با این فایل، خزندگان سطح وب شروع به بررسی محتوا و لیست داخل این فایل کرده تا بخش‌های قابل دسترسی را پیدا کنند. ایندکس نکردن بعضی از فایل های قالب سایت که نیازی نیست گوگل آن ها را ببیند. «بودجه خزیدن» تعداد صفحاتی است که Googlebot در مدت زمان معینی در یک سایت می خزد و فهرست می کند.