فایل Robots txt تاثیر فایل Robots.txt بر سئو-لیلی ری | سئو

علاوه بر این ممکن است برای انجام یک سری کارهای تحقیقاتی مثل تست های انسانی، مجبور شویم که از یک صفحه سایت، دو یا چند صفحه مشابه داشته باشیم. در این حالت برای اینکه از طرف گوگل به داشتن محتوای duplicate و تکراری متهم نشویم، باید یکی از آنها را نگه داشته و بقیه را از دید موتور جستجو پنهان کنیم. گاها ممکن است ما قصد داشته باشیم که محتوایی خاص را از دید ایندکس گوگل پنهان کنیم. مثلا امکان دارد یک صفحه برای کمپین فروش بهاری در سایت ساخته باشیم و پس از اتمام بهار، بخواهیم آن را از ایندکس خارج کنیم. همینطور ممکن است بخواهیم ویدیوها و تصاویر سایت در ایندکس گوگل دیده نشوند. حالا که متوجه شدید گوگل چه دیدی از سایت شما دارد، شاید بهتر باشد برای اصلاح این دید، دست بکار شوید.

سیر تا پیاز فروش در ایمالز چگونه در ایمالز فروشنده شویم؟ چه پیش نیازهایی را برای ثبت نام در این سایت باید رعایت کرد؟ آیا سایت ایمالز معتبر است و واقعا باعث افزایش… بدین ترتیب کمک می کنیم تا برای رتبه گرفتن در نتایج، صفحات اصلی ما بیشتر و بهتر دیده شوند. البته تعداد چنین سایت هایی اندک است و امروزه بیشتر سایت ها دارای صفحات بی شماری هستند. لزوم استفاده از فایل Robots.txt خصوصا در سایت های فروشگاهی که تعداد صفحات بی شماری دارند، اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. بروزرسانی‌های پیاپی این فایل اگرچه در روند فعالیت سایت شما به ظاهر تأثیر زیادی نخواهد گذاشت، اما می‌تواند منجر به پیچیده شدن فرآیند دسترسی خزندگان و ربات‌ها به سایت شما شود.

توصیه می کنیم از فرمتی که معرفی شده برای بهینه سازی فایل Robot.txt استفاده کنید. از طرف دیگر توجه داشته باشید که این فایل یکی از مهم ترین نقاط اتصال شما با موتورهای جستجو است. در واقع زبانی است که با ربات های خزنده ی سرچ انجین ها در مورد سایتتان گفت و گو می کنید. به این صورت که لیستی از کلمات کلیدی مورد نظرتان را به این ربات ارتقاء سئو میسپارید تا جایگاه (صفحه) سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل (برای تک تک آن عبارات کلیدی) به شما گزارش دهد. و با انجام همه روزه این کار فرایند رشد یا افت سایت تان در عبارت کلیدی مختلف را جلوی چشم خواهید داشت.

  • گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسولکه قوی ترین الگوریتم های ضد ربات را دارندبازدیدهای ربات ارتقاء سئو ما را به عنوان بازدیدهای یک انسان واقعی ثبت میکنند!
  • گوگل بعد از این که گفت استفاده از دستورات noindex و disallow کمکی به خارج کردن صفحات از نتایج جستجو نمی‌کند، راهکارهای دیگری برای این کار معرفی کرد.
  • اگر تعداد صفحاتی که شما می خواهید با تعداد صفحات فهرست بندی شده برابر بودند.

درود بر شما، این فایل توسط افزونه های سئو مثل یوآست ساخته می شود. ماکسیمم سایز قابل پشتیبانی برای فایل robots.txt، 500 کیلو بایت است. این دستورات به پایشگر Googlebot (ربات پایشگر گوگل) اعلام می کند که یو آر ال های شامل /example-subfolder/ پایش نکند. آیا می‌خواهید روش انتقال از Ghost به وردپرس را یاد بگیرید؟ Ghost یک پلتفرم برای ساخت سایت است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی سایت خود را… ادمین سایت با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده.

اگر به هر دلیلی شما به هاست دسترسی نداشته باشید می‌توانید با قرار دادن تگ‌ های متا در هدر صفحه دسترسی ربات‌ های گوگل را به آن محدود نمایید. Robots.txtx محل فایل در مسیر زیر قرار دارد که در تصویر نشان داده شده است. برای مثال می توانید به ربات های گوگل بگویید که کدام صفحات سایت شما را ایندکس کنند و در نتایج گوگل نمایش دهند و کدام صفحات را در نتایج گوگل نمایش ندهند و ایندکس نکنند.

آیا برای سایت‌­های وردپرسی به فایل Robots.txt نیاز است؟

هیچگاه از فایل robots.txt برای پنهان کردن داده های حساس و خصوصی وب سایت از نتایچ جستجو استفاده نکنید. چرا که ممکن است لینک این گونه صفحات در جایی دیگر از سایت قرار داشته و کاربران به آن دسترسی پیدا کنند. راهکار بهتر برای جلوگیری از دسترسی به این گونه صفحات، قرار دادن پسورد برای دستریست. موتورهای جستجو و دیگر پایشگرهای وب پس از ورود به یک سایت می دانند که بایستی به دنبال یک فایل robots.txt باشند.

ربات‌ها به کوچک یا بزرگ بودن دستورات حساس هستند

الان به حالت دیفالت برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن. همان Notepad ساده ویندوز یا هر ویرایشگر متن دیگر که فایل خروجی از نوع TXT می‌دهد قابل استفاده است. مدیریت ترافیک ربات‌ها از این جهت اهمیت دارد که سرور مجله خبری سئو میزبان وبسایت شما برای پردازش و بارگذاری صفحات برای ربات‌ها مشغول نشود. از طرف دیگر، اکثر سرورها یا میزبان‌های وبسایت از نظر پنهای باند و ترافیک محدودیت دارند؛ به همین دلیل مصرف ترافیک برای ربات‌ها مقرون به صرفه نیست. وقتی ربات‌ها می‌خواهند صفحه‌هایی از سایت را بررسی کنند، اول فایل Robots.txt را می‌خوانند.

فایل robots.txt می تواند مانع ایندکس شدن صفحات خاص، تگ ها و دسته بندی ها شود؛ همچنین از خزش موارد زیر نیز جلوگیری می کند. فایل Robots.tx یک فایل بهینه شده است که از جنبه های مختلفی برای سایت مفید خواهد بود؛ به طوری که این فایل می تواند به مدیر سایت در بهینه کردن بودجه خزش کمک نماید. به این دلیل که خزنده های گوگل منابع محدود داشته و در خزش تعداد URL‌های یک سایت محدودیت دارند، اگر سهمیه خزش خود در به صفحات کم اهمیت اختصاص دهند احتمال دارد نتوانند صفحات با ارزش تر را بخزند. در فهرست‌های شخصی، robots.txt می‌تواند از ربات‌های موتور جستجو جلوگیری کند، اما به یاد داشته باشید که این کار از اطلاعات حساس و خصوصی محافظت نمی‌کند. صفحات با بهترین عملکرد شما می توانند اعتبار صفحات ضعیف و متوسط ​​شما را در چشم گوگل افزایش دهند. فایل‌های robots.txt به ربات‌ها می‌گوید که پس از رسیدن به صفحه‌ای با دستورالعمل که تعریف شده، به آن توجه کند.

یعنی چی؟ یعنی اینکه یک تایمی ربات های گوگل برای هر سایت در نظر می گیرند تا در داخلش خزش کنند. شما با دسترسی ندادن به صفحات غیر عمومی ات این تایم را بیشتر می کنی برای صفحاتی که باید ببیند. دستور Disallow برای ایندکس نکردن کاربرد دارد؛ با این دستور شما به ربات های موتور جستجو می گویید که نمی خواهید صفحه یا بخش مورد نظر در سایتتان، ایندکس شود. دقت کنید که وردپرس در نسخه های جدید به صورت خودکار فایل robots را ایجاد کرده اما شما نمیتوانید آن را پیدا کنید. در صورتی که نیاز به دستکاری این فایل دارید، باید یک فایل جدید ساخته و آن را در هاست آپلود کنید. و در نهایت، از robots سایت برای پنهان کردن صفحات بی ارزش، تکراری و… استفاده میکنیم.