سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت-لیلی ری | سئو

ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود. سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. برای راه اندازی بخش بلاگ سایتمون، به ناچار بر روی ساب دامین مجبور شدیم سایت رو با cms وردپرس بالا بیاریم.

  • البته باید توجه داشت که در این فایل بیش از 50 هزار لینک نباید قرار داده شود و همچنین حجم آن نباید از 50 مگابایت عبور کند.
  • این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است.
  • به زبان ساده نقشه سایت XML فهرستی از URLهای وب‌سایت شما می باشد و به عنوان نقشه راه عمل می ­کند تا به موتورهای جستجو بگوید که چه محتوایی در دسترس است و چگونه به آن محتوا دسترسی داشته باشد.
  • وجود این تگ اجباریست و اشاره به نسخه کانونیکال یو آر ال دارد.
  • پس این بخش با هدف دسترسی سریع کاربران به اخبار فوری درست شد.

در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود. در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد.

چه صفحاتی را باید در سایت مپ قرار داد؟

مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد. در واقع سایت مپ تنها مجله خبری سئو به بررسی سریعتر و راحت‌تر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند. همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند.

اگر تا الان سایت تان را به این ابزار متصل نکرده اید حتما از طریق مقاله آموزش اتصال سایت به سرچ کنسول، این کار را انجام بدهید. این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است. این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است. در مطلب “فایل Robots.txt چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم.

فرمت های نقشه سایت XML

هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید. راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود. اما اگر اعتماد به نفس کامل برای اینکار را دارید FTP را به وب سرور متصل کنید و به فولدر wp-content بروید.

کافیست مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید sitemap خود را به گوگل معرفی کنید. برای مثال می‌توانید از ابزار‌های خدماتی آنلاین استفاده کنید که می‌توانند برای وب سایت شما نقشه سایت جنریت کنند. فقط صفحاتی که می­ خواهید گوگل آن را کرال کند و ایندکس شود را در فایل نقشه سایت قرار دهید. نقشه سایت هیچ ارتباطی به سئو سایت شما ندارد و یکی از فاکتورهای سئو و بهینه سازی وب سایت نیست.