سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت-لیلی ری | سئو

اما دقت داشته باشید که در هر صورت این فایل پس از خارج شدن از حالت فشرده، همچنان بایستی حداکثر 50 مگابایت باشد. تلاش برای فریب گوگل در زمان بروزرسانی وب سایت تاثیر مثبتی نداشته و حتی ممکن است که منجر به پنالتی گوگل شود. برای افزودن این دستور به فایل robots.txt می‌توانیم دستور زیر را در این فایل قرار دهیم. در این مثال به جای yoursite.com باید مسیر سایت خود را قرار دهید. پس از نصب افزونه، یک تب جدید در کنترل پنل به نام سئو ایجاد می‌شود.

  • یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند.
  • ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است.
  • از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.
  • روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم.
  • حتی اگر شما در سایتتان فروشگاه داشته باشید برای آن نیز sitemap مربوطه را خواهد ساخت.

برای اطلاع از دیگر ویژگی های این ابزار راهنمای گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید. اگر حجم نقشه سایت XML شما به بیش از ماکسیمم مقدار برسد، بایستی آن را به چند قسمت تقسیم نمایید. این نقشه های سایت می توانند با یکدیگر ترکیب شده و در یک فایل XML دیگر (مثلا با نام sitemap-index.xml) قرار گیرند. برای وب سایت های بسیار بزرگ می توان حتی از چندتا از این دست نقشه های سایت نیز ایجاد نمود. در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند.

اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با افزونه Yoast SEO و با زدن یک دکمه برای سایت خود سایت مپ بسازید! فقط کافی است به قسمت سئو داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا گزینه قابلیت‌ها را انتخاب کنید؛ بعد گزینه نقشه‌های xml سایت را در حالت فعال قرار دهید. علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت‌های خاصی برای سایت مپ پشتیبانی می‌کند که برای رسانه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزارشات گوگل سرچ کنسول را در بخش Sitemap آنالیز کنید

وب سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و هیچگونه لینک ورودی ندارند. فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید. آقای جان مولر در توییتر خود اعلام نموده که مجله خبری سئو گوگل از از تگ lastmod در فهم زمان تغییر محتوا استفاده می کند و از این طریق پایش صفحات را اولویت بندی می کند. البته این بیانیه در تضاد با گفته آقای Illyes در سال 2015 است.

به صلاح نیست دو افزونه Yoast و Google XML Sitemaps با هم نصب باشه. صفحاتی که مربوط به اشتراک‌گذاری مقالات در شبکه­ های اجتماعی است. برای دریافت جلسات رایگان دوره ایمیل خود را در کادر بالا وارد کنید.جلسات به ایمیل شما ارسال می شود.

سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. تقریبا غیرممکن است که بتوانید تمام لینک‌ها و ربات‌ها را در یک وبسایت بزرگ به روز نگه دارید و نقشه سایت را نیز منطبق با کار سایت آپدیت کنید. در عوض می‌توانید قوانین و دستوراتی وضع کنید که یک صفحه بلافاصله پس از ایجاد در داخل نقشه سایت قرار بگیرد و یا صفحات شما در داخل سایت مپ از حالت noindex‌ تغییر حالت دهند. حتی میتوان با استفاده از JSON-LD و اسکیما مارک آپ ImageObject اطلاعات بیشتری از تصاویر را نسبت به نقشه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار داد.

نقشه سایت ویدیو و تصاویر همزمان

اما اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که لینک داخلی به آن داده نشده باشد، گوگل نمی‌تواند آن را پیدا کند؛ بنابراین استفاده از نقشه سایت می‌تواند مفید باشد. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر، با استفاده از نقشه سایت می‌توانند صفحات مهم سایت را پیدا کنند. فایلی ساختاریافته به صورت تصویری یا متنی است و درواقع لیستی از صفحات وب سایت شما می باشد.

به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد. قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید. در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدید یا آپدیت شده را به سرعت شناسایی کنند.