طرز تهیه 10 دمنوش گیاهی و آشنایی با خواص آن‌ها ماه چین

طرز تهیه 10 دمنوش گیاهی و آشنایی با خواص آن‌ها ماه چین

نعناع گیاهی است که خوردن آن می تواند نفخ را از بین ببرد و می توانید با خیال آسوده هرگونه غذایی را مصرف آریو کالا کنید. در نهایت با کمی عسل به آن طعم دهید و چند فنجان در روز بنوشید. خوشبختانه تهیه این دمنوش بسیار آسان است، زیرا ریحان حتی در فصل زمستان هم در دسترس است.

  • دو قاشق غذاخوری (یک مشت) گل گاو زبان + یک قاشق غذا خوری ( یک مشت کوچک) سنبل الطيب + دو لیوان آب جوش + نبات را بگذارید نیم ساعت دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی در آید.
  • قابل ذکر است که رنگ هر نوشیدنی گیاهی مانند رنگ ابتدایی آن گیاهان، با دیگری فرق می کند.
  • زنجبیل که از قدیم مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است، امروزه در تمام دنیا به عنوان گیاهی دوست داشتنی مصرف می شود.
  • بعضی از افراد عادت به مصرف زیاد دمنوش‌ها در طول شبانه روز دارند و اغلب نگرانند که مصرف زیاد از حد این نوشیدنی‌ها تهدیدکننده سلامت‌ آن‌ها باشد.

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه در صبحگاه و به‌صورت ناشتا است؛ در این حالت به بهبود سیستم گوارش و سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. با توجه به این دو نکته، به‌نوعی بهترین دمنوش برای صبحانه نیز به‌حساب می‌آید. این دمنوش به شدت سیستم ایمنی بدن را بالا برده و از ابتلا به امراض عفونی مانند سرماخوردگی جلوگیری می‌نماید. چنانچه این دمنوش، ناشتا نوشیده شود، سبب مداوای زخم، درد و ورم معده می‌شود. نوشیدن دمنوش بابونه برای خانم‌هایی که درد قاعدگی زیادی دارند، بسیار مناسب است. اگر به طور مداوم از این دمنوش استفاده کنید، به تقویت مو و پوست خود کمک قابل توجهی کرده‌اید.

خواص دمنوش بادرنجبویه

طب بابل توسط الواح کوچکی که نام داروها را به خط میخی روی آن‌ها نوشته‌اند بر جای مانده‌ است. برخلاف مصریان در دستورهای بابلی‌ها وزن و اندازه مصرف گیاهان مورد استفاده ذکر نشده‌ است. اسطوخودوس عمدتا برای آرامش، کاهش اضطراب و بهبود حالات خلقی‌ استفاده میشود.

خواص دمنوش آویشن

بعد از دم کشیدن این نوشیدنی باید آن را صاف کرد و همراه با عسل میل کرد. در مرحله بعد باید مقداری آب جوشیده شده را به تعدادی از این ورقه های نازک اضافه کنند و اجازه دهند که برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی شعله ای که دمای آن ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد، دم بکشند. برای تهیه این دمنوش باید ریشه این گیاه را به شکل ورقه های نازک در آورد. ما در اینجا به نحوه تهیه برخی از دمنوش های گیاهی پرکاربرد می پردازیم. اکیناسه یا سرخارگل سرشار از ویتامین A، ویتامین‌های B کمپلکس، ویتامین E و ویتامین C است.

برای طعم بهتر دوغ می‌توانید مقداری عرق نعنا، عرق پونه یا هر عرق دیگری که علاقه دارید اضافه کنید. بعدازاینکه دانه‌های خاکشیر را شستید آن‌ها را کنار بگذارید تا در مراحل بعدی به شربت اضافه کنید. تا اینجای کار سخت‌ترین مرحله یعنی شستن دانه‌های خاکشیر را انجام داده‌اید. آب و شکر را تا جایی مخلوط کنید که شکر کاملا حل شود و سپس یخ اضافه کنید. خاکشیر شسته شده را همراه با کمی گلاب به مخلوط آب و شکر و یخ اضافه کنید و هم بزنید. ابتدا مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی شعله قرار دهید و شکر یا عسل را به آن اضافه کنید.